آموزش خیاطی ( شناخت از خود و حوزه کاری)

آموزش خیاطی ( شناخت از خود و حوزه کاری)

0از 0 رأی

 

شناخت از خود و حوزه کاری

 

قبل از پرداختن به هر صحبتی لازم است که یک فرد برای اقدام برای هر شغل و پیشه ای ابتدا نکاتی را در نظر بگیرد و با دید گسترده و با چشم باز مسیر خود را انتخاب نماید .

 

 این نکات چیست ؟ 

اولین نکته و شاید مهمترین نکته این است که شخص در خود به این باور رسیده باشد که آمادگی لازم را برای شروع یک پیشه دارد یا خیر ؟ 

زیرا بسیاری از انسانها بدون این آگاهی وباور وارد عرصه کار می شوند و بعد از دورانی کوتاه با از این شاخه به آن شاخه کردن و نتیجه لازم را نگرفتن دچار سرخوردگی شدید و افسردگی های غیر قابل جبران می شوند . 

پس قبل از اقدام به هر کاری شما باید این توانایی و تعتماد به نفس را در خود ایجاد کرده باشید و تایم مناسبی را برای آن در نظر گرفته باشید که در زمان شروع با قدرت و با روحیه عالی به مسیر خود ادامه دهید و برای هدف خود قدم بردارید . 

 

نکته دوم این است که برای انتخاب یک شغل یا پیشه تصمیم جدی بگیرید زیرا همیشه شروع یک کار آسان است اما ادامه دادن و ثابت قدم ماندن و مدیریت بحران های کاری یک مهارت است که باید داشته باشی. 

 

سومین مورد این است که در زمینه و مسیری حرکت خود را آغاز کنی که استعداد لازمه آن را داشته باشی و براحتی بتوانی با تکیه به استعداد و توانایی خود و پشتکار لازم پیشرفت لازم را بدست آوری .

 

مساله بعدی شاد بودن و لذت بردن از کاری است که آن را آغاز میکنی . 

شاد بودن و احساس رضایتمندی در شغل و پیشه و خوشحال زندگی کردن باعث پیشرفت در کار و داشتن درامد بیشتر و زندگی کردن بهتر و تقویت هوش بیشتر و ایجاد خلاقیت بالاتر و پرورش هوش و ذکاوت شما می شود پس کاری را آغاز کن که در انجام آن شاد باشی و لذت ببری و دنبال نگاه کردن به ساعت روی دیوار نباشی که تایم کاری من کی به اتمام می رسد و کی تعطیل می شوم تا بتوانم نفس راحت بکشم .

 اگر چنین کاری کاری را میخواهی به عنوان پیشه خود در نظر بگیری و سال ها از عمرت را در اضطراب و ناراحتی و غم و غصه هدر بدهی توصیه میکنم اصلا چنین کاری را شروع نکن . 

مورد بعدی آینده شغلی و طبقه بندی شغلیست که آن را برمیگزینی . تو باید بدانی که هستی ؟ 

قرار است از کجا شروع کنی و به کجا برسی . اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را بشناسی . کاری که میکنی در چه صنفی قرار میگیرد و ......

 

با دانستن این موارد و انتخاب شیوه صحیح گام بر داشتن در مسیر شک نداشته باش که در هر کاری که وارد شوی یک فرد موفق خواهی بود .

 

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی از صفر تا صد , چرخ کاچیران , چرخ ژانومه , اموزش خیاطی اسان مجازی , دانلود کتاب اموزش خیاطی pdf ,