ترفند خیاطی آسان

ترفند خیاطی آسان

0از 0 رأی

 

ترفند خیاطی آسان

خیاطی به عنوان یک هنر می تواند بسیار شیرین باشد، در صورتی اصول و روش های جدید آن را به خوبی بدانیم و با انواع متد ها آشنای خوبی داشته باشیم، گاهی نیز داشتن اطلاعات درباره انواع ترفند ها می توانند به این هنر، زیبایی خاصی ببخشند، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از ترفند ها که می توانند در زمان خیاطی به ما کمک زیادی کنند، می پردازیم.

یکی از مهم ترین ترفند ها در خیاطی به اتو پرس شهرت دارد، این ترفند به عنوان راز مخفی خیاطان شناخته می شود. بنابراین سعی کنید روش های درست و مناسب کار با اتو در خیاطی یاد بگیرید، به صورتی که بتوانید تمام قسمت های بین درز های لباس ها و بخش های مخفی در لباس ها را به طور دقیق و منظم اتو کنید.

انواع روش های دوخت درز ها را به خوبی یاد بگیرید، این دوخت و دوز باید به صورتی باشد که بسیار محکم بوده ولی از بیرون پارچه دیده نشود، بنابراین بهتر است انواع روش های دوخت مانند دوخت فرانسوی، زیگراگی و غیره را به طور کامل یاد گرفته و بار ها تمرین کنید.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند علاوه بر بالا بردن مقاومت درز ها، باعث زیبایی ظاهر لباس شود، دوخت دوسوزنه می باشد، به همین دلیل سعی کنید این روش را به خوبی یاد بگیرید، این روش دوخت معمولا در انواع لباس هایی که در فروشگاه ها وجود دارند، دیده می شود. دراغلب لباس های که با جین دوخته می شوند این روش به کار گرفته شده است.

مهم ترین نکته ای که درزمان کار با انواع الگو ها وجود دارد، روش دقیق برش دادن الگو ها می باشد، بنابراین  در زمان برش انواع الگو ها دقت زیادی داشته باشید، زیرا اگر الگو به شیوه درستی برش داده نشود می تواند باعث هدر رفتن وقت، انرژی و پارچه شود.

یکی دیگر از نکته های که در زمان خیاطی باید مورد توجه قرار بگیرد، دقت زیاد در برش سجاف و لبه های لباس ها می باشد، باید به این مسئله توجه داشته باشد که کوچکترین کجی یا انحنا در برش سجاف می تواند باعث از بین رفتن همه تلاش ها در دوخت و دوز شود.

در زمان کار با انواع چرخ خیاطی، به نوع سوزن انتخابی دقت و توجه کافی داشته باشید، از کار با سوزن های غیر استاندارد که مقاومت مناسبی در چرخ خیاطی ندارند به شدت بپرهیزید، همچنین ازدقیق بودن تنظیمات مربوط به کشش نخ مطمئن شوید، زیرا اگر نخ بیش از اندازه کشیده شود یا شل بر روی پارچه دوخته شود می تواند باعث هدر رفتن همه وقت، انرژی و پارچه شود.

در انتخاب پارچه دقت کنید، پارچه ای را که برای دوخت و دوز انتخاب می کنید باید برای روشی که برای دوخت انتخاب کردید مناسب باشد، مثلا از پارچه های نامناسب برای دوخت  پرده های خانه استفاده نکنید، علاوه بر جنس، ظاهر پارچه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

از تلاش برای دوختن آستین های زیبایی که دراتو کردن آن ها سخت است، دست بردارید، بنابراین با انتخاب الگوی مناسب و برش دقیق پارچه براساس الگو از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید.

در زمان برش انواع پارچه های حریر بهتر است از قیچی هایی با لبه همراز استفاده نمایید، این کار باید با آرامش و بدون عجله انجام شود، همچنین بهتر است در زمان برش پارچه حریر از یک برگه تاشو در زیر پارچه برای جلوگیری از فرار پارچه، استفاده نمایید.

در زمان نصب انواع زیپ بر روی پارچه به نکته های زیر توجه نمایید:

در ابتدا زیپ را بر روی پارچه گذاشته و به وسیله یک خودکار یا نوک مداد، محل قرارگیری زیپ را علامت بزنید.

از قطعه ضد لغزش برای نگهداشتن زیپ استفاده نمایید، که در نتیجه به این روش می توانید در ادامه با نگهداشتن قسمت مورد نظر، شروع به دوخت آن با استفاده از چرخ خیاطی نمایید.

برای دوخت انواع یقه های انگلیسی و آمریکایی و انواع یقه هایی که از قسمت سرشانه به اندازه یک سانتی متر به سمت داخل کشیده شده اند، باید از قسمت یقه پشت به اندازه یک سانتی متر کم کرده و فضای آن را باز نماییم.

یکی از مهم ترین وسایلی که در زمان دوخت و دوز می تواند به ظاهر لباس نمای خاصی بدهد، دکمه لباس می باشد، دکمه ها ممکن است در اثر شستن زیاد کمرنگ و خراب شوند، برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بهتر است قبل از استفاده از دکمه ها، به وسیله یک لاک بی رنگ، روی دکمه ها را لاک بزنید.

استفاده مداوم از اتو بخار ممکن است باعث جمع شدن رسوب در مخزن اتو شود، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است در زمان پرنمودن مخزن اتو، از نصف پیمانه سرکه در آب مخزن اتو استفاده نمایید، این کار می تواند از جمع شدن رسوب در مخزن اتو به اندازه زیادی جلوگیری کند.

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی رایگان , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده , چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه ,