الگوی دامن چین دار چه نکاتی دارد؟

الگوی دامن چین دار چه نکاتی دارد؟

0از 0 رأی


الگوی دامن چین دار

دامن به نوعی لباس می گویند که برای پوشاندن قسمت های پایین تنه در اندام استفاده می شود. این قسمت ها شامل کمر تا زانو و برخی مواقع تا مچ پا می باشند.

دامن چین دار به نوعی دامن گفته می شود که از چین هایی عمودی برخوردار است، این چین ها معمولا در قسمت خط کمر به سمت بالا یا پایین تر از باسن قرار دارند.

برای داشتن توانایی در رسم الگوی دامن چین دار، باید تا اندازه ای با انواع دامن های چین دار آشنا باشید، بنابراین در ادامه به شرح انواع دامن های چین دار می پردازیم:

دامن چین دار جعبه ای، نوعی دامن که چین ها در آن، به صورت یک نوار برجسته در دو طرف دامن قرار دارند.

دامن چین دار جعبه ای با یوک، که بخش یوک در قسمت کمر قرار می گیرد، در ادامه نیز انواع چین ها را در قسمت باسن اضافه می کنند.

دامن چین دار چاقو، به عنوان یک دامن چین دار بسیار محبوب شناخته می شود، معمولا چین های چاقو را بر روی یک بند قرار می دهند، در ادامه شما می توانید پرپشتی چین ها را با استفاده از میزان سفتی چین ها مشخص نمایید.

یکی دیگر از انواع دامن های چین دار به دامن مینی چین دار چاقویی کوچک شناخته می شود، که معمولا می توان از انواع پارچه های پیش چین شده در زمان دوخت این نوع دامن ها استفاده نمود.

دامن تنیس نیز به عنوانی یکی از زیباترین دامن های چین دار شناخته می شود، این نوع دامن به صورت کوتاه، چین دار و در رنگ سفید دوخته می شود، وجود چین های وارونه در قسمت کمر دامن، باعث شده تا ظاهری زیبا و شیک داشته باشد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در زمان دوخت انواع دامن چین دار باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای دوخت انواع دامن می باشد، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه ها که می توانند برای دوخت انواع دامن مناسب باشند، می پردازیم:

پارچه فاستونی، با توجه به استفاده از الیاف طبیعی و پشمی در تولید این نوع پارچه، از مقاومت و ضخامت بسیار خوبی برخوردار است، معمولا پارچه های فاستونی در طرح های ساده، چهار خانه و راه راه تولید می شوند در نتیجه به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت انواع لباس های رسمی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

دومین پارچه مناسب برای دوخت انواع دامن، پارچه کرپ می باشد که به دلیل استفاده از الیافی مانند ابریشم، پنبه و برخی الیاف مصنوعی، از لطافت و براقی خوبی برخوردار است.

پارچه کرپ از تنوع خوبی برخوردار است، در زیر به تعدادی از انواع پارچه کرپ اشاره می کنیم:

کرپ باربی، کرپ ژورژت، کرپ شیفون، کرپ حریر و کرپ فلورانس، البته از بین موارد اشاره شده باید گفت که کرپ فلورانس به عنوان مناسب ترین پارچه برای دوخت انواع دامن شناخته می شود.

پارچه حریر نیز یکی دیگر از انواع پارچه های مناسب برای دوخت انواع دامن می باشد، این نوع پارچه به دلیل ویژگی بدن نما، در زمان دوخت به یک آستر همرنگ نیاز دارد.

در ادامه به انواع پارچه های حریر که می توانند برای دوخت دامن چین دار مناسب باشند، اشاره می کنیم:

حریر ژاکارد، حریر نخ، حریر کریشه، حریر ابریشم، حریر ژورژت و حریر کریستال.

پارچه ریون نیز با توجه به کاربرد بسیار کم در دوخت انواع لباس، می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع دامن چین دار مورد استفاده قرار بگیرد.

این نوع پارچه دارای حالت کششی زیبایی است که می تواند به عنوان پارچه مناسب برای دوخت انواع دامن جذب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه به شرح تعدادی از نکته های مهم در رسم الگو و دوخت دامن چین دار می پردازیم:

معمولا باید گشادی دامن را برابر با یک و نیم برابر با اندازه دور باسن در نظر بگیرید.

اندازه دامن را می توانید براساس سلیقه خود مشخص نمایید، البته می توانید از پارچه های لخت استفاده کنید تا زیبایی دامن دو برابر شود.

معمولا دوخت و اضافه نمودن زیپ و دکمه، در قسمت درز پشت دامن انجام می شود.

پهنای دامن برای قسمت کمر را می توان براساس مقدار پارچه و میزان لختی پارچه مشخص نمایید.

همچنین باید توجه داشت که هر چه پارچه ای که برای دوخت دامن چین دارانتخاب می کنید نازک تر و لخت تر باشد، چین های بیشتری خواهد داشت، در نتیجه پارچه های ضخیم تر و سفت تر، تعداد کمتری از چین دامن را خواهند داشت.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی , خیاطی ,