آموزش دوخت لباس نوزاد بدون الگو

آموزش دوخت لباس نوزاد بدون الگو

0از 0 رأی



آموزش دوخت لباس نوزاد بدون الگو

اغلب افرادی که از هنر خیاطی برخوردارند، ممکن است تمایل داشته باشند تا انواع لباس های نوزاد را خودشان بدوزند، این کار علاوه بر نشان دادن سلیقه افراد، می تواند برای خانواده به صرفه باشد، زیرا نوزادان به مقدار کمی پارچه بسیار نرم برای دوخت لباس نیازدارند، همچنین اغلب طرح ها در لباس های نوزادان ساده و راحت می باشد.

نوزادان تا حدود 6 الی 7 سالگی، از لباس های ساده ای مانند ژاکت، پیراهن رویی و زیرپوش ساده، استفاده می کنند.

معمولا جنس پارچه هایی که برای دوخت لباس نوزادان استفاده می شود باید بسیار نرم باشد، همچنین پارچه لباس نوزاد، نباید برای پوست نوزاد، حساسیت به وجود بیاورد. بهترین نوع پارچه ها برای دوخت لباس نوزادان می تواند از پشم، کتان، ابریشم، نخ پنبه، تمام نخ و غیره باشد.




معمولا اغلب لباس های رویی نوزادان می تواند شامل تزئینات ساده ای مانند گلدوزی، اسموک دوزی و غیره باشد.

در انتخاب الگوی لباس نوزادان دقت زیادی نمایید، سعی کنید تا الگوی لباس نوزاد نسبت به اندام او، کمی گشادتر باشد، تا نوزاد بتواند در هنگام پوشیدن لباس، آزادانه حرکت کند و همچنین پوست بدن او دچار زخم یا کشیدگی نشود.

معمولا لباس های نوزاد بدون یقه دوخته می شوند تا به پوست گردن نوزاد صدمه ای وارد نشود.

در زمان انتخاب رنگ لباس نوزاد دقت کنید، معمولا باید از رنگ هایی مانند لیمویی، صورتی، سفید، آبی روشن و رنگ های بسیار روشن استفاده شود، از رنگ های تند و تیره برای دوخت لباس نوزاد به شدت خودداری نمایید.

برای شروع کار، ابتدا به سراغ الگو بروید، در زمان رسم الگوی لباس نوزاد به تفاوت های که در اندام نوزاد نسبت به بزرگسالان وجود دارد، دقت نمایید.

البته می توانید بدون الگو و با استفاده از لباس های دیگر نوزاد به عنوان نمونه، به برش پارچه بپردازید.

معمولا نوزادان از 3 الی 24 ماهگی دارای اندازه های استانداردی هستند، البته با توجه به شرایط اقلیمی در مناطق مختلف ایران، این اندازه ها تا حدودی با هم تفاوت دارند.

در ادامه لباسی را که به عنوان نمونه اننتخاب کرده اید به صورت کامل بر روی پارچه قراربدهید، در زمان برش پارچه، کمی عرض را بزرگتر از لباس نمونه، برش دهید.

دو طرف لباس را با روش زیگزاگی بدوزید.

برای شانه های لباس، می توانید از دو بند بهعرض 4 الی 6 سانتی متر استفاده کنید ( در صورتی که پیراهن دخترانه و تابستانی باشد)

برای یقه می توانید از چین بسیار ساده استفاده کنید، اما معمولا دور یقه باید ساده باشد.

انواع لباس های دخترانه و پسرانه می توانند در نوع یقه متفاوت می باشند، زیرا یقه لباس نوزادان پسر باید ساده باشد، اما نوزادان دختر می توانند کمی تزئینات بر روی آستین لباس خود داشته باشند.

یادگیری دوخت لباس نوزاد می تواند برای والدین بسیار لذت بخش باشد، همچنین داشتن اطلاعات در این زمینه می تواند از هزینه های اضافی نیز جلوگیری نماید، زیرا اغلب لباس نوزادان ممکن است به راحتی کثیف شود، در صورتی که والدین از توانایی دوخت لباس برخوردار باشند، می توانند به راحتی تعداد زیادی لباس برای دوران نوزادی آن ها بدوزند، همچنین می توانند از پارچه های نرمی که قیمت های مناسبی دارند، استفاده کنند.

دقت کنید از نخ هایی با کیفیت مناسب برای دوخت لباس نوزادی استفاده کنید.



همچنین والدین می توانند از تریکو طرح دار استفاده کنند، این نوع پارچه مناسب لباس های پسرانه می باشد.

برای دوخت لباس پسرانه بدون الگو، باید لباس نمونه را برروی پارچه قرار داده و با عرضی کمی بیشتر از لباس، برش دهید.

دوخت لباس بدون الگو به این معنی نیست که الگویی برای برش و دوخت لباس به کار گرفته نشده است، بلکه معمولا در دوخت لباس، از یک لباس نوزاد به عنوان نمونه استفاده می کنند.

پارچه های نخی نیز می توانند برای دوخت انواع لباس نوزاد بسیارعالی و مناسب باشند.

در زمان برش پارچه برای دوخت لباس نوزادی، می توان از لباس های دیگر نوزاد به عنوان الگو استفاده کرد، اما بهترین کار استفاده از یک الگوی مناسب برای برش و دوخت می باشد، زیرا استفاده از الگو می تواند تا اندازه زیادی از ایجاد انواع خطا ها در زمان دوخت لباس جلوگیری کند.

معمولا پارچه ای که برای دوخت لباس نوزادی انتخاب می شود، باید از مقاومت مناسبی در برای شست و شو برخوردار باشد، به طوری که با چند بار شستن به راحتی رنگش تغییر نکند.


مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت لباس نوزادی بدون الگو , چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , اموزش خیاطی حرفه ای , آموزش خیاطی مبتدی , الگوی آماده , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی دوخت لباس نوزاد بدون الگو ,