آموزش دوخت لباس مجلسی سنگ دوزی

آموزش دوخت لباس مجلسی سنگ دوزی

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس مجلسی سنگ دوزی

سنگ دوزی به عنوان یکی از روش های تزیین لباس به حساب می آید، در این روش از سنگ های بسیار زیبا و رنگارنگ برای تزیین لباس های متنوع مانند لباس های مجلسی استفاده می شود.

البته در برخی شرایط طراحان و خیاطان لباس، از روش های گلدوزی و سنگ دوزی برای تزیین لباس های خود استفاده می کنند.

طراحان لباس گاهی برای طراحی مواردی مانند لباس ها، کیف، کفش، شال و روسری از سنگ دوزی استفاده می کنند، که طرح و رنگ آن ها می تواند براساس نظر و سلیقه آن ها متفاوت باشد.


در واقع می توان گفت که سنگ دوزی یکی از شاخه های جواهر دوزی به حساب می آید، که ممکن است به صورت مستقیم بر روی پارچه یا بر روی لباس انجام شود.

معمولا از سنگ های قیمتی مانند زمرد، عقیق یا یاقوت نیز استفاده می شود که با توجه به نوع سنگ، قیمت لباس متغیر خواهد بود، در این شرایط برای کم شدن میزان هزینه ها از سنگ های کریستالی،نگین های رنگی و سنگ های شیشه ای نیز استفاده می کنند.

معمولا نگین هایی که برای سنگ دوزی مورد استفاده قرار می گیرند در ساختار خود دارای سوراخ هایی برای عبور نخ هستند، همچنین اغلب دارای پایه مخصوص برای دوخت به لباس می باشند.

با توجه به افزایش علاقه افراد به مد و فشن، کار های هنری مانند جواهر دوزی و سنگ دوزی از کار های پردرآمد به حساب می آید.

امروزه دانش آموزان می توانند در مدارس خود با انجام کار های هنری مانند سنگ دوزی، توانایی خود را در این زمینه افزایش دهند.

البته طراحان و خیاطان می توانند به سلیقه خود قسمت های مختلفی از لباس را به وسیله سنگ دوزی زیبا نمایند.

در ادامه به آموزش دوخت لباس مجلسی سنگ دوزی می پردازیم:

در ابتدا الگوی اولیه لباس را کشیده و با توجه به اندازه های دقیق خود بر روی پارچه برش دهید.

در ادامه به شرح انواع پارچه هایی که در دوخت لباس های مجلسی می توانند با استفاده از سنگ دوزی زیبا و جذاب شوند، می پردازیم.

برخی از طراحان و خیاطان تمایل دارند که هنر سنگ دوزی بر روی آستین لباس ها انجام شود، در این موارد با توجه به همکاری بین خیاطان و طراحان، از تزئینات مختلفی مانند پولک، منجوق، مروارید و غیره استفاده نمایند.

گاهی با توجه به جنس توری لباس، انواع سنگ دوزی می تواند باعث افزایش زیبایی و شیک بودن لباس گردد.

انواع پارچه گیپور، نیز می توانند به وسیله سنگ دوزی از زیبایی خاصی برخوردار شوند.

گاهی افراد تمایل دارند که لباس های غیر رسمی و ساده خود را نیز به وسیله سنگ دوزی تزیین نمایند، البته میزان سنگ دوزی بر روی لباس غیر رسمی باید تا حدودی کم و سبک باشد.

همچنین در انواع لباس مجلسی با استفاده از سنگ دوزی می توانند قسمت های مختلفی از لباس مانند یقه و آستین را تزیین نمایند.

انواع دامن در پیراهن های کلوش با استفاده از سنگ دوزی زیبا و شیک خواهند شد.

انواع پارچه تور با استفاده از سنگ دوزی می توانند از جلوه زیبا و درخشانی برخوردار شوند.

در انواع لباس های مجلسی، طراحان و خیاطان با استفاده از سنگ دوزی می توانند قسمت های مختلفی از لباس مانند شنل یا لباس را تزیین نمایند.

برخی از خانم ها نیز تمایل دارند که لباس های پوشیده خود را با استفاده از سنگ دوزی زیبا نمایند.

گاهی نیز استفاده از سنگ دوزی بر روی لباس های تیره می تواند به لباس جلوه بسیار زیبایی بدهد.


در ادامه به صورت مختصر به سنگ دوزی به روی لباس می پردازیم:

در این مرحله به تعدادی نگین اشکی، منجوق طلایی، نوار سنگ متری و کریستال رنگی نیاز داریم.

در ابتدا نگین اشکی را بر روی نمد یا پارچه دلخواه بدوزید، در ادامه تعدادی کریستال رنگی را به صورت رشته در اطراف منجوق دوخته و نوار سنگ متری را به دور آن ها قرار دهید. بعد از دوختن نوار سنگ، در نهایت منجوق های طلایی را در اطراف بدوزید، این کار را می توانید با سلیقه خودتان انجام دهید، این کار به عنوان جواهر دوزی و سنگ دوزی شناخته می شود.

با سلیقه خودتان و آشنایی با انواع سنگ های تزیینی می توانید نمونه های بسیار زیبایی را بر روی لباس های خود، لبه آستین مانتو یا لباس و انواع شال ها بدوزید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش لباس شب و عروس , آموزش دوخت لباس مجلسی , فروش الگو آماده خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی پیشرفته , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش دوخت لباس مجلسی سنگ دوزی ,