متد گرلاوین خیاطی

متد گرلاوین خیاطی

0از 0 رأی

آشنایی با متد گرلاوین

متد گرلاوین به عنوان یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های طراحی لباس شناخته می شود، در واقع می توان گفت که متد گرلاوین به عنوان یک شیوه بسیار مفید در زمینه طراحی مورد استفاده خیاطان سراسر دنیا می باشد.

سرمنشا ابداع متد گرلاوین کشور انگلیس می باشد، که با توجه به ساختار و روش پیچیده آن در طراحی به عنوان شیوه ای مناسب برای خیاطانی که قصد دارند لباسی بسیار مناسب و فیت اندام افراد بدوزند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

در ادامه می توان گفت که متد گرلاوین به عنوان متدی قدیمی به وسیله مادربزرگ ها مورد استفاده قرار می گرفت، که با گذشت زمان به میزان بیشتری مورد توجه افراد و خیاطان سراسر دنیا قرار گرفته است.

یکی از مهم ترین ویژگی های متد گرلاوین روش اندازه گیری آن است، که با توجه به این موضوع می تواند به عنوان روشی مناسب برای انواع نازک دوزی مورد استفاده قرار بگیرد.

دوره ابداع و استفاده متد گرلاوین به زمان شروع استفاده از متد های صنعتی در خیاطی بر می گردد، که این موضوع به نیاز این متد به استفاده از طرح های دقیق خیاطی و چرخ خیاطی های پیشرفته مرتبط می باشد.

البته باید به این موضوع اشاره شود که انتخاب یک متد و روش خیاطی به سلیقه خیاط یا مشتری بستگی دارد.

در زمان استفاده از متد گرلاوین باید به این موضوع دقت شود که این روش نسبت به انواع دیگر روش ها بسیار متفاوت خواهد بود، زیرا در متد گرلاوین تمام قسمت های بدن باید به درستی اندازه گیری شوند و این کار می تواند در ترسیم یک الگوی مناسب تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، ولی در نهایت استفاده از این الگو در هنگام دوخت به تعداد بسیار کمی دوخت در خود نیازخواهد داشت.

 

 

درزمان اندازه گیری قسمت های بالا تنه اندام در متد گرلاوین، باید تمام قسمت های بالا تنه مانند دور سینه، بلندی سینه، دور مچ و آرنج و غیره به طور دقیق اندازه گیری شوند.

همچنین در هنگام اندازه گیری پایین تنه در این متد، باید تمام قسمت های پایین تنه به طورکامل و بسیار دقیق اندازه گیری شوند، تا در نهایت الگویی بسیار دقیق برای لباس مورد نظر، طراحی و ترسیم شود.

متد گرلاوین می تواند به عنوان یک روش بسیار مناسب در اندازه گیری و ترسیم یک الگوی بسیار دقیق، مناسب برای انواع لباس های کودکانه و بزرگسالانه ی بسیار شیک ، شومیز های مجلسی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

در نتیجه استفاده از این متد می تواند به عنوان یک روش بسیار عالی و حرفه ای در میان خیاطان شناخته شود.

متد گرلاوین می تواند به عنوان یک روش عالی برای افرادی که تمایل به شروع خیاطی و کار با یک روش مناسب دارند مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا با توجه به انواع پیچیدگی ها در طراحی وترسیم، متد گرلاوین می تواند روشی با داشتن کمترین امکان اشتباه در خیاطان تازه کار مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه باید باز هم به این موضوع تاکید کرد که اندازه گیری بسیار دقیق به عنوان مهم ترین کلید برای استفاده از متد گرلاوین شناخته می شود.

بنابراین در زمان استفاده از روش گرلاوین باید به اندازه گیری قسمت های مختلف بدن مانند قد جلو، دور گردن، قد پشت، دور باسن کوچک و بزرگ،  دور کمر، دور آستین، دور حلقه آستین و غیره دقت زیادی شود.

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی متد گرلاوین رایگان در منزل , اموزش خیاطی اسان به روش گرلاوین و مولر , اموزش خیاطی مبتدی با متد گرلاوین و مولر , اموزش خیاطی مبتدی اسان , چرخ کاچیران , اموزش خیاطی رایگان ,