چرخ خیاطی مکانیکی

چرخ خیاطی مکانیکی

0از 0 رأی

 

چرخ خیاطی مکانیکی

چرخ خیاطی های مکانیکی که نزد مردم به چرخ خیاطی های دستی شناخته می شوند، در ساختار خود شامل قطعات مکانیکی می باشند، در نتیجه مراحل دوخت ودوز این نوع چرخ خیاطی ها به وسیله قطعات مکانیکی صورت می گیرد.

تاریخچه ی ساخت چرخ خیاطی های مکانیکی به قبل از تولید و ساخت انواع چرخ خیاطی های کامپیوتری و الکترونیکی بر می گردد.

ممکن است افرادی که معمولا با چرخ خیاطی های مکانیکی کار می کنند، مرتبا از صدای بلند دستگاه در زمان کار شکایت کنند، که باعث می شود خاطره ای بد برای کارکنان با این نوع چرخ خیاطی ها باشد. 

 

سر و صدای بلند از چرخ خیاطی های مکانیکی به دلیل استفاده از سیستم و قطعات مکانیکی بسیار خاص است که در ساخت این نوع چرخ خیاطی ها به کار برده می شود.

البته به کار رفتن سیستم و قطعات مکانیکی در ساخت این نوع چرخ خیاطی ها سبب شده تا در صورت ایجاد خرابی در ساختار آن، قطعات به راحتی قابل تعمیر باشند و زمان بسیار کمی را در جهت تعمیر به خود اختصاص دهند.

در ساخت بدنه این نوع چرخ خیاطی ها از فلزهای مرغوبی استفاده می شود که باعث می شود تا دوام، ماندگاری و طول عمر مفید بالایی داشته باشند.

از اسم این نوع چرخ خیاطی ها کاملا پیداست که برای به حرکت درآوردن آن به نیروی مکانیکی نیاز می باشد، در ادامه به صورت مختصر به شرح روش به کار انداختن این نوع چرخ خیاطی ها می پردازیم.

در ابتدا خیاط برای به کار انداختن چرخ خیاطی برای دوخت و دوز، دستگیره ای را که بر روی چرخ خیاطی قرار دارد را به آرامی می چرخاند، که در نتیجه چرخ خیاطی به وسیله نیروی مکانیکی شروع به کار خواهد کرد.

 

 

 

 

البته باید توجه داشت که این نوع چرخ خیاطی ها به دلیل استفاده از نیروی مکانیکی زیادی که صرف می کنند نمی توانند برای دوخت و دوز لباس های متعدد، مورد استفاده قرار بگیرند و برای دوخت و دوز لباس ها به صورت حرفه ای مناسب نخواهند بود، زیرا نمی توانند به جزئیات دوخت لباس بپردازند، در نتیجه فقط برای دوخت و دوز بخش های ساده انواع لباس ها مانند درز های کوتاه، لبه دوزی و غیره مناسب خواهند بود.

در ادامه به شرح و بررسی برخی ویژگی های چرخ های خیاطی مکانیکی می پردازیم.

چرخ خیاطی های مکانیکی از وزن بالاتری نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها برخوردار هستند.

ممکن است کار با این نوع چرخ خیاطی ها کمی نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها دشوارتر باشد، در این صورت در زمان کار با این نوع چرخ خیاطی ها باید از یک متخصص در این زمینه کمک گرفت.

برای به کار انداختن چرخ خیاطی های مکانیکی به یک دستگیره مکانیکی نیاز می باشد.

ممکن است کیفیت دوخت و دوز چرخ خیاطی های مکانیکی به اندازه سایر چرخ خیاطی ها در حد عالی نباشد.

این نوع چرخ خیاطی ها تا حدودی گزینه مناسب برای آموزش خیاطی نمی باشند.

البته این نوع چرخ خیاطی ها با قیمت های بسیار مناسبی در بازار به فروش می رسند.

ممکن است موتور چرخ خیاطی های مکانیکی از قدرت به نسبت ضعیف تری نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها برخوردارباشد.

چرخ خیاطی های مکانیکی نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها ازروان بودن خط دوخت و دوز کمتری نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها برخوردار هستند.

چرخ خیاطی های مکانیکی در قطعات خود دارای چیپ های بسیار ساده ای هستند در نتیجه شامل ساختار بسیار ساده تری نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها خواهند بود.

البته باید گفت این نوع چرخ خیاطی ها به دلیل استفاده از بدنه فلزی محکم، از مقاومت، دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها برخوردارند.

سادگی ساختار چرخ خیاطی های مکانیکی باعث شده تا این نوع چرخ خیاطی ها در زمان ایجاد ایراد در کارایی به راحتی قابل تعمیر باشند.

چرخ خیاطی های مکانیکی به دلیل استفاده از قطعات مکانیکی در بین افراد و خیاطان به عنوان چرخ خیاطی دستی یا سنتی شناخته می شوند.

قیمت چرخ خیاطی های مکانیکی به عوامل متعددی مانند برند چرخ خیاطی، نوسانات ارزی، وارداتی یا صادراتی بودن قطعات چرخ خیاطی وغیره بستگی دارد، بنابراین در زمان خرید و فروش این نوع چرخ خیاطی ها به آسانی نمی توان یک قیمت دقیق را برای آن مشخص نمود، البته باز هم با قیمت های بسیار مناسب تری نسبت به انواع دیگر چرخ خیاطی ها در بازار به فروش می رسند.

چرخ های خیاطی مکانیکی می توانند گزینه مناسبی برای به راه انداختن کسب و کار های کوچک و مصارف شخصی باشند.

 

 

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی فنی و حرفه ای , آموزش خیاطی اسان از صفر تا صد , چرخ خیاطی کاچیران , آموزش خیاطی مقدماتی خانم عمرانی , چرخ خیاطی ژانومه ,