آموزش دوخت لباس دخترانه عروسکی

آموزش دوخت لباس دخترانه عروسکی

0از 0 رأی

آموزش دوخت لباس دخترانه عروسکی

امروزه پیراهن های دخترانه عروسکی در بین دختران بسیار محبوب شده است. این مدل لباس ها با ظاهری شیک و فانتزی، باعث می شوند تا دختران در مجالس و مهمانی ها بدرخشند.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در زمان دوخت و دوز انواع لباس دخترانه عروسکی باید مورد توجه قرار داد، انتخاب پارچه مناسب برای لباس است، پارچه لباس باید به صورتی انتخاب شود که به هنگام تکمیل دوخت لباس، علاوه بر زیبایی، به شما اعتماد به نفس و اطمینان بدهد.



هنگام انتخاب پارچه اصلی دوخت لباس دخترانه عروسکی، به نوع مراسم یا رویداد توجه نمایید، به عنوان مثال در مجالس مهم، انواع پارچه حریر، گیپور و مخمل می توانند مناسب باشند.

همچنین مهم ترین مسئله ای که در زمان انتخاب پارچه باید به آن دقت نمایید، رنگ پوست و فرم بدن می باشد، به عنوان مثال افرادی که پوست روشنی دارند می توانند از پارچه های ساتن استفاده کنند، همچنین افرادی که پوست تیره و جذابی دارند، می توانند از پارچه هایی تیره و مات برای دوخت لباس دخترانه عروسکی استفاده کنند.

یکی دیگر از نکته های مهمی که افراد می توانند به آن توجه کنند، میزان هزینه می باشد، بنابراین افراد می توانند به جای استفاده از پارچه های گران قیمت مانند دانتل، از پارچه های مصنوعی که کیفیت مناسبی دارند، در دوخت لباس دخترانه عروسکی استفاده کنند.

همچنین با توجه به فصلی که برای برگزاری مراسم در نظر گرفته شده است، نوع و جنس پارچه را انتخاب می کنند، به عنوان مثال در فصل های پاییز و زمستان، پارچه هایی مانند مخمل می توانند مناسب باشند و در فصل های گرم نیز پارچه هایی مانند ساتن یا حریر، انتخاب بسیار خوبی می باشند.



در ابتدا باید الگوی مناسب خود را برای دوخت لباس دخترانه عروسکی انتخاب کنید، با توجه به تنوع در ظاهر لباس های عروسکی، می توان طرح مناسبی را براساس ظاهر و اندام دخترتان انتخاب کنید.

در ادامه اندازه های دقیق قسمت های مختلف بدن را که برای الگو نیاز است، اندازه گیری کنید.

قد الگو باید تا خط کمر کوتاه شود، در ادامه پنس سرشانه را بسته و خط اکاردمانرا که خط موازی با خط سینه می باشد را رسم می کنیم.

در ادامه به طراحی دکلته می پردازیم، با برش اضافات الگو، به برش پنس های پهلو و وسط پشت می پردازیم.

در نهایت یوک ها یا قطعات الگو را جدا می کنیم، در ادامه به قسمت دامن در دوخت لباس دخترانه عروسکی می پردازیم.

دامن را به صورت تمام کلوش رسم می کنیم و با نصف کردن الگو از وسط، قسمت اوزمان در دامن را بدست می آوریم.

با برش دو تکه از پارچه، آن ها را به بالاتنه متصل می کنیم.

یکی از مهم ترین مسائلی که در دوخت لباس دخترانه عروسکی باید به آن توجه نمود، اتوکردن درز ها می باشد، برای این کار باید به روش زیر عمل کنیم.

برای اتو کردن لباس، در ابتدا باید به جنس پارچه توجه نمایید، به عنوان مثال انواع پارچه هایی که نرم و نازک هستند، باید در تماس با حرارت بسیار پایینی باشند، برخی از پارچه ها نیز باید با اتوی سرد، اتو شوند.

در هنگام اتو کردن درز ها باید دقت و احتیاط زیادی شود، این کار را باید به صورت مرحله به مرحله انجام دهید.



با توجه به مطالب بالا، می توان از پارچه دانتل نیز برای دوخت لباس دخترانه عروسکی استفاده نمود. یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه دانتل، ظاهر جذاب این نوع پارچه است، اغلب پارچه های دانتل دارای زمینه ساده و طرح های برجسته و زیبایی هستند.

گاهی نیز در بین طرح های برجسته در پارچه دانتل، فضای خالی وجود دارد، که باعث شده تا این پارچه بسیار شیک و مجلسی باشد.

همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع پارچه، ایستایی پارچه دانتل است که باعث شده تا به عنوان یک پارچه مناسب و ایده آل برای دوخت لباس دخترانه عروسکی به حساب بیاید، زیرا این نوع پارچه به آهار متوسطی احتیاج دارد.

یکی از مهم ترین تزئیناتی که می توانید به ظاهر لباس در هنگام دوخت لباس دخترانه عروسکی اضافه کنید، چین های تزئینی می باشد، این چین ها که به نام دیگر حلزونی شناخته می شوند، می توانند زیبایی خاصی را به لباس شما بدهند. شما می توانید این چین ها را بر روی لباس به صورت های دوطرفه و متقارن استفاده نمایید.


مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی دوخت شومیز , چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , آموزش خیاطی رایگان در منزل , الگوی آماده , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش دوخت لباس دخترانه عروسکی , آموزش خیاطی از صفر تا صد ,