چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی

0از 0 رأی

 

چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی به وسیله ای گفته می شود که به جهت راحتی دوخت و دوز در دنیای مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، این وسیله با توجه به مقاومت یا نوع ساخت آن می تواند برای دوخت و دوز انواع پارچه، چرم و غیره مورد استفاده قراربگیرد.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و نوع استفاده چرخ خیاطی ها به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند، که در ادامه به شرح و بررسی نوع صنعتی آن می پردازیم.

چرخ خیاطی صنعتی با توجه به مقاومت بالای آن برای دوخت و دوز های بسیار سنگین با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این نوع چرخ خیاطی ها به دلیل قطعات بسیار خاصی که در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و در سطح حرفه ای تر مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین بیشترین استفاده چرخ خیاطی های صنعتی می تواند برای کارگاه های تولیدی لباس یا مزون ها باشد، که البته با توجه به روش استفاده آن ها می توانند به چهار دسته بسیار مهم تقسیم شوند.

چرخ خیاطی صنعتی صفحه تخت Flat Bed، چرخ خیاطی صفحه کار استوانه ای Cylinder Bed، چرخ Post Bed و چرخ بدون دسته Off the Bed.

چرخ خیاطی صفحه یا کف تخت، به عنوان یکی از رایج ترین چرخ خیاطی های صنعتی شناخته می شود، این نوع چرخ خیاطی دارای شکل ظاهری بسیار شبیه به چرخ خیاطی های خانگی می باشد، بنابراین می توانند برای اتصال و دوخت و دوز تکه های پارچه مورد استفاده قرار بگیرد.

نوع دوم که به چرخ خیاطی های صفحه کار یا کف استوانه ای شناخته می شوند دارای پایه هایی افقی و نازک هستند که در زمان دوخت به پارچه این امکان را خواهند داد که از زیر پایه و اطراف چرخ عبور نمایند، در نتیجه این نوع چرخ خیاطی می تواند برای دوخت و دوز تکه های بسیار ضخیم مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا چرخ خیاطی های کف یا صفحه کاراستوانه ای برای دوخت و دوز انواع زین اسب، سر دست پیراهن مردانه و انواع کفش مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع سوم که به چرخ خیاطی های پُست-بِد شناخته می شوند، دارای قرقره هایی در ستون عمودی خود هستند، ارتفاع این ستون ها بین 10 الی 45 سانتی متر می باشد که به دلیل داشتن این ویژگی می توانند در انواع کارگاه های تولید و دوخت دستکش و بوت مورد استفاده قرار بگیرند.

درانتها چهارمین مدل که به عنوان چرخ خیاطی بدون دست یا دسته شناخته می شود، می تواند برای دوخت و دوز درز انواع آستین ها مورد استفاده قرار بگیرد.

البته باید گفت که انواع چرخ خیاطی های صنعتی به دلیل استفاده تعداد زیادی فلز در ساخت آن ها، دارای ظاهری بسیار سرد و سخت هستند، به طوری که برای جا به جایی این نوع چرخ خیاطی ها، نیازبه کمک چند نفر یا دستگاه های خاصی می باشد.

این نوع چرخ خیاطی ها از تنوع رنگی زیادی برخوردار نیستند و در زمان استفاده به افراد بسیار ماهر نیاز دارند.

 

استفاده از چرخ خیاطی های صنعتی در دوخت و دوز انواع لباس در تولیدی ها به دلیل تعداد زیاد لباسی که در هر دوره دوخته می شود بسیار مناسب تر می باشد، زیرا لباس ها بسیار تمیز و باکیفیت دوخته خواهند شد، بنابراین چرخ خیاطی های صنعتی می توانند در تولیدی ها و مزون ها مورد استفاده قرار بگیرند.

این نوع چرخ خیاطی ها به دلیل استفاده در تولیدی ها و مزون ها، دارای سرعت بسیار مناسب و بالایی هستند، به همین دلیل انواع قطعات داخلی و خارجی آن ها از جنس فلز و بسیار محکم ساخته شده اند، در کل می توان گفت که چرخ خیاطی های صنعتی برای دوخت و دوز انواع لباس یا محصولات به تعداد زیاد، ساخته شده اند.

چرخ های صنعتی به دلیل استفاده از نخ های مختلف و بسیار خاص دارای قیمت های بالاتری نسبت به چرخ خیاطی های خانگی می باشند.

چرخ خیاطی های صنعتی به دلیل این که به عنوان وسیله ای در کسب درآمد مورد استفاده قرار می گیرند، باید به طور مرتب از نظر سالم بودن مورد بررسی قرار بگیرند، بنابراین در هر بار چک و بررسی قطعات داخلی آن، از جمع شدن روغن یا چرب شدن قطعات جلوگیری کرده و قطعات آن را با رعایت نکته های ایمنی با پارچه تمیز نمایید.

چرخ خیاطی های صنعتی با داشتن قطعات فلزی با کیفیت، از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

در زمان خرید انواع چرخ خیاطی های صنعتی به نمایندگی و ضمانت نامه آن ها دقت نمایید.

 

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی آسان از ابتدا تا پیشرفته , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی صفر تا صد , چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه ,