نکاتی در مورد آموزش دوخت لباس دخترانه کودک

نکاتی در مورد آموزش دوخت لباس دخترانه کودک

0از 0 رأی

آموزش دوخت لباس دخترانه کودک

امروزه اغلب افراد به مد و فشن توجه زیادی دارند، حتی با توجه به پیشرفت علم و شبکه های اجتماعی، علاقه کودکان و نوجوانان نیز به این مسئله افزایش پیدا کرده است، دنیای کودکان امروز با کودکی ما متفاوت است، خواسته های کودکان امروزه کاملا متفاوت از گذشته است.

امروز دختر بچه ها به لباس هایی با طرح های زیبا و رنگارنگ علاقه زیادی دارند، اغلب طرح ها و مد های جدید را می شناسند، بنابراین در هنگام خرید یا دوخت انواع لباس یا پارچه، بهتر است به نظر بچه ها توجه نمایید، ممکن است گاهی نظرات آن ها غیر منطقی باشد، اما باید آن را بشنوید، زیرا این کار می تواند علاوه بر افزایش علاقه کودک به لباس، باعث افزایش اعتماد به نفس آن ها شود.



با توجه به این مسائل، امروزه اغلب خانواده ها تمایل دارند تا خودشان لباس هایی مناسب برای فرزندانشان بدوزند.

اغلب خیاطان معتقد هستند که در میان انواع دوره های دوخت لباس، دوره دوخت لباس کودکان از زیباترین و شیرین ترین دوره ها می باشد.

در زمان دوخت انواع لباس دخترانه، می توان هیچ محدودیتی در رنگ، طرح و زیبایی نداشت.

البته باید توجه داشت که به دلیل دوخت انواع لباس های دخترانه در سایز کوچک، باید دقت بسیار زیادی در دوخت و دوز آن ها شود، در نتیجه برش ها، دوخت، پرو و دیگر مراحل باید با دقت انجام شود.

در ادامه به شرح آموزش دوخت لباس دخترانه کودک و نکته هایی که می توانند در این زمینه برای خیاطان مفید باشد، می پردازیم:

اولین نکته در زمان دوخت لباس دخترانه یا بچگانه، رعایت نکته های مهمی است که در زمان رسم الگو باید به آن ها توجه شود.

برای اندازه گیری لباس دخترانه، از قسمت بالاتنه شروع به اندازه گیری نمایید، در ادامه پشت لباس را نیز اندازه گیری نمایید، باید متر نواری را در ابتدا به دور کمر کودک قرار بدهید، سپس در ادامه اندازه بلندی لباس را با متر مشخص کنید.

برای اندازه گیری سرشانه ها، متر را در کنار گردن کودک گذاشته و سرشانه را به طور کامل اندازه بگیرید.



در ادامه کارور پشت و جلو و همچنین گردن کودک را اندازه بگیرید.

در ادامه برای اندازه گیری دور سینه دقت شود تا لباس برای کودک تنگ نباشد، برای جلوگیری از این مسئله، در زمان اندازه گیری با متر نواری، دو انگشت خود را بین متر و بدن کودک قرار دهید.

در هنگام اندازه گیری آستین ها باید متر نواری را از بالای سرشانه تا مچ دست بگذارید.

برای محاسبه بازو، باید مانند اندازه دور سینه، بعد از قرار دادن متر نواری، دو انگشت خود را بین متر و بازوی کودک قرار دهید.

از تکنیک دو انگشت می توانید در زمان اندازه گرفتن دور کمر نیز استفاده نمایید.

برای اندازه گیری باسن، باید از چهار انگشت بین متر و دور باسن استفاده کنید تا لباس تنگ نشود.

در زمان انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس دخترانه کودک، به جنس پارچه توجه کنید، پارچه ای را انتخاب کنید که هنگام تماس با پوست بدن، برای کودک انواع حساسیت ها را به وجود نیاورد.

جنس پارچه باید نرم باشد، پارچه های ضخیم و چسبان می توانند برای کودکان ناخوشایند باشند، همچنین پارچه لباس دارای تهویه مناسب داشته باشد و هوا به راحتی در آن جریان یابد.

در انتخاب رنگ و طرح پارچه برای دوخت لباس دخترانه دقت نمایید، پارچه هایی با طرح های شاد و مناسب سن کودک انتخاب نمایید.

طرح های فانتزی و عروسکی با رنگ های شاد می توانند مناسب دختربچه ها باشند.

در زمان رسم و طراحی الگوی لباس، خلاقیت داشته باشید و گاهی هم از نظرات کودک اطلاع پیدا کنید.

با توجه به این که لباس کودکان در سایز کوچکی نسبت به لباس های بزرگسالان دوخته می شوند، باید از ظرافت بیشتری در دوخت برخوردار باشد، بنابراین در زمان برش و دوخت لباس های کودک، دقت بیشتری نمایید.

همچنین در زمان انتخاب پارچه مناسب برای دختر بچه های بین چند ماهه الی 14 ساله به نکته های بالا توجه کنید.

معمولا از رنگ های تیره برای دوخت انواع لباس کودک، خودداری نمایید، تلاش کنید از پارچه هایی با کیفیت خوب و رنگ های شاد برای دوخت لباس دخترانه کودک استفاده نمایید.

معمولا کسانی که تمایل دارند دوره آموزش دوخت لباس دخترانه کودک را بگذرانند، باید ابتدا دوره نازک دوزی را گذرانده و به توانایی لازم رسیده باشند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , قیمت خرید الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی حرفه ای , آموزش خیاطی مبتدی تا پیشرفته , آموزش خیاطی با الگو , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزشگاه خیاطی معتبر با الگو , آموزش خیاطی در منزل رایگان ,