آموزش خیاطی با الگو

آموزش خیاطی با الگو

0از 0 رأی

 

آموزش خیاطی با الگو

خیاطی به عنوان هنر دوخت و برش پارچه شناخته می شود، بنابراین آشنایی با انواع الگو های لباس برای برش بر روی پارچه می تواند برای کار خیاطی بسیار مفید باشد، برای شروع نیز بهتر است انواع الگو های لباس را به خوبی بشناسید و در زمینه ترسیم آن ها تجربیات خوبی کسب نمایید، بنابراین گذراندن دوره های آموزش خیاطی با الگو می تواند روش بسیار مفیدی برای یادگیری و شروع کار باشد.

 

 

در ادامه به انواع روش ها و نکاتی  که می توانند به عنوان راهنمای بسیار خوبی در زمینه آموزش خیاطی با الگو باشند، می پردازیم.

در ابتدا باید گفت امروزه می توان انواع الگو های آماده خیاطی را به صورت های کاغذی یا دیجیتال از مراکزی که برای این کار در نظر گرفته شده اند، خریداری نمود.

انواع الگو های کاغذی به عنوان رایج ترین و پراستفاده ترین الگو ها به حساب می آیند.

این الگو ها به صورت استاندارد و در اندازه های متنوعی در بازار به فروش می رسند.

امروزه همچنین می توان به همراه انواع مجلات و ژورنال های خیاطی، الگو های مختلفی را خریداری نمود.

تاریخچه اولین الگوی خیاطی به سال 1860 میلادی بر می گردد، ویلیام جنگینگز دمورست و الن لوئیس دمورست، همراه با برگزاری شوی لباس، طرح ها و الگو های لباس های به نمایش درآمده را برای فروش گذاشتند.

در آموزش خیاطی با الگو، بهترین کار این است که در ابتدا از الگو های ساده استفاده نمایید، اگر در خیاطی تازه کار هستید، از الگو های سخت استفاده نکنید، شما می توانید از انواع الگو های ساده ای که به راحتی قابل فهم هستند استفاده کنید، این کار می تواند ذهن شما را برای آموزش خیاطی با الگو آماده نماید، در نهایت با تمرین مداوم و بعد از آماده شدن ذهن می توانید به سمت انواع الگو هایی که کمی سخت هستند بروید.

سعی کنید خیاطی با الگو را به صورت بسیار اصولی یاد بگیرید، یاد گرفتن انواع اصطلاحات نیز می تواند کمک موثری در زمینه آموزش خیاطی با الگو باشد.

 

انواع اصلاحات لازم جهت اندازه گیری اندام را که می توان به صورت الگو ارائه دهید به خوبی یاد بگیرید، این اصطلاحات می توانند شامل موارد زیر باشند.

بالا تنه پشت، بالا تنه جلو، دور گردن، دور کمر، دور سینه، فاصله سینه، قد آستین تا آرنج، قد آستین تا مچ، دور باسن، حلقه آستین، کارور جلو، کارور پشت، سر شانه، قد یا بلندی سینه و قد یا بلندی باسن.

انواع الگو را با توجه به موارد بالا کاملا یاد بگیرید، محاسبات مربوط به انواع الگو از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

در زمان ترسیم انواع الگو برروی کاغذ، توجه داشته باشید که باید از سمت راست کاغذ شروع به ترسیم نمایید، همیشه سمت راست کاغذ الگو برای رسم قسمت های بالاتنه جلو و سمت چپ کاغذ الگو برای رسم قسمت های بالاتنه پشت می باشد.

استفاده از الگوی مناسب با اندازه های دقیق می تواند به عنوان یک امتیاز در جهت صرفه جویی در زمان شناخته شود.

همیشه نتایج انواع دوخت و دوز هایی که همراه با استفاده از یک الگوی مناسب بوده اند، بسیار دقیق و ظریف می شود، این کار می تواند باعث شود تا افراد با گذشت زمان به یک خیاط حرفه ای تبدیل شوند.

استفاده از الگوی مناسب در خیاطی می تواند باعث صرفه جویی در انواع هزینه های اضافی در این کار شود، زیرا معمولا انواع الگو ها دارای محاسبات دقیقی هستند و توجه به آن ها باعث می شود تا در زمان برش پارچه، اشتباهی رخ ندهد و در نتیجه پارچه کمتری هدر برود.

انواع الگو ها این ویژگی را دارند که قبل از برش پارچه هر نوع تغییری را که نیاز دارید بر روی آن ها انجام دهید و سپس با احتیاط آن ها را بر روی پارچه پیاده نمایید.

استفاده از الگو و تمرینات مداوم می تواند هر تازه کاری را به یک خیاط حرفه ای تبدیل نماید، پس تمرین را فراموش نکنید.

اگر به الگو های خیاطی تسلط پیدا کنید، با گذشت زمان و تمرین می توانید انواع الگو ها و طرح هایی را که در انواع مجلات و ژورنال های خیاطی وجود دارند، به عنوان الگوی خیاطی استفاده کنید.

استفاده از الگو در خیاطی می تواند از بروز انواع اشتباهاتی که ممکن است در خیاطی و برش پارچه اتفاق بیفتند، تا اندازه زیادی جلوگیری نماید.

در آموزش خیاطی با الگو می توانید انواع روش های خیاطی مانند روش مولر، روش متریک، روش گرلاوین و روش های ساده مختلفی را مورد استفاده قرار دهید.

در زمان کار با انواع الگو ها باید سایزی که در الگو مشخص شده است را مورد توجه قرار دهید، به عنوان مثال اگرمی خواهید یک پیراهن با سایز 38 بدوزید باید به الگو هایی مراجعه نمایید که اندازه 38 بر روی آن ها ثبت شده است.

پارچه ای که برای دوخت لباس انتخاب کرده اید باید متناسب با الگوی مورد نظرتان باشد، زیرا برخی الگو ها به دلیل ظرافت نیاز به نوع خاصی از پارچه ها دارند.

 

 

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی با الگو , اموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده , چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه ,