همه چیز درباره چرخ خیاطی سینگر

همه چیز درباره چرخ خیاطی سینگر

0از 0 رأی


چرخ خیاطی سینگر

یکی از قدیمی ترین چرخ خیاطی ها، چرخ خیاطی سینگر می باشد، که تاریخچه تولید آن به سال 1850 در آمریکا، توسط آیزاک سینگر برمی گردد، چرخ خیاطی اولیه دارای دو منبع برای نخ و یک سوزن دارای سوراخ بود.

در سال 1853، مکان کارخانه به نیویورک انتقال داده شد و به شرکت تولیدی سینگر تغییر نام داد، در سال 1853، چرخ خیاطی سینگر برنده جایزه اول در نمایشگاه جهانی پاریس شد.

با گذشت زمان و تمایل افراد برای خرید چرخ خیاطی، پیشنهاد فروش اقساطی چرخ خیاطی سینگر از طرف ادوارد کلارک بیان شد، این کار به افزایش فروش چرخ خیاطی سینگر کمک زیادی نمود.


در ادامه این مسیر، چرخ خیاطی سینگر اولین دفتر مرکزی خود را در نیویورک راه اندازی نمود، در نهایت در سال 1850 با تولید در اروپا، به عنوان شرکت چند ملیتی جهانی شناخته شد.

در سال 1927، چرخ خیاطی سینگر در نیویورک، اولین دوره رایگان خیاطی را برگزار نمود، در نتیجه به عنوان اولین شرکت ساخت چرخ خیاطی در زمینه آموزش خیاطی و گلدوزی شناخته شد.

چرخ خیاطی سینگر در سال 2020، اولین ماشین گلدوزی دارای صفحه نمایش لمسی رنگی را به بازار وارد نمود.

اولین چرخ خیاطی توسط مظفرالدین شاه به ایران آورده شد، به همراه چرخ خیاطی یک خیاط حرفه ای قفقازی نیز به ایران آمد، البته برخی افراد در این دوره چرخ خیاطی را به دلیل جویدن تار و پود پارچه به چرخ شیطان تشبیه می نمودند و اعتقاد داشتند این دستگاه باعث نجس شدن لباس ها می شود.

با گذشت زمان و پذیرش از سمت مردم، اولین نمایندگی چرخ خیاطی در تهران تاسیس شد.

چرخ خیاطی سینگر در دوره های سخت مانند جنگ، با قیمت های بسیار بالایی به مردم فروخته می شد.


در ادامه به برخی نکته ها و دستورات ایمنی و کار با چرخ خیاطی سینگر می پردازیم:

برای جلوگیری از خطراتی مانند برق گرفتگی، در زمان هایی که استفاده ای از چرخ خیاطی نمی شود، پریز برق را جدا نمایید، دستگاه را با پریز به برق، بدون استفاده رها نکنید، زیرا ممکن است برای کودکان و افرادی که خیاط نیستند، خطرناک باشد.

همچنین در صورت نیاز به تعمیر یا تمیز نمودن قطعات، چرخ خیاطی سینگر را به سرعت از پریز برق جدا نمایید.

به کودکان اجازه بازی با چرخ خیاطی را ندهید، همچنین در صورت نیاز به استفاده کودکان یا افرادی که خیاط حرفه ای نیستند، به کار آن ها کاملا نظارت داشته باشید.

چرخ خیاطی سینگر یا هر نوع چرخ خیاطی دیگر را فقط می توانید در مواردی که در دفترچه راهنما به آن اشاره شده است، استفاده نمایید، به عنوان مثال از چرخ خیاطی هایی که برای نازک دوزی استفاده می شوند در دوخت پارچه های ضخیم استفاده نکنید.

در صورتی که قسمتی از سیم یا قطعات چرخ خیاطی دچار ایراد شده یا خیس شده است، از چرخ خیاطی استفاده نکنید و آن را به سرعت به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید.

اگر روزنه های هوا در چرخ خیاطی با پرز، گرد و غبار و غیره مسدود شده است، از روشن نمودن و کار با آن به شدت خودداری نمایید.

درزمان کار با چرخ خیاطی، مراقب انگشتان خود، به خصوص در قسمت های متحرک دستگاه باشید.

در استفاده از صفحه سوزن مناسب و سوزن های با کیفیت دقت نمایید، زیرا ممکن است سوزن ها شکسته شوند، همچنین از به کار بردن سوزن های خمیده در چرخ خیاطی به شدت خودداری نمایید.

بهتر است در زمان کار با چرخ خیاطی از عینک ایمنی مناسب استفاده نمایید.

از فرو کردن یا رها نمودن شی خارجی به دورن روزنه چرخ خیاطی به شدت خودداری نمایید.

برای جدا نمودن پریز برق، از کشیدن سیم برق به شدت خودداری نمایید، بنابراین باید سیم را با احتیاط گرفته و از پریز برق جدا نمایید.

در صورتی که برای به کار افتادن چرخ خیاطی باید از کنترل پا استفاده نمایید، از قرار دادن ابزار یا وسیله ای به جای پا بر روی پدال خودداری نمایید.

در مکان هایی که آئروسل یا اسپری استفاده می شود یا اکسیژن تجویز می گردد، از چرخ خیاطی استفاده نکنید.

در صورت خرابی هر کدام از قطعات مانند لامپ ال ای دی، باید به نمایندگی چرخ خیاطی مراجعه نمایید و از باز کردن و تعمیر قطعات بدون حضور در نمایندگی، خودداری نمایید.

از کشیدن پارچه در زمان دوخت، خودداری نمایید، زیرا می تواند باعث شکستن سوزن و صدمه به چرخ خیاطی و همچنین آسیب به خودتان در زمان کار شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,