آموزش دوخت شومیز دکمه دار

آموزش دوخت شومیز دکمه دار

0از 0 رأی


آموزش دوخت شومیز دکمه دار

شومیز واژه ای فرانسوی است که معنی ژاکت زنانه و تیشرت می دهد، این نوع لباس ها از نرمی و لطافت خوبی برخوردارندکه باعث می شود، حسی خوبی در پوشیدن آن ها به افراد داده شود.

برای اولین بار، واژه شومیز در دهه 1780 میلادی مورد استفاده قرار گرفت، که در واقع نشان دهنده انواع لباس های گشاد و غیر رسمی بود، در قرون وسطی، خانم ها از انواع شومیز به عنوان لباس های زیر استفاده می کردند، این روش استفاده از انواع لباس های شومیز تا اواخر قرن هجدهم میلادی ادامه داشت.


امروزه افراد مختلفی با توجه به استایل مورد نظر خود، از انواع شومیز در رنگ ها و طرح های گوناگون استفاده می کنند. معمولا انواع شومیز دارای آستین های کوتاه یا بلند هستند، برخی از خانم های ایرانی نیز از انواع شومیز، زیر مانتو استفاده می کنند.

در ادامه به شرح تعدادی از شومیز ها می پردازیم:

شومیز پشت بسته، در قسمت پشت لباس فاقد دکمه و زیپ می باشد، معمولا دارای انواع دکمه یا زیپ در این مدل، در قسمت گردن و یقه هستند. ممکن است با توجه به مدل خاص خود، دارای زیپ در قسمت پهلو ها باشند.

شومیز جلو بسته، در قسمت جلو بسته هستند و دارای تنگی در قسمت کمر می باشند، یقه های این نوع شومیز، گرد، کوچک و پوشیده می باشند.

شومیز اسپرت، معمولا برای انواع مهمانی های غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد، افراد می توانند این نوع شومیز را با شلوار کتان یا جین، ست نمایند. این نوع شومیز از جنس کاملا نخی هستند و فاقد هر نوع طرحی می باشند.

شومیز رسمی، نوعی شومیز محبوب می باشد که معمولا در قسمت شانه های خود از اپل برخوردار است، این نوع شومیز نشان دهند لباس های دهه 60 ایران می باشد، همچنین گاهی در قسمت اپل دارای چین های بسیار زیبایی می باشند.

شومیز حریر، این نوع شومیز را از پارچه حریر درست می کنند، به همین دلیل از لطیفی، نرمی و لختی زیبایی برخوردارند، معمولا این نوع شومیز، دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح هستند.

مهم ترین تفاوتی که شومیز با انواع تونیک دارد، به این صورت است که، معمولا انواع تونیک از اندازه ای بزرگ تر از شومیز برخوردارند و تا قسمت ران می رسند، اما شومیز ها کمی کوتاه تر هستند و به صورت جلو باز یا بسته تولید می شوند.

در ادامه به شرح انواع مراحلی که می توانند در آموزش دوخت شومیز دکمه دار مورد توجه قرار بگیرند، می پردازم:

در ابتدا انواع وسایلی که برای دوخت شومیز دکمه دار به آن ها نیاز داریم، به شرح زیر می باشند:

استفاده از انواع پارچه های نرم مانند پارچه هایی که از ترکیب لینن یا پنبه تولید می شوند، می توانند بسیار مناسب باشند.

شما می توانید الگوی مورد نظر خود را رسم نمایید یا از انواع الگو های آماده در این زمینه استفاده کنید.

در انتخاب نخ دقت کنید، زیرا نخ ها باید هم رنگ پارچه باشند، سوزن نیز باید محکم و به اندازه کافی تیز باشد.

با توجه به اسم شومیز دکمه دار، نیاز به تعدادی دکمه با رنگ و طرح مناسب دارید.

در ادامه چرخ خیاطی، میز دوخت و یک قیچی مناسب برای کار دوخت شومیز دکمه دار آماده نمایید.


برای دوخت شومیز دکمه دار می توانید از انواع پارچه های زیر استفاده نمایید:

پارچه لینن، این نوع پارچه می تواند برای افرادی که در مناطقی با آب و هوای گرم زندگی می کنند، گزینه مناسبی باشد.

پارچه پوپلین، به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها در زمینه دوخت انواع شومیز شناخته می شود، این نوع پارچه می تواند در مناطقی که آب و هوای گرمی دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه جین، به دلیل داشتن بافتی زیبا، مورب و منسجم می تواند به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای دوخت شومیز دکمه دار مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه گاباردین، با داشتن مقاومت مناسب در برابر چروک شدن، می تواند برای دوخت انواع شومیز مجلسی و غیره، مورد استفاده قرار بگیرد.

برای دوخت شومیز دکمه دار باید در ابتدا، قسمت های جلویی شومیز را با توجه به استفاده از لایی مناسب، دوخت و همچنین جای مناسبی برای جادکمه در نظر بگیرید.

در ادامه سرشانه و درز پهلو ها را دوخته و به هم وصل نمایید، برای قسمت آستین ها، باید به مسائلی مانند چرت که همان شکاف های ایجاد شده توسط قیچی می باشد، توجه نمود. در ادامه نیز باید قسمت های مربوط یقه دوخته شوند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت شومیز , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش دوخت شومیز دکمه دار ,