نکات آموزش دوخت با چرخ خیاطی دستی

نکات آموزش دوخت با چرخ خیاطی دستی

0از 0 رأی


آموزش دوخت با چرخ خیاطی دستی

چرخ خیاطی دستی یه عنوان یکی از لوازم خانگی پر استفاده در منازل به شمار می آید، معمولا با توجه به نیاز، می توان انواع چرخ خیاطی دستی را در اندازه ها، طرح ها و با کاربرد های متنوعی خریداری نمود.

چرخ خیاطی دستی با داشتن اندازه کوچک و قابل حمل می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که تمایل دارند در منزل به خیاطی انواع لباس های ساده بپردازند، این نوع چرخ خیاطی توانایی دوخت بر روی انواع پارچه ضخیم و نازک را دارند.

چرخ خیاطی دستی می تواند به کار دوخت و دوز تا اندازه زیادی، سرعت ببخشد، افراد می توانند برای دوخت بالش، پشتی، لبه های مبل، چرم مبلمان، پرده و انواع پوشش های پارچه ای، از چرخ خیاطی دستی استفاده نمایند.


معمولا چرخ خیاطی دستی در انواع مختلفی مانند باتری خور مسافرتی نیز تولید و ساخته می شود که می تواند گزینه مناسبی برای دوخت و دوز احتمالی در زمان سفر باشد.

گاهی چرخ خیاطی دستی مسافرتی در ساختار خود به 4 عدد باتری قلمی برای کار نیاز دارد.

در ادامه به برخی مزیت ها و معایب انواع چرخ خیاطی دستی می پردازیم:

مزیت های چرخ خیاطی دستی:

چرخ خیاطی دستی از قیمت بسیار مناسبی برای خرید، برخوردار است. این نوع چرخ خیاطی فاقد سیم کشی می باشد، بنابراین می تواند روش کار آسان و راحتی داشته باشد.

معمولا انواع چرخ خیاطی دستی از دوام و ماندگاری بالایی در زمان استفاده برخوردار هستند.

این نوع چرخ خیاطی می تواند برای دوخت پارچه های ضخیم و نازک مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولا چرخ خیاطی دستی دارای 2 عدد ماسوره و تعدادی وسیله مانند بشکاف، سوزن یدک و نخ می باشد.

معایب چرخ خیاطی دستی:

این نوع چرخ خیاطی فاقد هر نوع فناوری پیشرفته ای می باشد.

ممکن است کار تنظیمات در چرخ خیاطی دستی، کمی سخت باشد.

کار با چرخ خیاطی دستی می تواند برای افراد تازه کار بسیار سخت باشد، زیرا نخ در این نوع چرخ خیاطی، مرتبا پاره می شود و کار دوخت را سخت می کند.

چرخ خیاطی دستی برای انواع دوخت و دوزهای حرفه ای مناسب نمی باشد.


ر ادامه بهصورت مختصر به روش کار با چرخ خیاطی دستی می پردازیم:

معمولا انواع چرخ خیاطی دارای یک دفترچه راهنما در زمان خرید هستند.

در زمان به کار انداختن چرخ خیاطی دستی، سرعت مناسب و مورد نظر خودتان را می توانید با اندازه فشار بر روی پدال چرخ خیاطی دستی مشخص نمایید. در واقع می توانید با فشردن بیشتر پدال چرخ خیاطی دستی، سرعت دوخت را به اندازه زیادی بالا ببرید.

برای کار با چرخ خیاطی دستی، بهتر است انواع سوزن های مناسب برای دوخت را بهتر بشناسید، این که چه سوزن هایی برای چه نوع پارچه ای و با چه ضخامتی مناسب هستند.

در ادامه با تعدادی از قطعات در چرخ خیاطی دستی آشنا خواهید شد:

یکی از مهم ترین قطعات در چرخ خیاطی دستی، به صفحه هدایت کننده شناخته می شود، این قطعه برای قرار دادن پارچه در زیر سوزن و همچنین هدایت پارچه به سمت چرخ خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از نکته های با اهمیت در زمان استفاده از چرخ خیاطی دستی، روش درست نخ کشی می باشد، در واقع میزان کشش نخ می تواند در روش درست دوخت و دوز پارچه نیز تاثیر داشته باشد.

در ابتدا با بلند کردن پایه چرخ خیاطی دستی، پارچه را به طوری قرار دهید که قصد دوخت دارید.

باید در ادامه سرعت حرکت پارچه را کنترل نمایید، این کار را می توانید با میزان فشردن بر روی پدال چرخ خیاطی دستی، کنترل نمایید. البته می توان گفت که با سرعت کمتر دوخت پارچه، می توانید دوختی بهتر در پارچه داشته باشید.

همچنین باید پارچه را به صورت بسیار مرتب و با نظمی نگه دارید، این کار می تواند کیفیت دوخت شما را تا اندازه زیادی بالا ببرد.

بهتر است قبل از شروع کار، روش دقیق نگه داشتن پارچه و حرکت سوزن را با یک سوزن خالی تمرین کنید، در ادامه مطمئن شوید که سوزن به طور دقیق از پارچه رد می شود یا نه.

در ادامه با بردن پارچه به عقب یا جلو، مسیر دوخت بر روی پارچه را محکم نمایید، در این صورت از احتمال نیاز به شکافته شدن انواع کوک ها و دوخت های لباس، جلوگیری می کنید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش کار با چرخ خیاطی , چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی صفر تا صد , نکات آموزش دوخت با چرخ خیاطی دستی ,