آموزش خیاطی ساده بدون الگو

آموزش خیاطی ساده بدون الگو

0از 0 رأی

 

آموزش خیاطی ساده بدون الگو

گاهی پیش می آید که خیاط برای شرع کار، وقت زیادی را بر روی انتخاب یک الگوی مناسب می گذارد، بنابراین به خیاط ها پیشنهاد می شود تا اندازه ای هم خیاطی ساده بدون الگو را یاد بگیرند، البته باید گفت این روش به عنوان روش بسیار دقیقی در دوخت و دوز شناخته نمی شود، اما گاهی یادگیری متد های جدید می تواند برای خیاطان بسیار مفید باشد.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که کار خیاطی بدون داشتن الگو می تواند بسیار دشوار باشد، در ادامه به روش هایی درباره آموزش خیاطی ساده بدون الگو می پردازیم.

 

 

برای شروع بهتر است از نمونه لباس هایی مانند دامن یا بلوز شروع کنید، در نتیجه هر چه لباس ساده تر باشد، نتیجه کار بهتر خواهد شد.

در مرحله بعد، مهم ترین نکته، اندازه گیری دقیق می باشد، در صورتی که در گذشته به اندازه گیری تخمینی خود اعتماد داشتید، از امروز تلاش کنید تا براساس اندازه گیری دقیق، انواع برش ها و دوخت و دوز ها را انجام دهید.

اندازه گیری قسمت های مختلف اندام مشتری را با دقت انجام دهید و سپس براساس لباس انتخابی به عنوان الگو به برش و دوخت لباس بپردازید.

پیشنهاد می کنیم برای این که اندازه گیری شما دقیق باشد، این نکات را رعایت نمایید:

از یک متر بسیار مناسب استفاده کنید.

فرد باید صاف بایستد و پاهایش به اندازه 15 سانتی متر از هم فاصله داشته باشد.

لباسی که فرد در هنگام اندازه گیری به تن دارد باید متناسب با بدن باشد.

در صورتی که فرد می خواهد به همراه لباس کفش های پاشنه دار بپوشد، باید در زمان اندازه گیری نیز کفش های پاشنه بلند به پا داشته باشد.

در اندازه گیری های افقی باید اندازه ها را همسطح و موازی با زمین در نظر بگیرید.

این عقیده که اگر نفس خود را در سینه حبس کنید، لباس عالی می شود، بسیار اشتباه است.

 

در ادامه طرح مورد نظری را که در ذهن دارید، طراحی کنید، در صورتی که با انواع طرح ها آشنایی ندارید، به سایت هایی مانند پینترست مراجعه نمایید و با نمونه های لباس آشنا شوید.

یکی دیگر از نکته هایی که در خیاطی ساده بدون الگو بسیار اهمیت دارد این است که سعی کنید از لباس مورد علاقه خودتان یا مشتری به عنوان مدل استفاده کنید.

البته باید به این نکته اشاره شود که آموزش خیاطی ساده بدون الگو به این صورت نخواهد بود که شما اصلا به الگو نیاز نخواهید داشت، بلکه در این متد، باید یک نمونه از لباس مورد نظر را به عنوان الگو مورد استفاده قرار دهید.

در خیاطی ساده بدون الگو با توجه به استفاده نکردن از زاپاس ها، در زمان برش پارچه، سعی کنید لباس را تنگ نبرید، زیر می تواند تمام تلاش شما را در این زمینه خراب کند.

اگر تازه کار هستید از طرح های آسان و پارچه های ارزان برای شروع استفاده کنید، در این موارد پیشنهاد می شود از پارچه های چیت استفاده کنید.

معمولا پارچه چیت می تواند گزینه مناسبی برای تمرین خیاطی باشد.

اگر مایل به استفاده از الگوی ذهنی و انتخابی خود دارید، پیشنهاد می شود تا در ابتدا انواع الگو ها را بررسی و مطالعه نمایید.

 

در زمان برش پارچه با استفاده از روش بدون الگو، ساسون ها را فراموش نکنید.

در زمان رسم طرح بر روی پارچه و برش آن، از صابون یا گچ استفاده کنید که جای رسم ها بر روی پارچه باقی نماند، همچنین انواع خطوط را بر روی قسمت پشت پارچه بکشید.

در هر سانتی متر برش پارچه دقت نمایید، زیرا حتی یک سانتی متر برش اضافی یا کمتر می تواند نتیجه کار را تا اندازه زیادی تغییر دهد.

قبل از اقدام به برش، پارچه را بشورید، خشک کرده و به دقت اتو بزنید، سپس برش داده و بدوزید.

کار خیاطی را با حوصله انجام دهید، در نتیجه می توانید از خیاطی انواع لباس لذت ببرید.

درپایان کار، نکته های مربوط به پاکدوزی پارچه و لباس را فراموش نکنید.

در صورت تنگ بودن لباس و کشی نبودن آن، می توانید از زیپ برای لباستان استفاده کنید.

البته باید در انتها به این نکته اشاره نمود که به دلیل سخت بودن آموزش خیاطی ساده بدون الگو، به تازه کار ها و افراد مبتدی، استفاده از این روش پیشنهاد نمی شود و انواع متد های دوخت با الگو می تواند مناسب تر باشد.

 

 

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی رایگان در منزل ,