آموزش دوخت کراپ تاپ ساده

آموزش دوخت کراپ تاپ ساده

0از 0 رأی


آموزش دوخت کراپ تاپ ساده

کراپ به نوعی لباس نیم تنه گفته می شود که تنها قسمت های بالاتنه را می پوشاند و معمولا قسمت هایی از بالاتنه شامل شکم و پهلو ها را شامل نمی شود.

معمولا با توجه به سلیقه، کراپ ها در انواع مختلفی دوخته می شوند و در بازار به فروش می رسند، در ادامه به شرح انواع مدل های کراپ می پردازیم:

در درجه اول کراپ باردو قرار دارد که تاریخچه آن به دهه 1990 برمی گردد، یقه لباس کراپ باردو، از زیبایی خاصی برخوردار است، به طوری که شانه ها و استخوان یقه، به زیبایی به نمایش گذاشته می شوند.


در درجه دوم، کراپ راه راه برش دار قرار دارد که به عنوان تاپ همه کاره شناخته می شود، که افراد می توانند با توجه به سلیقه خود طرح های متنوعی مانند رنگ های پاستلی، گل دار و پولکی را بر روی آن چاپ کنند. معمولا افراد می توانند این کراپ ها را با شلوار جین راسته، به زیبایی ست کنند.

در دسته سوم، تاپ بروکات قرار دارد، که از پارچه سنتی بسیار زیبایی دوخته می شود، معمولا تزئینات این نوع کراپ در ظاهر فانتزی و کلاسیک دارای یک دامن هندی می باشد، که می توانند برای افرادی که بازو های تقریبا درشتی داشته باشند مورد استفاده قرار بگیرند.

در دسته بعد، تاپ کراپ پیلوم قرار دارد که دارای ظاهری شبیه تاپ های معمولی می باشد، ولی افراد باید توجه کنند که دو قسمت بالایی لباس و قسمت پایینی به صورت متضاد باشند، همچنین با این لباس می توان انواعصندل و چکمه های بلند را ست نمود.

کراپ ذوزنقه ای با ظاهری باریک در بالا و حالت شل در قسمت پایین، به همراه انواع شلوار جین و دامن، شیک به نظر می رسد.

کراپ اسپاگتی نیز می تواند برای انواع سفر های تفریحی مناسب باشد، همچنین می توان این لباس را با انواع شلوار به زیبایی ست نمود.

کراپ کراواتی به عنوان یکی از محبوب ترین کراپ ها شناخته می شود، پوشیدن این نوع کراپ، فرم بسیار زیبایی به بدن می دهد. همچنین افراد می توانند انواع اکسسوری ها، کمربند ها، شلوار های جین و غیره را با این لباس به خوبی ست کنند.

کراپ یقه اسکوپ نیز به عنوان یکی از رایج ترین کراپ ها شناخته می شود، این نوع کراپ دارای آستین های بلند و بسیار جذابی است. همچنین این نوع کراپ را می توان با اکسسوری های زیبا، به خوبی ست نمود.

در ادامه به شرح مختصری از لباس تاپ می پردازیم:

لباس تاپ به نوعی لباس زنانه گفته می شود که می تواند قسمت های کمر و گردن را بپوشاند، معمولا این نوع لباس ها فاقد آستین هستند.


تاپ به عنوان یکی از لباس های عالی برای هوای گرم تابستان شناخته می شود. تاپ نیز با توجه به سلیقه افراد به صورت های متنوعی دوخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از انواع تاپ به شرح زیر می باشند:

تاپ زنانه نخی به عنوان یکی از محبوب ترین لباس های خانگی شناخته می شود، همچنین اغلب خانم های ایرانی تاپ های خنک نخی را در زیر مانتو می پوشند. این دسته تاپ ها می توانند از تعرق زیاد و ایجاد حساسیت های پوستی جلوگیری کنند.

نوع دیگر از انواع تاپ ها، تاپ کشی می باشد، که به دلیل حالت کشی پس از پوشیدن، به اندام خانم ها زیبایی خاصی می دهد. البته باید اندازه آن را متناسب با فرم بدن انتخاب کنید.

در ادامه به آموزش دوخت کراپ تاپ ساده می پردازیم:

در ابتدا با انتخاب پارچه، انواع وسایل مانند قیچی، نوار اندازه گیری، زیپ، پین یا سنجاق، بشکاف و غیره را آماده کنید.

الگوی مورد نظر خود را طراحی کرده و یا از سایت های خیاطی دانلود نمایید.

در ادامه اندازه های لازم اندام مانند دور کمر، دور باسن و غیره را دقیق اندازه بگیرید و به الگوی خود، وارد کنید.

پارچه را قبل برش، بشویید و در هوای آزاد خشک کنید، هنگام اتو کردن، مراقب باشید حرارت اتو باعث خرابی پارچه نشود.

در ادامه پارچه را برش زده و ساسون های مورد نیاز را به سمت پشت یا جلوی پارچه تا زده و سنجاق بزنید.

با احتیاط شروع به دوخت کراپ تاپ ساده نمایید، همچنین به فاصله میان خط دوخت و لبه پارچه دقت نمایید.

استفاده از کوک زیگراگ برای قسمت های مربوط به درز های کناری لباس، پیشنهاد می شود.

در حین دوخت زیپ، از تراز بودن آن با درز لباس، مطمئن شوید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی بدون الگو در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک در کرج , آموزش دوخت کراپ تاپ ساده , آموزش خیاطی مبتدی در منزل ,