الگوی شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه

الگوی شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه

0از 0 رأی


الگوی شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه

علاقه مندان به خیاطی تمایل دارند تا بتوانند به راحتی انواع مدل شلوار را بدوزند، اما برای داشتن یک نتیجه خوب در خیاطی، باید ابتدا اندازه های دقیق را به دست آورده و در ادامه رسم الگوی شلوار با دقت خوبی انجام شود، معمولا برای رسم الگوی شلوار نیاز است تا اندازه های الگو به صورت پشت و جلو بررسی شوند.

شلوار به نوعی لباس گفته می شود که برای پوشاندن اندام پایین تنه مورد استفاده قرار می گیرد، در گذشته شلوار فقط به وسیله آقایان استفاده می شد اما امروزه زنان نیز از انواع شلوار ها استفاده می کنند.

شلوار راسته از تناسب اندازه در قسمت های بالا و پایین شلوار برخوردار است، به صورتی که اگر شلوار را بر روی یک سطح صاف قرار دهید متوجه می شوید که اندازه پاچه های شلوار با بالای ران برابر خواهد بود، این نوع شلوار می تواند برای افراد لاغراندام بسیار مناسب و شیک باشد.

البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که شلوار راسته زنانه به عنوان الگوی پایه در تمام شلوار ها به حساب می آید.

همچنین مدل پارچه ای شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه از خط اتو برخوردار می باشد.

اولین نکته ای که باید در زمان دوخت شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت است، در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه در این زمینه می پردازیم:

پارچه کرپ، به عنوان یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت انواع شلوار شناخته می شود، استفاده از مواد اولیه پلی استر و پشم برای تولید پارچه کرپ باعث شده تا این نوع پارچه، از ویژگی های خوبی مانند عدم چروک پذیری برخوردار باشد، به همین دلیل می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع شلوار های اداری و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه فاستونی، به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند نرمی و صافی پارچه، می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای دوخت انواع شلوار های مناسب برای زمستان، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه گاباردین نیز به عنوان یکی از مناسب ترین پارجه ها برای دوخت انواع شلوار به حساب می آید.

معمولا برای انتخاب پارچه مناسب برای دوخت شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه، باید به نکته های به شرح زیر توجه شود:

یکی از مهم ترین نکته ها در زمان انتخاب پارچه مناسب، توجه به کشسانی پارچه است، انواع پارچه هایی که کشسانی مناسبی داشته باشند، می توانند برای دوخت شلوار های زنانه مورد استفاده قرار بگیرند.

دومین نکته ای که باید در زمان انتخاب پارچه مناسب برای دوخت شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه مورد توجه قرار داد، ضخامت و وزن پارچه است، تعدادی از پارچه ها علاوه بر ضخامت زیاد، از وزن بالایی نیز برخوردارند، بنابراین می توانند به عنوان گزینه ای مناسب برای دوخت انواع شلوار های زمستانی مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه ای که برای دوخت شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه انتخاب می کنید باید از ثبات رنگی خوبی برخوردار باشد، به این صورت که به راحتی، بعد از هر بار شستن، دچار تغییر رنگ نشود.

همچنین پارچه ای که برای دوخت انواعشلوار انتخاب می کنید باید از مقاومت خوبی در برابر سایش برخوردار باشد.

در ادامه به انواع اکسسوری و لباس هایی که می توانند گزینه خوبی برای پوشیدن به همراه شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه باشند، می پردازیم:

کمربند یکی از مهم ترین اکسسوری ها که می توان با انواع شلوار راسته گشاد استفاده نمود. شما می توانید رنگ کمربند را با رنگ کیف، کفش یا بلوز خود ست کنید.

کت، یکی از لباس هایی است که می توان به زیبایی آن را با شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه ست نمود، می توانید از کت های زنانه زیبا به همراه تی شرت ها یا پیراهن های ساده استفاده نمایید.

در ادامه به روش رسم الگوی شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه می پردازیم:

الگوی شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه به این صورت است که در ابتدا خطی برابر خط کمر به صورت افقی رسم نمایید، در ادامه نیز به صورت عمودی قد شلوار را بر روی خط کمر رسم کنید، که در نهایت نیز دمپای این مدل شلوار را برابر با 25 الی30سانتی متر در نظر بگیرید.

همچنین در زمان دوخت شلوار راسته گشاد مجلسی زنانه می توانید با توجه به سلیقه خودتان از زیپ یا دکمه استفاده نمایید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی , آموزشگاه خیاطی ,