نکاتی در مورد آموزش دوخت لباس دخترانه ساده بدون الگو

نکاتی در مورد آموزش دوخت لباس دخترانه ساده بدون الگو

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس دخترانه ساده بدون الگو

امروزه اغلب والدینی که در خیاطی توانایی دارند، تمایل دارند تا خودشان برای دخترشان لباس بدوزند.

والدین می توانند با خرید یک پارچه مناسب و وسایل خیاطی محدود، انواع لباس های دخترانه زیبا را برای دختران خود بدوزند.



پارچه ای که والدین می توانند برای دوخت لباس دخترانه استفاده کنند، باید به صورتی باشد که برای پوست بچه ها، انواع حساسیت ها را به وجود نیاورد، در ادامه به تعدادی از پارچه هایی که می توانند برای دوخت لباس دخترانه مناسب باشند، اشاره می کنیم:

پارچه پنبه ای:

به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین نوع پارچه ها برای دوخت انواع لباس دخترانه شناخته می شود، الیاف پنبه ای این نوع پارچه، برای انواع پوست ها مناسب می باشد، پارچه پنبه ای به پوست کودکان اجازه تنفس می دهد، همچنین انواع لباس با پارچه پنبه ای، به سرعت بعد از هربار شست و شو، خشک می شوند.

پارچه های نخی:

به عنوان گزینه ای مناسب برای دوخت انواع لباس های کودکان شناخته می شوند. این نوع پارچه می توانند برای دوخت انواع پیراهن ها و لباس های کودکان در تابستان مورد استفاده قرار بگیرند، زیرا به راحتی عرق و رطوبت را از بدن و پوست کودکان دور می کنند.

پارچه هایی که از ترکیب نخ و پلی استر تولید می شوند:

ممکن است انواع لباس هایی که با پارچه های نخی خالص دوخته می شوند، به راحتی چرک شوند، بنابراین در ترکیبات این نوع پارچه ها از الیاف مصنوعی استفاده می کنند که باعث می شود علاوه بر کاهش هزینه، ترکیب بهتری داشته باشند. البته ممکن است این نوع پارچه ها برای پوست کودکان تا اندازه ای حساسیت به وجود بیاورند.

پارچه های چیت:

از جنس نخی هستند که با تراکم های متنوعی تولید می شوند، انواع نازک یا ضخیم این نوع پارچه ها از کاربرد های متنوعی برخوردار هستند.

پارچه های چیت، به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس های نوزادان مانند پوشک پارچه ای، آروغ گیر، قنداق، آستر لباس کودکان، انواع پتو و غیره مناسب می باشند.

پارچه ملانژ:

به دلیل قیمت های مناسب، می تواند به عنوان پارچه ای عالی برای دوخت انواع شلوار های خانگی مورد استفاده قرار بگیرد، معمولا این پارچه ها به رنگ های طوسی با خط های تیره یا روشن در بازار به فروش می رسند.

ساتن و حریر:

این نوع پارچه می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت لباس های مجلسی زیبا و شیک برای دختران، مورد استفاده قرار بگیرد.

مهم ترین مزیت دوخت لباس برای والدین، علاوه بر، به کار بردن خلاقیت در دوخت لباس با طرح دلخواه خودشان، مقرون به صرفه بودن در خرید لباس است، زیرا کودکان اغلب به دلیل شیطنت و بازی باعث کثیف شدن لباس های خود می شوند، در نتیجه والدین با داشتن توانایی در دوخت انواع لباس، می توانند از هزینه های اضافی بکاهند.



در ادامه به آموزش دوخت لباس دخترانه ساده بدون الگو می پردازیم:

منظور از بدون الگو، این نیست که به طور کلی الگویی برای دوخت لباس وجود ندارد، بلکه به این معنی است که برای دوخت لباس از یکی از لباس های مناسب و قدیمی کودک، به عنوان نمونه استفاده شود.

در زمان اندازه گیری اندام کودک، دقت کنید تا زیر بغل ها یا کمر بیش از اندازه گشاد یا تنگ نشوند، به همین منظور می توانید در زمان متر کردن دور کمر، از روش دو انگشت بین متر و کمر بچه استفاده کنید.

در ابتدا یک پارچه مناسب مانند پارچه هایی که در بالا به آن ها اشاره شده است، برای دوخت در نظر بگیرید، سپس لباسی را که به عنوان مدلی برای دوخت در نظر گرفته اید، به روی پارچه به صورت صاف و مرتب قرار بدهید، در زمان برش پارچه، 1 الی 2 سانتی متر را به عنوان محل دوخت لباس در نظر گرفته و برش دهید.

در زمان دوخت لباس، به کشش نخ توجه نمایید، می توانید تنظیمات نخ را به وسیله صفحه تنطیمات بر روی چرخ خیاطی مشخص کنید، نخ نباید بیش از اندازه کشیده شود یا پارچه را به صورت شل بدوزد، در ادامه می توانید از انواع تزئینات مانند گلدوزی برای زیبایی ظاهر لباس استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که قبل از برش پارچه باید به آن توجه نمود، شست و شوی پارچه خریداری شده می باشد، زیرا احتمال آبرفت پارچه یا رنگ دادن بعد از دوخت وجود دارد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : قیمت خرید چرخ خیاطی ژانومه , قیمت خرید چرخ خیاطی کاچیران , قیمت الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی حرفه ای , آموزش خیاطی از صفر تا صد , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی رایگان در منزل ,