آموزش خیاطی بدون الگو

آموزش خیاطی بدون الگو

0از 0 رأی

 

آموزش خیاطی بدون الگو

گاهی پیش می آید که خیاط در انتخاب یک الگوی مناسب دچار تردید می شود و گاهی انتخاب الگوی مناسب درمیان تعداد زیادی الگو برایش بسیار دشوار خواهد بود، در این مورد به خیاطان و افراد مبتدی پیشنهاد می شود که کار خود را محدود به الگو نکنند.

آموزش خیاطی بدون الگو می تواند به عنوان یک روش مناسب، به خیاطان این امکان را بدهد که به راحتی بدون اتکا به انواع الگو، طرح های زیبایی را بدوزند.

 

 

در ادامه به شرح انواع روش هایی که می توانند به عنوان راهنمای خوبی به ما در آموزش خیاطی بدون الگو یاری رسانند، می پردازیم.

ممکن است در ابتدا خیاطی بدون الگو برای خیاط کمی دشوار باشد، اما اگر نکته های مهم در این زمینه را به درستی بدانید و آشنایی کاملی با روش های متنوع داشته باشید، این کار برای شما آسان خواهد بود.

با داشتن اطلاعات کافی می توانید به راحتی بدون نیاز به الگو، انواع لباس ها را بدوزید.

در ابتدا برای شروع، تلاش کنید یک طرح ساده را بدون نیاز به الگو بدوزید، به عنوان مثال با یک دامن ساده یا یک پیراهن شروع کنید، هر چه لباس ساده تر و گشاد تر باشد، کار خیاطی بدون الگو آسان تر خواهد بود.

در ادامه سعی کنید اندازه گیری هایتان دقیق و منظم باشند، توجه کنید که هر چه اندازه ها دقیق تر باشند، نتیجه کار زیبا تر خواهد شد.

اگر در گذشته انواع اندازه ها را به صورت تخمینی حساب می کردید، از امروز تلاش کنید تا این اندازه ها را براساس اندازه گیری دقیق بدست بیاورید، توجه داشته باشید که اندازه ها یکی از مهم ترین ابزار شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب می باشند.

در ادامه تلاش کنید تا طرح مورد نظر خود را ترسیم نمایید، تا به این صورت به طرحی که قرار است بر روی پارچه بیاورید عادت نمایید.

 

 

برای تمرین انواع طرح های لباس می توانید به سایت های متنوعی مانند پینترست مراجعه نمایید.

البته به افراد مبتدی پیشنهاد شده است که از این روش استفاده نکنند، زیرا معمولا این افراد هنوز در ابتدای راه هستند و هنوز ذهنیت کاملی از انواع طرح ها و لباس ها ندارند.

امروزه خیاطی بدون الگو به عنوان یکی از روش های پرکاربرد در خیاطی شناخته می شود، که می تواند دوره آموزش بسیار کمی را نیز شامل شود.

دانستن تکنیک های آموزش خیاطی بدون الگو می تواند برای افراد بسیار مفید و پرکاربرد باشد.

در ادامه سعی کنید انواع اصول اولیه درباره خیاطی را به دقت یاد بگیرید، زیرا یادگیری اصول اولیه می تواند برای یادگیری خیاطی بدون الگو برای خیاطان مفید باشد.

به همین دلیل سعی کنید در ابتدا انواع روش های دوخت را که کاربرد زیادی در خیاطی دارند به خوبی یاد بگیرید، بنابراین می توانید انواع روش های دوخت را بر روی پارچه های اضافی تمرین کنید، همچنین انواع دوخت های مربوط به آستین ها، سجاف و غیره را یاد بگیرید.

قبل از برش پارچه، سعی کنید طرح خود را بر روی پارچه ترسیم نمایید، این کار می تواند باعث شود تا بتوانید به آسانی بین قسمت های مختلف لباس سازگاری و ارتباط پیدا نمایید.

بهتر قسمت های مختلف لباس به صورت جداگانه ترسیم شوند، در نتیجه می توانید از روش ترسیم لباس به عنوان سرگرمی در اوقات فراغت خود استفاده نمایید.

بنابراین در زمان هایی که طرحی زیبا به ذهنتان می آید سریع شروع به طراحی و ترسیم آن نمایید، زیرا گاهی طرح های ساده می توانند بر روی پارچه بسیار زیبا باشند.

در آموزش خیاطی بدون الگو، یکی از مهم ترین اصول دیدن طرح ها و لباس ها از نزدیک می باشد، بنابراین می توانید بر روی پارچه های باقی مانده خود، انواع طرح ها را به صورت آزمایشی تمرین نمایید، می توانید انواع کار مانند بررسی فاصله مناسب بین درز ها را به این صورت تمرین نمایید.

 

بهتر است طرح های خود را به صورت دوبعدی طراحی نمایید و سپس بر روی پارچه برش دهید، توجه کنید که این قالب مکعب دوبعدی می تواند به عنوان قالب لباس شما باشد.

بنابراین تلاش کنید بخش های مختلف لباس را به صورت شکل های مسطح در ذهن خود ترسیم نمایید.

هر زمان که طرحی به ذهن شما الهام می شود سریع آن را بر روی کاغذ ترسیم نمایید و به الهامات خود اعتماد کنید، همیشه به یاد داشته باشید که گاهی این طرح ها می توانند در آینده بسیار مورد استفاده قرار بگیرند.

بار ها و بار ها تمرین کنید و از خراب شدن پارچه نترسید، تمرین می تواند بهترین روش برای رسیدن به نتیجه دلخواه در آینده باشد.

البته توجه داشته باشید که خیاطی بدون الگو روش بسیار دقیقی برای یادگیری خیاطی نیست، در نتیجه نمی تواند روش بسیار درستی برای آموزش خیاطی باشد، بنابراین اگر قصد آموزش خیاطی بدون الگو را دارید برای جلوگیری از ایجاد هزینه، از پارچه های ارزان قیمت استفاده نمایید.

یادگیری اصطلاحات خیاطی نیز می توانند کمک بسیار خوبی در آموزش خیاطی بدون الگو

باشد.

مهم ترین تعریفی که می توان برای آموزش خیاطی بدون الگو داشت به این صورت است که خیاطی بدون الگو، روشی برای رهایی از الگو و طراحی برروی کاغذ و ترسیم مستقیم طرح بر روی پارچه است.

 آموزش خیاطی بدون الگو را می توانید در متد مقدم جو به طور کامل و به شیوه ای متفاوت آموزش ببینید و بعد از آن به در آمد با پیاده سازی تکنیک های کاربردی به در آمد زایی از خیاطی برسید.

می توانید بهوب سایت لذت خیاطی مراجعه کنید و از آموزش های رایگان و یا ثبت نام در کلاس ها برخوردار شوید.

آموزش خیاطی

 

 

 


مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی مبتدی خانم عمرانی , چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه , آموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده ,