آموزش دوخت لباس بلند با دامن کلوش

آموزش دوخت لباس بلند با دامن کلوش

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس بلند با دامن کلوش

دامن ها به عنوان یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین لباس ها شناخته می شود، همچنین می توانند در ترکیب انواع لباس ها مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع دامن، با طرح ها و رنگ های گوناگون، مود توجه سنین مختلف می باشند.

دامن ها با داشتن تنوع، به عنوان لباس انتخابی در اکثر رشته های ورزشی نیز استفاده می شود، تاریخچه استفاده از دامن به گذشته های خیلی دور بر می گردد، در گذشته علاوه بر زنان، مردان کشور هایی مانند مصر نیز، از این لباس استفاده می کردند.

بعد از جنگ جهانی دوم، انواع دامن مانند تنگ، پفی و دامن های کوتاه، مورد توجه اغلب خانم ها قرار گرفت.


امروزه اغلب مدارسو دانشگاه ها در کشور های آسیای شرقی و اروپایی، انواع دامن چهار خانه را به عنوان لباس رسمی دانش آموزان و دانشجویان قرار داده اند.

انواع دامن های کلوش، به حالت دایره ای و به صورت مخروطی دوخته می شوند و به وسیله کش به کمر متصل می شوند.

امروزه انواع دامن به عنوان بخشی از لباس های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، علاقه مندان به یادگیری دوخت انواع دامن، می توانند با شرکت درکلاس 17 (آموزش دامن) ، در آکادمی لذت خیاطی با متد های جدید دوخت انواع دامن آشنا شوند.


در ادامه به شرح تعدادی از انواع دامن می پردازیم:

دامن های کلوش به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، دسته اول به دامن های تمام کلوش شناخته می شوند، در این مدل دامن، به مقدار زیادی پارچه نیاز است، به عنوان مثال دامن کلوش با سایز 36، ممکن است به حدود 4 متر پارچه نیاز داشته باشد و اغلب دارای اندازه و ارتفاعی تا روی زانو خواهند بود.

نوع دوم به دامن نیمه کلوش شناخته می شوند که در قسمت های باسن و کمر دارای حالت جذب هستند، این نوع دامن در ادامه به سمت پایین، به صورت خط صاف می باشند، به همین دلیل بهنام دیگر دامن مدادی نیز شناخته می شوند. اغلب هم در قسمت پایین خود دارای چین هایی هستند که به دامن، زیبایی خاصی می دهد.

دامن یک کلوش، تا حدودی از نظر ظاهر شبیه دامن نیم کلوش می باشد، اما اصلی ترین تفاوتاین دو مدل، این است که دامن های یک کلوش، با داشتن ضخامت کم، به مقدار کمی پارچه نیاز دارند. همچنین دامن های یک کلوش، از قیمت های مقرون به صرفه ای برخوردارند.

نوع دیگر از دامن های کلوش، به دامن های کلوش مخروطی شناخته می شوند که معمولا از چین هایی در قسمت پایین برخوردارند که باعث ایجاد برجستگی هایی بر روی دامن شده اند و آن را زیبا نمودند.


در ادامه به آموزش دوخت لباس بلند با دامن کلوش می پردازیم:

اولین نکته ای که در زمان دوخت انواع دامن کلوش باید مورد توجه قرار بگیرد، متراژ مناسب پارچه برای دوخت است، معمولا خیاطان برای بدست آوردن متراژ مناسب پارچه مورد نیاز از فرمول زیر استفاده می کنند:

در ابتدا قد دامن و دور کمر را اندازه گرفته، سپس عدد 2 را از مجموع اندازه یک سوم دور کمر کم می کنند، عدد بدست آمده را با قد دامن جمع می کنند، در نهایت عدد بدست آمده را در 2 ضرب می کنند، عدد نهایی به عنوان متراژ مناسب برای دوخت دامن نیم کلوش مورد استفاده قرار می گیرد، البته در انواع دامن تمام کلوش، به جای دو برابر باید در عدد 4 ضرب شود.

امروزه تنوع زیادی در تولید پارچه به وجود آمده بنابراین افراد می تواند از انواع پارچه ها مانند کتان، پنبه، تور و نخی برای دوخت انواع لباس بلند با دامن کلوش استفاده کنند.

همچنین برای دوخت انواع دامن کلوش، می توان از پارچه هایی مانند ساتن، حریر، کرپ، نخی و غیره استفاده نمود.

البته انواع دامن کلوش مناسب خانم هایی که باسن پهنی دارند، نمی باشد، زیرا ظاهر جالبی به اندام آن ها نمی دهد.

ممکن است افراد تمایل داشته باشند به جای دوخت کمری و یا استفاده از زیپ در مدل های کلوش، لباس را کش دوزی نمایند.

برای این کار، باید اندازه دقیق دور کمر را به دست بیاورید، در صورت نیاز دامن را تقسیم بندی کنید تا بتوانید دامن را به بالاتنه بدوزید، دقت نمایید اندازه دقیق دور تا دور بالاتنه را بدست بیاورید تا دامن کلوش به طور کامل با لباس دوخته و فیکس شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژآنومه , چرخ خیاطی کاچیران , خرید الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگوی آماده , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش دوخت لباس بلند با دامن کلوش ,