دوخت لباس با پارچه پلیسه

دوخت لباس با پارچه پلیسه

0از 0 رأی


دوخت لباس با پارچه پلیسه

در صورتی که از علاقه مندان به خیاطی و پارچه های متنوع باشید، حتما پارچه های پلیسه را می شناسید، پارچه های پلیسه با داشتن تنوع بسیار زیاد در رنگ به عنوان یک گزینه بسیار عالی برای دوخت انواع لباس ها شناخته می شوند، کسب اطلاعات درباره انواع پارچه های پلیسه می تواند راهنمای بسیار خوبی برای کسانی باشد که تمایل دارند تا از پارچه های پلیسه برای دوخت لباس های مختلف استفاده نمایند. در ابتدا به شرح مختصری درباره پارچه های پلیسه می پردازیم:

پارچه های پلیسه از طراحی های بسیار خاصی شامل چین خوردگی های منظم و نامنظم با عمق مختلف برخوردارند که حالتی آکاردئونی دارند و با داشتن تنوع زیاد می توانند به عنوان گزینه های خوبی برای دوخت انواع لباس های مجلسی و شیک مورد استفاده قرار بگیرند.

تاریخچه استفاده از انواع پارچه های پلیسه به فرهنگ های قدیمی بابل و مصر بر می گردد، اما امروزه با ساخت انواع ماشین های پلیسه سازی، تنوع و رشد زیادی در تولید انواع پارچه های پلیسه ایجاد شده است، در نتیجه به عنوان یکی از پارچه های پرکاربرد برای دوخت انواع لباس های مجلسی شناخته می شوند.

در ادامه به شرح تعدادی از انواع پارچه های پلیسه می پردازیم:

پلیسه آکاردئونی، این نوع پلیسه به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه های پلیسه شناخته می شود که از ظاهری با چین های موازی به صورت باریک و مساوی تشکیل شده است، معمولا عمق این چین ها نمی تواند از یک و نیم سانتی متر بیشتر باشد، این نوع پارچه پلیسه می تواند گزینه مناسبی برای دوخت دامن های نیمه رسمی و کژوال باشد، همچنین استفاده از مواد اکریلیک در تولید این نوع پارچه های پلیسه، باعث می شود تا پلیسه ها در این نوع پارچه ها از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار باشند.

پارچه پلیسه جعبه ای، در طراحی انواع لباس های مدرن و ساده، از پلیسه جعبه ای استفاده می کنند، در واقع ساختار اصلی در این نوع پارچه های پلیسه، به صورت دو پلیسه چاقویی است که در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

پارچه پلیسه قارچی، یکی از بهترین و مناسب ترین پارچه ها برای طراحی انواع لباس های مینیمال می باشد که با استفاده از ماشین های بسیار خاصی بر روی پارچه های پلی استر ایجاد می شود، چین های این نوع پلیسه ها بسیار نزدیک به هم و نازک هستند، به همین دلیل دارای ظاهری شبیه خط های نامنظم در کنار هم دیده می شوند، بنابراین می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های مجلسی مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه پلیسه فانتزی، با داشتن چین های عمیق و طرح های زیبا و بدون نظم، به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های مجلسی و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به تعدادی از نکته های مهم که در دوخت انواع لباس با پارچه های پلیسه باید مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم:

اولین و مهم ترین نکته در زمان دوخت انواع لباس با پارچه پلیسه، توجه به جنس پارچه های پلیسه می باشد، انواع پلیسه را از پارچه های پلی استر تولید می کنند که فاقد آبرفت هستند.

بهتر است الگو هایی را برای دوخت با انواع پارچه های پلیسه انتخاب نمایید که سادهباشند، زیبایی انواع پارچه های پلیسه در طرح های ساده ای مانند انواع دامن، مانتو و پیراهن، قابل مشاهده خواهد بود.

در زمان برش پارچه های پلیسه، تلاش کنید تا با استفاده از وسایلی مانند چسب و سوزن ته گرد، پارچه ها را ثابت نگه دارید.

یکی از مهم ترین نکته ها در زمان برش پارچه های پلیسه، استفاده از الگوی مناسب است، همچنین باید چین های پارچه پلیسه را به صورت ثابت نگه دارید تا در زمان برش پارچه، اشتباهی صورت نگیرد.

از دیگر نکته هایی که در زمان کار با پارچه های پلیسه باید مورد توجه قرار داد، احتیاط در دوخت انواع پارچه های پلیسه است، شما می توانید از کوک های زیگزاگی برای دوخت پلیسه ها استفاده نمایید.

یکی از مهم ترین نکته ها در زمان دوخت انواع لباس با پارچه های پلیسه، استفاده از آستر مناسب است، باید آستر مناسب را به صورت آزاد و در قسمت درز اصلی در لباس مورد استفاده قرار دهید.

همچنین به دلیل امکان آسیب دیدن انواع پارچه های پلیسه در زمان شست و شو، پیشنهاد می شود تا لباس هایی را که با پارچه پلیسه دوخته می شوند را به خشکشویی سپرده و از انجام کار هایی مانند چلاندن و چنگ زدن انواع لباس های دوخته شده با پارچه های پلیسه، به شدت خودداری نمایید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی , آموزش دوخت لباس زنانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی در کرج , خیاطی , آموزش خیاطی ,