آموزش خیاطی کودکان از پایه

آموزش خیاطی کودکان از پایه

0از 0 رأی

 

آموزش خیاطی کودکان از پایه

یادگیری خیاطی انواع لباس های کودکان مانند دیگر سنین نیاز به آموزش های بسیار حرفه ای دارد، بیشتر والدینی که آموزش های اولیه در خیاطی را دیده اند، تمایل دارند تا گاهی خودشان برای فرزندان دلبندشان لباس بدوزند.

توانایی دوختن لباس برای کودکان، علاوه بر کاهش هزینه ها، می تواند روش مناسبی باشد تا والدین طرح و الگوی مناسبی را که دوست دارند بر روی پارچه های دلخواهشان پیاده کرده و به تن فرزندشان بپوشانند.

در آموزش خیاطی کودکان از پایه، والدینی که تمایل به دوخت انواع لباس برای فرزندان دلبندشان دارند، می توانند اصول و روش های جالبی را در زمینه دوخت لباس کودکان یاد بگیرند.

 

در ادامه به انواع روش ها و نکته هایی که می توانند به عنوان راهنمای مناسبی در آموزش خیاطی کودکان از پایه به ما یاری رسانند، می پردازیم.

در ابتدا به تعدادی از وسایل بسیار مهم که درخیاطی لباس کودکان مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره می کنیم.

پارچه ای که برای دوخت لباس کودک انتخاب می کنید باید از جنسی باشد که برای کودک حساسیتی ایجاد نکند، انواع پارچه های نخی و پنبه ای می توانند مناسب باشند.

الگویی که برای کار انتخاب می کنید باید برای کودک مناسب باشد.

جنس متر برای خیاطی باید نرم باشد، همچنین در انتخاب نخ و سوزن خیاطی مناسب دقت نمایید.

دیگر وسایل خیاطی مانند قیچی باید دارای سر مناسب و مسطح باشند، همچنین به وسیله پرزگیر قسمت هایی از پارچه را که لازم است، از پرز پاک نمایید.

همچنین دکمه و زیپ باید با احتیاط انتخاب شوند، زیرا این وسایل در صورتی که لبه های تیز و برنده داشته باشند می توانند به پوست بدن کودک صدمه وارد نمایند.

در خرید انواع پارچه دقت نمایید، بهتر است پارچه ای که انتخاب می کنید از نرمی و لطاف برخوردار باشد، در برابر شست و شو های متعدد از دوام بالایی برخوردار باشد، همچنین از خرید انواع پارچه هایی که ممکن است حساسیت زا باشند به شدت خودداری نمایید، بهتر است پارچه مورد نظرتان نسبت به تهویه هوا کمی آزادی و فضای باز داشته باشد.

 

در مرحله اول سعی کنید الگوی مناسبی را برای دوخت لباس کودکان انتخاب نمایید، همچنین استفاده از الگو هایی که دارای روش های دوخت پیچیده ای هستند، به شدت خودداری نمایید.

در زمان خیاطی، ترتیب را برای دوخت انواع قسمت های لباس رعایت نمایید، مثلا اول به دوخت قسمت های یقه بپردازید.

در انتهای کار خیاطی می توانید انواع تزئینات لباس را مانند ربان دوزی یا تکه دوزی را به صورت جداگانه انجام داده و به لباس اضافه نمایید.

مسائلی که می توانند در زمان کشیدن الگو لباس کودک مورد توجه قرار بگیرند، به شرح زیر خواهند بود:

اولین و مهم ترین مسئله اندازه گیری دقیق اندام کودک می باشد، زیرا در صورتی که حتی یک سانتی متر در الگو اشتباه شود، نتیجه کار جالب نخواهد شد.

 

 

برای کشیدن الگو از کاغذ های مناسبی که برای این کار تولید می شوند استفاده نمایید، شما می توانید این کاغذ ها را از فروشگاه های لوازم خیاطی تهیه نمایید.

در زمان کشیدن الگو به جرئیات دقت زیادی داشته باشید، به عنوان مثال باید یقه یا آستین ها به خوبی و به اندازه رسم شوند.

قبل از شروع کار و برش پارچه، یک بار به صورت آزمایشی الگو را برش داده و تست کنید تا در زمان کار اصلی دچار مشکل نشوید.

معمولا میان لباس های دخترانه و پسرانه تفاوت هایی وجود دارد، به عنوان مثال در اغلب لباس های پسرانه بخش هایی مانند آستین و یقه باید ساده و بدون طرح باشند، البته گاهی می توان از پارچه هایی که دارای طرح های خاصی هستند استفاده نمود.

اغلب الگو هایی که برای لباس های پسرانه انتخاب می شوند از نظر طرح، بسیار ساده تر هستند، در نتیجه قطعات کمتری را شامل می شوند.

در واقع می توان گفت لباس های دخترانه  دارای تزئینات و طرح های متنوع بیشتری هستند.

معمولا آموزش خیاطی کودکان از پایه، می تواند برای والدین بسیار مفید باشد، زیرا اغلب شرایط زیر می تواند به عنوان انگیزه ای برای والدین در یادگیری باشد.

یادگیری روش های دوخت می تواند فرصت مناسب برای والدین باشد تا انواع ایده ها را برای دوخت لباس به روی الگو بیاورند.

این کار می تواند به عنوان تجربه ای لذت بخش برای والدین به حساب بیاید، همچنین کودکان به دلیل شیطنت و بازی مرتبا به لباس های جدید نیاز خواهند داشت، که در نتیجه آموزش خیاطی کودکان از پایه و توانایی دوخت لباس های متنوع می تواند باعث کاهش هزینه و تنوع در لباس کودکان شود.

این کار می تواند باعث افزایش انگیزه والدین برای تهیه لباس های متنوع در کودکان شود.

در نهایت با توجه به سلیقه والدین و گاهی هم نظرات کودکان، دوخت لباس های جدید می تواند در کودکان شادی و هیجان از پوشیدن لباس های جدید به وجود بیاورد.

 

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده , اموزش خیاطی صفر تا صد , چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه , آموزش خیاطی مبتدی خانم عمرانی ,