رفع مشکل شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی

رفع مشکل شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی

0از 0 رأی


رفع مشکل شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در زمان کار با انواع چرخ خیاطی ها به خصوص چرخ خیاطی های قدیمی وجود دارد، شل دوختن چرخ خیاطی می باشد، البته در زمان خرید به همراه چرخ خیاطی یک دفترچه راهنما به مشتری داده می شود تا در صورت نیاز برای رفع انواع مشکلات چرخ خیاطی به آن دفترچه مراجعه نماید. اما داشتن اطلاعات در این زمینه می تواند برای افراد بسیار مفید و لازم باشد.


بنابراین در ادامه به شرح انواع دلایل در شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی می پردازیم:

در درجه اول امکان دارد که ماسوره به خوبی نخ نشده باشد که معمولا برای برطرف نمودن این مشکل باید به بررسی علت شل شدن ماسوره بپردازید، زیرا در صورتی که ماسوره به اندازه مناسبی نخ نشده باشد و دوخت و دوز پارچه به درستی انجام نشود، باعث شل دوختن چرخ خیاطی خواهد شد.

یکی از مهم ترین دلایل شل دوختن چرخ خیاطی می تواند به علت زیاد بودن فشار نخ در ماسوره باشد، به این صورت که کشش نخ از حالت طبیعی و مناسب، بیشتر باشد و با سفت بودن کشش نخ، دوخت شل باشد. همچنین در صورتی که نخ از کشش بالایی برخوردار باشد، می تواند باعث شود تا نخ بالایی در زمان دوخت به سمت پایین کشیده شود.

از دیگر عواملی که باعث شل دوختن چرخ خیاطی می شود می توان به تنظیم نشدن میزان کشش نخ در ماکو اشاره نمود، که می تواند باعث شل دوختن شود.

همچنین گاهی از سوزن مناسبی برای کار خیاطی استفاده نمی شود که می تواند به عنوان عاملی در شل دوختن چرخ خیاطی به حساب بیاید، بنابراین باید در زمان شروع کار خیاطی، از سوزنی مناسب با ضخامت پارچه و نخ استفاده شود، برخی به اشتباه از سوزن های بسیار نازک در دوخت انواع پارچه های ضخیم استفاده می کنند، که می تواند علاوه بر شل دوختن چرخ خیاطی باعث شکستن سوزن در زمان دوخت شود.

در صورتی که کشش نخ بسیار کم باشد، می تواند باعث شل دوختن چرخ خیاطی شود، زیرا انواع دوخت بر روی پارچه به خوبی سفت نخواهند شد که می تواند عامل مهمی در شل دوختن پارچه و لباس به حساب بیاید.

در ادامه باید گفت یکی از مهم ترین مشکلاتی که می تواند باعث شل دوختن چرخ خیاطی شود، سفت نشدن پیچ های چرخ خیاطی به اندازه استاندارد است، در واقع شل بودن پیچ ها باعث بد دوخته شدن نخ بر روی پارچه و در نهایت شل شدن دوخت می شود.


همچنین باید توجه شود که بین پولک های چرخ خیاطی، نخ یا پرز، گیر نکرده باشد، زیرا این مسئله می تواند باعث شل دوختن چرخ خیاطی شود.

در صورتی که نخ در میان دو شیار صدف در چرخ خیاطی به خوبی قرار نگرفته باشد، می تواند به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در شل دوختن چرخ خیاطی شناخته شود.

در ادامه به شرح رفع مشکل شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی می پردازیم:

اولین نکته ای که باید برای رفع مشکل شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی مورد توجه قرار بگیرد، تنظیم کشش نخ به اندازه مناسب است.

در صورتی که در قسمت ماسوره، مقداری نخ گیر کرده باشد، باید با بررسی مسیر دقیق عبور نخ، اقدام به پیدا نمودن محلی که نخ در آن گیر کرده نمایید.

باید قطعه ماسوره در زمینه عبور دقیق نخ مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه از محکم بودن انواع پیچ ها در چرخ خیاطی اطمینان پیدا نمایید.

همچنین در انتخاب نخ و سوزن مناسب با جنس پارچه دقت نمایید.

از تنظیم دقیق پیچ درجه نخ اطمینان پیدا نمایید.

در ادامه از تنظیم دقیق اندازه های کشش نخ در ماکو و ماسوره اطمینان پیدا نمایید.

در ادامه از میزان نخ عبوری از فنر در چرخ خیاطی اطمینان پیدا کنید.

همچنین باید قرار گرفتن دقیق نخ میان دو صدف، مورد بررسی قرار بگیرد.

می توانید برای پاک نمودن پرز و نخ از میان دو پولک، از یک سشوار با فشار بسیار کم استفاده نمایید، البته با به آرامی فوت نمودن یا یک پارچه تمیز نیز می توانید این کار را انجام دهید.

بهتر است در صورتی که هیچ کدام از روش های گفته شده در بالا نتوانستند مشکل شل دوختن چرخ خیاطی قدیمی را حل نمایند، به یک نمایندگی یا یک تعمیرکار با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,