الگوی دامن چین دار طبقه ای

الگوی دامن چین دار طبقه ای

0از 0 رأی


الگوی دامن چین دار طبقه ای

دامن به نوعی لباس گفته می شود که برای پوشاندن قسمت های بین کمر تا روی زانو و در برخی شرایط تا مچ پا مورد استفاده قرار می گیرد، گاهی مردان، در برخیکشور ها با توجه به فرهنگ خاص کشورشان، دامن می پوشند، اما باید گفت که دامن به عنوان یکی از لباس های اصلی خانم ها به حساب می آید.

در گذشته تعداد مدل های دامن مورد استفاده بسیار محدود بود، اما امروزه با پیشرفت در زمینه مد و فشن، دامن ها در مدل های مختلفی دوخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه به تعدادی از انواع دامن ها اشاره می کنیم:

دامن کوتاه، دامن بلند، دامن شلواری، دامن مدل ماهی، دامن پایین چین دار، دامن فون، دامن مدادی ، دامن چین دار طبقه ای و غیره.

در ادامه به شرح دامن چین دار طبقه ای، نکته های مهم در زمینه این مدل دامن و روش طراحی و دوخت این دامن، می پردازیم:

برای شروع باید وسایل لازم و مهم برای رسم الگو و دوخت دامن چین دار طبقه ای را آماده نمایید.

این وسایل می توانند شامل نخ، متر، سوزن، چرخ خیاطی، قیچی، پارچه، خط کش، کش، پارچه مناسب و غیره باشند.

یکی دیگر از مهم ترین نکته های که در دوخت دامن چین دار طبقه ای باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت است، در ادامه به تعدادی از بهترین پارچه ها اشاره می کنیم:

پارچه فاستونی به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها برای دوخت انواع دامن شناخته می شود، با توجه به تولید این پارچه از پلی استر و پشم، از ویژگی های خوبی مانند بافت نرم، عدم چروک پذیری و غیره برخوردار می باشد.

معمولا پارچه های فاستونی دارای رنگ های تیره ای هستند، همچنین طرح های این نوع پارچه ها به صورت راه راه ساده و یا چهارخانه هایی زیبا در اندازه های متفاوت می باشند.

دومین نمونه از بهترین پارچه های دامنی، پارچه های کرپ هستند که به دلیل استفاده ازالیافی مانند ابریشم، پنبه و غیره، از ویژگی های خوبی مانند عدم چروک پذیری و رنگ پریدگی در زمان شستن برخوردار می باشند.

از نمونه های پارچه های کرپ می توان به کرپ شیفون، کرپ حریر، کرپ باربی، کرپ ژورژت، کرپ فلورانس و غیره اشاره نمود، که البته پارچه کرپ فلورانس به عنوان یکی از بهترین پارچه ها شناخته می شود.

بعد از انتخاب پارچه مناسب و اندازه گیری اندام پایین تنه به صورت دقیق، به رسم الگوی دامن چین دار طبقه ای و برش پارچه می پردازیم.

در ادامه با تقسیم نمودن قد دامن به سه قسمت، به قسمت اول به اندازه 15 الی 20 سانتی متر اضافه نمایید.

در مرحله دوم به اندازه دو برابر مقدار اضافه شده به قسمت اول، به قسمت دوم اضافه نمایید.

در ادامه نیز به اندازه سه برابر از مقدار اضافه شده اولی را به قسمت سوم دامن در الگو، اضافه نمایید.

در صورتی که تمایل داشته باشید تا قسمت بالای دامن تنگ دوخته شود و چین نداشته باشد، باید به اندازه 10 الی 15 سانتی متر را به قسمت باسن اضافه نمایید و بقیه قسمت ها همان اندازه ثابت قبل باشند.

همچنین اگر بخواهید دامن به صورت دو دامنه باشد، باید اندازه قد دامن را بر دو تقسیم نمایید، در ادامه نیز در صورتی که بخواهید دامن به صورت چهار دامنه باشد، باید قد دامن را بر عدد چهار تقسیم نمایید.

شما می توانید برای رسم الگوی دامن چین دار طبقه ای، یک مستطیل رسم نمایید، عرض مستطیل را برابر با اندازه کمر به اضافه 20 سانتی متر در نظر گرفته، سپس قد دامن را به سه قسمت تقسیم نمایید.

این نوع دامن به عنوان یکی از محبوب ترین دامن ها شناخته می شود.

شما می توانید برای دوخت دامن به وسیله چرخ خیاطی، پارچه را به صورت طولی و با استفاده از روش چین سوزنی بدوزید. در ادامه نیز با دوخت چین های دامن، آن ها را به یکدیگر متصل نمایید.

البته در زمان وصل نمودن چین های دامن به هم، به این مسئله دقت نمایید که، باید بزرگترین قسمت یا آخرین طبقه از دامن را به قسمت دوم وصل نمایید.

همچنین می توانید از یک کش بزرگ برای قسمت کمر دامن چین دار طبقه ای استفاده نمایید.

در واقع باید گفت که روش دوخت دامن چین دار طبقه ای به این صورت است که چندین مستطیل پارچه ای را آماده نموده و آن ها را باید به هم بدوزید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی ,