آموزش دامن راسته کمر کش

آموزش دامن راسته کمر کش

0از 0 رأی


آموزش دامن راسته کمر کش

دامن به نوعی لباس گفته می شود که برای پوشش قسمت های پایین تنه اندام مورد استفاده قرار می گیرد، این لباس برای پوشش کمر تا زانو یا تا مچ پا استفاده می شود، در گذشته تعداد دامن هایی که مورد استفاده افراد قرار می گرفتند کم بود، اما امروز ه با پیشرفت در زمینه مد و فشن، این تعداد افزایش یافته است، در ادامه به شرح تعدادی از دامن ها که امروزه مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرند، می پردازیم:

دامن A لاین، این نوع دامن دارای ظاهری شبیه A انگلیسی است، علت نامگذاری این نوع دامن نیز به همین دلیل است، معمولا این نوع دامن ها در قسمت کمر تنگ هستند و در ادامه هر چه به سمت پایین پیش می رویم، گشادتر و راحت تر می شوند. معمولا این نوع دامن ها را می توان با انواع شومیز یا تیشرت به زیبایی ست نمود.

دامن حبابی، تاریخچه استفاده از این نوع دامن به دهه 1980 میلادی بر می گردد، البته دامن های حبابی از ظاهری عجیب و غریب برخوردار هستند، مهم ترین دوره معرفی این نوع دامن به بعد از جنگ جهانی دوم برمی گردد، معمولا این نوع دامن ها را می توان با تیشرت های مناسب و گشاد به خوبی ست نمود.

دامن بالونی، دارای ظاهری پف دار و تنگ در قسمت کمر است، در واقع هرچه در دامن بالونی به سمت پایین برویم، گشادتر می شود، معمولا این نوع دامن ها را می توان با انواع شومیزها و تی شرت های تنگ به خوبی ست نمود.

دامن دکمه دار، دارای یک ردیف کامل دکمه در قسمت های بالا تا پایین، در یک طرف می باشد، که به عنوان یکی از مناسب ترین دامن ها در استایل کژوال به حساب می آید، این نوع دامن ها را می توان با انواع تی شرت های گشاد و گرافیکی به زیبایی ست نمود. همچنین در تابستان و هوای گرم می توانید این نوع دامن ها را با شومیز های راه راه به رنگ های آبی و سفید ست نمود.

دامن کارگو، این نوع دامن از یک جیب در ساختار خود برخوردار است که می توان گفت از شلوار های جیب دار برای ساخت آن ها الهام گرفته شده است. معمولا انواع تی شرت گشاد و گرافیکی را می توان با دامن های کارگو به خوبی ست نمود. همچنین شومیز نیز می تواند گزینه مناسبی برای استفاده به همراه این نوع دامن باشد.

دامن دایره ای، استفاده از این نوع دامن به دهه 1900 میلادی برمی گردد، برای دوخت دامن های دایره ای می توان از انواع پارچه ها استفاده نمود، همچنین این نوع دامن ها را می توان به خوبی با تی شرت ها و شومیز های مختلف، ست نمود.

دامن ترک، به عنوان یکی از زیباترین دامن ها به حساب می آید، معمولا برای دوخت این نوع دامن از تکه پارچه های مثلثی استفاده می کنند، در واقع این نوع دامن از دسته دامن های ای لاین به حساب می آید. معمولا می توان این نوع دامن ها را با شومیز هایی با سایز بزرگ به خوبی ست نمود.

در ادامه به شرح مختصری از آموزش دوخت دامن راسته کمر کش می پردازیم:

در صورتی که می خواهید این نوع دامن را بدون الگو بدوزید، باید در ابتدا اندازه های دقیق اندام پایین تنه را برای دوخت و دوز لباس به دست بیاورید، این اندازه ها می توانند شامل دور باسن، دور کمر و طول دامن مورد نظرتان باشند.

معمولا می توانید از اندازه یک دوم پهنای دور کمر و قد مورد نظرتان برای قسمت جلوی دامن استفاده نمایید، البته این نوع دامن ها بهتر است کمی کوتاه باشند تا زیبایی بیشتری در ظاهر داشته باشند. در ادامه به اندازه 1 الی 2 سانتی متر را به عنوان زاپاس برای دوخت اطراف دامن در نظر بگیرید.

قسمت های مربوط به پشت دامن نیز به تعدادی چین نیاز دارند که می توان این نوع چین ها را به وسیله دوخت کش در این قسمت، به دست آورد. در صورتی که تمایل دارید تا تعداد چین ها در قسمت پشت دامن کم باشند، می توانید به اندازه سه چهارم از اندازه پشت دامن را اندازه گرفته، در ادامه نیز علاوه بر قسمت اضافی برای زاپاس، قسمتی از پهنای کش را نسبت به قسمت جلو، بلندتر در نظر بگیرید.

در ادامه قسمت های لازم را روی پارچه دامن را علامت زده و عرضی متناسب و دلخواه خودتان را به پارچه اضافه نمایید.

در ادامه، ابتدا قسمت های بالای دامن، در نهایت قسمت های مربوط به پشت دامن را بدوزید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : خیاطی , آموزش خیاطی ,