چگونه کسب درامد کنیم ؟

چگونه کسب درامد کنیم ؟

5از 1 رأی

چگونه کسب درامد کنیم ؟؟؟؟؟

 

 

کسب درامد به زور نیست و اصول و کتاب خودش را دارد !!!

 

 

علم بهتر است یا ثروت ؟؟؟

 

در ایام گذشته همیشه با طرح این سوال مقایسه ای بین علم و دانش و آگاهی با مال و ثروت صورت میگرفت و سعی بر این بود که مقام علم و دانش را بالاتر از دارایی و ثروت قرار دهند و جواب معمولا این بود که علم و دانش .

اما در دنیای امروزی و با توجه به شرایط اقتصادی باید پاسخ درست تری به این سوال داد : علم و دانشی خوب است که با خود ثروت بیاورد یا ثروتی خوب است که با علم و آگاهی همراه باشد .

 

حال با توجه به پاسخ بالا به این نتیجه میرسیم که در هر مقطع از حرفه و کار باید درصدی ار درامد آن را صرف کسب مهارت و دیدن آموزش کرد یا با توجه به پیشرفت دنیای امروزی سعی کرد که تجربیات و علم و آگاهی خود را بروز رسانی نمود . آموزش دیدن هزینه کردن نیست بلکه سرمایه گزاری کردن روی خویشتن برای کسب درامد بالاتر است . بزرگترین سرمایه هر انسان هنر اوست که باید با آموزش دیدن خوب و کاربردی آن را توسعه و ارتقا داد .

 

در این لایو سوال مهمی پرسیده شد که سوال خیلی از افرادی است که در هر شغل و حرفه ای فعالیت دارند .

 

آیا با توجه به رقابت در بازار و برای جذب کردن مشتری باید قیمت ها را بشکنیم و با پایینترین سود خدمات دهیم ؟؟

 

 

پاسخ شما چیست ؟؟؟؟؟

 

در جواب این پرسش میتوان گفت که از سوال از عدم آگاهی فرد ناشی میشود . کسی که نه خود را می شناسد نه حوزه کاری و فعالیتش را می داند . کلا قیمت گزاری روی کالا و خدمات و در حیطه کاری با توجه به شرایط متفاوت است و ثابت نیست و بدین منظور یک کاسب یا صاحت کار باید هزینه هایی مانند کرایه محل  حقوق پرسنل تحت اختیار  آب برق  گاز  تلفن اینترنت  مالیات  ایاب و ذهاب و هزینه های جاری را مشخص کند و آن ها را به صورت دقیق و ریز به ریز در دفاتر روزانه ماهانه و سالانه خود مشخص کند تا بتواند با محاسبه آنها هزینه  درامد   سود خالص یا ناخالص خود را مشخص نماید این کار نتیجه دیگری هم دارد که شما میتوانید متوجه روند رو به رشد یا سیر صعودی یا بالعکس آن سیر نزولی کار و پیشه خود شوید. 

اگر هزینه ها را بر تولیدات و محصولات خود تقسیم نماییم قیمت پایه محصولات ما مشخص میشود و با توجه به عرف بازار و شرایط کاری میتوان مقدار مشخصی به آن مبلغ پایه به عنوان سود دریافتی اضافه نمود.چیزی که خیلی در این مقوله قابل بحث و بررسی است و برای همه نیز قابل درک است حفظ کلاس کار و شخصیت فرد است که میتواند میزان این سود را کمتر یا بیشتر نماید . پس اینکه ما برای جذب مشتری قیمت ها را بشکنیم و کمترین سود را دریافت کنیم یک اشتباه فاحش است .

نکته قابل ذکر این است که بر اساس سیاست های رفتاری و مصلحت کاری در یک زمان مشخص میتوان این کار را انجام داد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم .

 

ابتدا از همان شروع کار باید شما به نحوی آغاز کنید که هدف مشخص شده ای را در نظر گرفته باشید و بدانید در کجای آن کسب کار قرار گرفته اید و کلاس کاری خود را مشخص کنید و کیفیت کار خود را بالا ببرید اگر شما بصورت مستمر نوسان قیمت در ارایه محصولات و خدمات خود داشته باشد علاوه بر اینکه خودتان دچار سردرگمی می شوید مشتری نیز دچار تناقض و چندگانگی می شود . مشتری وقتی تیپ کاری و چارچوب کاری شما را بشناسد قبل از مراجعه به محل کار شما میداند که چه محصولاتی با چه رنج قیمتی ارایه می دهید و چانه نمیزند 

همانطور که اشاره شد گاهی یک سری سیاست های کاری وجود دارد که میتوان از آنها با توجه به شکستن قیمتها بهترین استفاده را نمود مانند استفاده از اعیاد یا مناسبت های خاص یا زمان های آخر فصل محصولات که شما میخواهید جنسی برای شما نماند و فضای انبارتان را محدود نکند وبرای این کار و شکستن قیمت ها یا گزاشتن تخفیفات ویژه کوتاه مدت شما باید خیلی قبل تر از آن اگاهی رسانی کنید و به مشتریانی که از طرق مختلف با شما در ارتباط هستند اطلاع رسانی نمایید 

این کار باید حتما قبل از اقدام اطلاع رسانی شود و در یک بازه زمانی مشخص صورت گیرد که اصطلاحا به آن شوک دادن به بازار گفته می شود 

اگر تخفیف در زمان نادرست اتفاق بیفتد باعث ضرر کردن و سوخت شدن فرصت و کالای شماست 


 


 

 

کسب و کار مانند دانه های زنجیر باید مرحله به مرحله پیش رود تا به نتیجه دلخواه برسد .استفاده از تراکت پیامک فضای مجازی و .... برای اطلاع رسانی از ابزارهای مهم تبلیغات و اطلاع رسانی است . در اصل هدف اصلی تخفیفات این است که بای مشتری های اصلی و ثابت خود سورپرایز داشته باشیم و مشتری های متفرقه در مرحله دوم اولویت قرار دارند .

ما آگاهی بالایی از حوزه کاری خود اگر داشته باشیم همیشه موفق هستیم گاهی حتی شرایطی پیش می اید که اگر کار نکنی بهتر از کار کردن است یا اینکه بدانی چه موقه کالای جدید وارد بازار کنی چه موقع تخفیف و حراج بزنی چه موقع نوع محصولات را عوض کنی در زمانی که شرایط کاری فراهم نیست باید مدیریت زمان داشته باشید و در این محدوده زمانی آموزش ببینید فصل های کاری را بشناسید و از زمان رکود بازار آگاهی داشته باشید که این بجز داشتن تجربه شخصی یا استفاده از تجارب با پیشینه بیشتر و افراد با سابقه بدست نمی اید . حتی گاهی شاید لازم باشد که در بازار بچرخید و دلایل رکود کسب و کار راشناسایی کنید و از افراد با تجربه کمک و مشورت فکری بگیرید و آنها را تخلیه اطلاعاتی نمایید 

 

در صنعت پوشاک و حرفه خیاطی هیچگاه بیکاری نداریم یا در حال آموزش هستیم یا در حال کسب تجربه و درامد و یا برنامه ریزی روی مناسبت های پیش رو .

در زمان رکود بازار هیچگاه استرس نداشته باشید . استرس از اینکه درامد ندارید باعث تشویش ذهنی شما می گرددو اختیار و مدیریت شرایط را از شما میگیرد .

گاهی دیده می شود که مردم دنبال مقایسه قیمت ها و خرید محصولات با قیمت کمتر هستند . این موضوع نیز نگران کننده نیست زیرا همانطور که میدانید هر چقدر پول بدهی همان قدر آش میخوری . پس اگر دیده می شود که مقایسه قیمت صورت میگیرد و قیمت کمتر انتخاب می شود مطمعن باشید که به همان میزان کیفیت محصول و کالا و خدمات نیز افت پیدا میکند .

یکی از دلایل پیدایش چنین چیزی اقتصاد ضعیف در کشور است ونبود کالای باکیفیت . اگر مردم از کیفیت بالای محصولی که تهیه میکنند اطمینان داشته باشند با قیمت بالا تر نیز به دنبال تهیه محصولات با کیفیت هستند .

عوامل دیگری مانند داشتن روابط عمومی بالا کلاس کار  ضوابط کار  مهارت در فروشندگی  آگاهی از خصوصیات محصول و داشتن قیمت مناسب میتواند روی رونق اقتصادی موثر باشد .

شناخت نقاط ضعف یکی دیگر از عوامل ایجاد شرایط مناسب جهت کسب  و کار است زیرا با شناخت آنها میتوان برایشان چاره اندیشی کرد و آنرا درمان نمود .

کاسبی موفق است که هنر مدیریت کردن بحران را بلد باشد و  در زمان رکود نم نم تا بهتر شدن شرایط و رونق بازار به حرکت خود ادامه دهد و بعد از گذراندن بحران مجددا با قدرت شروع به فعالیت نماید .

لازم به ذکر است که از خصوصیات یک کاسب موفق مسیولیت پذیر بودن این شخص است . کسی که همیشه انگشت اتهام را به سمت جامعه و دیگران نمیگیرد و اگر کم و کاستی در شرایط کاری خود میبیند به خود بگوید :

من نمیدانم

من کارم ضعیف است

مشتری من راضی نیست

من نتوانسته ام بستر کاری محکمی آماده کنم

من از شرایط خودم و کاری ام آگاهی ندارم

و ......

و در صدد جبران و درمان این نقایص باشد 

 

در تایم های هرز و بیکاری خود تعامل بزنید با افراد موفق تر از خود ارتباط برقرار کنید فعالیت و تلاشتان را بیشتر کنید آینده بازار کار خود را بررسی کنید و به فکر استفاده از فرصت ها باشید   آموزش مطالعه امید به آینده زمینه سازی شرایط بهتر و عدم استرس اضطراب و افسردگی راه های رسیدن به موفقیت را برای شما هموار تر خواهد کرد .

 

 

                 ((( در زندگی دست روی چیزی بگزار که از آن می ترسی زیرا همان باعث پیشرفت تو خواهد شد )))   

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده , چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه , اموزش خیاطی صفر تا صد , اموزش خیاطی مبتدی ,