راز خیاطهای پولدار- پارت 2

راز خیاطهای پولدار- پارت 2

0از 0 رأی

 

آموزش شبکه سازی با آسان ترین روش

حال که با اهمیت و نکات شبکه سازی انسانی آشنا شدید در اینجا می خواهید به شما بگوییم که اگر قصد دارید برای اولین بار به شبکه سازی بپردازید بدون آموزش دیدن نمی توانید در کاری به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید، توجه داشته باشید که در زمانی که این روش در میان مردم به شکل امروزی رایج نبود به تبع آموزش شبکه سازی نیز وجود نداشت زیرا در گذشته فرد تاجر در مغازه و حجره خود ساعت ها منتظر مشتری می ماند اما امروزه این روش اصلا جواب نمیدهد بنابراین بهتر است هر چه سریع تر به دنبال فرا گرفتن آموزش شبکه سازی باشید تا سریع تر از رقیبان خود پیشی بگیرید.

 

گفتنی است که مشکل همیشگی این افراد عدم اطلاع دقیق از نحوه آموزش است زیرا این فن را در آموزشگاه ها تدریس نمی کنند و در دانشگاه ها نیز اصلا به آن اشاره ای نمی شود بنابراین موجب شده تا این مشکل به دغدغه اصلی افراد تبدیل شود به همین دلیل کسانی که دارای تجربه کافی در این زمینه می باشند تصمیم گرفتند تا علم و تجربه خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند تا در پیشرفت دیگران نیز سهیم باشند پس دیگر لازم نیست در این مورد نگران باشید چون تنها کاری که می بایست انجام دهید  کمک گرفتن از افراد با تجربه  می باشد تا بتوانید به کمک آن در کسب و کار خود بهترین باشید.

 

به صورت کلی در طول زندگی در شبکه‌های مختلفی قرار می‌گیریم. در اینجا این شبکه‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنیم: شبکه سازی شخصی و شبکه سازی شغلی.

 

  1. شبکه سازی شخصی

این شبکه متشکل از همسر، دوست و آشنایان ما هستند. در واقع این شبکه شامل افرادی است که ما در زندگی شخص‌مان با آن‌ها در ارتباط هستیم. شبکه سازی شخصی تاثیر بسزایی را روی شبکه شغلی ما می‌گذارد، پس ضروری است که مهارت‌های ارتباطی لازم برای حضور در این شبکه را یاد بگیریم و ابتدا زندگی شخصی خوبی را برای خود بسازیم.

 

  1. شبکه سازی شغلی

این شبکه متشکل از همکاران، رئیس، کارمندان و همچنین همه افرادی است که به نوعی با شغل ما ارتباط دارند. این شبکه به‌طور متقابل بر شبکه شخصی ما اثر می‌گذارد و از آن اثر می‌پذیرد. برای ایجاد یک شبکه شغلی قوی نیز ما نیازمند مهارت‌های بسیار مهمی هستیم که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

بازخوردها نقشی بسیار کلیدی در روابط ما دارند. واقعیت این است که انسان‌ها دوست دارند نتایج کارهایشان را در آینه دیگران ببینند. زمانی که ما به دیگران بازخورد می‌دهیم در واقع به آن‌ها احساس دیده‌ شدن و شنیده شدن می‌دهیم. زمانی که بازخورد ما با قدردانی همراه باشند و دیگران واقعا این را حس کنند که ما بابت تلاش‌ها و کمک‌هایشان قدر‌دان هستیم، احساس مفید بودن می‌کنند و در می‌یابند که کمک‌ها و تلاش‌شان نادیده گرفته نشده. به همین خاطر است که بازخوردها نقش بسیار مهمی را در ایجاد و نگهداری شبکه‌های قوی دارند.

 

 به دیگران کمک کنید و حمایت‌کننده آنان باشید

قطعا ما در مسیر زندگی و حرکت‌ به سوی اهداف‌ خود به کمک و حمایت عاطفی یکدیگر نیازمندیم. در یک شبکه ارتباطی قوی افراد در زمان‌های لازم به یکدیگر کمک می‌کنند و از نظر عاطفی نیز حامی یکدیگر هستند.

 بر روی پرورش رابطه وقت بگذارید

خیلی اوقات افراد گمان می‌کنند که صرفا ایجاد یک رابطه برای پیشرفت کافی است و نیازی به کار دیگری نیست. با این حال ما نباید فراموش کنیم که پرورش و نگهداری رابطه اگر مهم‌تر از ایجاد آن نباشد، کم‌اهمیت‌تر نیز نیست. پس فراموش نکنید که یک رابطه چه کاری باشد و چه شخصی، همواره نیازمند پرورش باقی می‌ماند. البته برای پرورش حتما نیازی نیست که ما کار خارق‌العاده‌ای انجام دهیم و صرفا دادن یک هدیه و یا یک پیغام می‌تواند به دیگران نشان دهد که ما به آنان اهمیت می‌دهیم و به یادشان هستیم.

 

 

چطور از معجزه شبکه سازی استفاده کنیم؟

شبکه سازی، مهارتی است که ما را قدرتمند و توانا می‌کند. اهرمی است که می‌تواند موفقیت‌هایمان را سریع‌تر و راحت‌تر کند. 

نکته دیگری نیز مورد اهمیت است که به آن اشاره میکنیم که قبلاً و در برنامه های قبلی نیز به آن مورد اشاره کرده آیم ، همانطور که ذکر شده است هر کسب و کار به ده مهارت نیاز دارد تا به نتیجه دلخواه و درآمد کافی برسد و یکی از آن مهارت ها استفاده از تبلیغات است ، تبلیغات سنتی یا تبلیغات جدید با توجه به علم و تکنولوژی که فضای مجازی یکی از آن مورد هاست ، شما باید در کنار کار سنتی خود کسب و کار مجازی خود را راه اندازی کنید 

اکثرا فکر میکنند که کسب و کار مجازی یا فعالیت داخل اینستاگرام یوتیوب و آپارات برای این است که خیاط ها و تولید کنندگان مزون بزنند و لباس ها و محصولات خود را بصورت مجازی بفروش برسانند این هم درست است و بخشی از کار شبکه سازی است ولی یک قسمت مهم دیگر آن این است که مشتری هایی که بصورت سنتی جذب کردی یعنی مشتری های حضوری را بتوانی نگه داری و نباید آن را فراموش کرد 

اگر شما مزون مجازی داشته باشی و به صورت غیر حضوری با مشتری ها کار کنی باز هم باید کسب و کار سنتی خود را حفظ کنی وگر نه رقبا مشتری های تو را خواهند برد 

کسی که در فضای مجازی در کنار کسب و کار سنتی خود کار میکند یک سری محدودیت ها را از بین میبرد مثلا میتواند در مسافرت هم که باشد سفارش بگیرد آموزش بدهد و با فعالیت‌های خود به کسب درامد بپردازد 

اگر یک خیاط بسیار خوب و با تجربه بگوید فضای مجازی و شبکه سازی به دردش نمی‌خورد قطعاااا پشت چرخ خیاطی پیر میشود 

ترس های خود را کنار بگذارید و با دنیای جدید آشنا شو ضرر نمیکنی !!!

ببین که فقط با یک چرخ خیاطی و کار در منزل هم میتوانی به درآمد های بالایی که فکرش را نمیکنی دست پیدا کنی

حتی ( آی نو تی ) یا تلفن مارکتینگ هم میتواند یکی از گزینه های شما در توسعه کسب و کارتان باشد که جهت راه اندازی آن میتوانید با نمایندگی مستقیم که خود ما هستیم ارتباط برقرار کنید و از قابلیت های این سیستم نیز استفاده کنید 

 

سخن نهایی

در این مقاله به‌ صورت مختصر درمورد شبکه‌ سازی صحبت کردیم. باید بدانیم که دنیای امروز دنیای ارتباطات است و موفقیت ما به شیوه‌های مختلف به دیگران گره خورده است. پس ضروری است که تلاش کنیم شبکه‌های ارتباطی سالم و کارآمدی را با دیگران ایجاد کنیم. برای برقراری شبکه‌های ارتباطی شخصی و یا شغلی به مهارت‌های و دانسته‌های خاصی نیازمندیم و بدون کسب این مهارت‌ها ممکن است به خوبی نتوانیم در شبکه سازی خبره شویم. پس لازم است که هر چه زودتر در این زمینه مهارت بیشتری کسب کنیم.

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی مبتدی در منزل , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی صفر تا صد مجازی ,