مطالبی در مورد آموزش لباس مجلسی کراپ

مطالبی در مورد آموزش لباس مجلسی کراپ

0از 0 رأی

اموزش لباس مجلسی کراپ

یکی از زیباترین و جدید ترین مدل های لباس دخترانه، لباس های کراپ می باشند، تاریخچه استفاده از کراپ در دوخت لباس به سال های قبل از 1940 میلادی می رسد، البته در آن زمان انواع لباس های دوتیکه زیاد مورد توجه مردم قرار نگرفت.

بعد از جنگ جهانی دوم، با ظهور طراحان مختلفی، با توجه به مشکل جیره بندی پارچه در زمان جنگ، مدل کراپ برای دوخت انواع لباس مورد استفاده قرار گرفت، زنان در این دوره اجازه پوشیدن شلوار نداشتند، بنابراین اغلب زنان دامن های کوتاه می پوشیدند.

انواع لباس هایی که با مدل کراپ دوخته می شوند، محدودیت جنسی ندارند و در نتیجه می تواند مورد استفاده آقایان نیز قرار بگیرد.


مدل کراپ می تواند در دوخت انواع لباس های زنانه مانند، کراپ زنانه فانتزی، کراپ تاپ زنانه، کراپ زنانه مجلسی، کراپ زنانه اسپرت، کراپ زنانه ورزشی، زنانه یک بند، زنانه هالتر و همچنین در برخی کراپ های مردانه مورد استفاده قرار بگیرد.

لباس های کراپ نسبت به انواع دیگر لباس ها، از اندازه کوتاه تری برخوردار هستند، که فقط می توانند نیمه بالایی اندام را بپوشانند.

در واقع پوشش دهی انواع کراپ، کمی بیشتر از سوتین است، بنابراین می توانند با انواع شلوار جین ست شوند.

در ادامه به اموزش لباس مجلسی کراپ و روش های دوخت آن می پردازیم.

در صورتی که امروزه در مجاس به لباس عروس ها دقت کرده باشید، اغلب به صورت دو تیکه هستند، بنابراین دو قسمت نیم تنه بالایی و دامن از هم جدا هستند.

که در واقع بخش بالایی در لباس های عروس همان کراپ مجلسی است که ممکن است با آستین یا بدون آستین دوخته شود، امروزه همچنین مدل دیگری به نام کراپ تاپ مجلسی در بین جوانان شناخته شده می باشد.

برای دوخت انواع کراپ، از گیپور، ساتن، تور و غیره استفاده می کنند، که در برخی موارد در جلوی خود، شامل گره هایی خواهند بود، همچین این نوع کراپ می توانند با دامن های مجلسی ست شوند.


معمولا انواع کراپ مجلسی را می توان در استایل های متفاوتی به شرح زیر ست نمود:

در مرحله اول می توان از استایل مینیمال یاد کرد، در این نوع استایل از رنگ آمیزی کم و ملایمی استفاده می شود، سفید، خاکستری و مشکی از رنگ های این دسته هستند، که افراد می توانند به همراه کت و شلوار با سایز بزرگ، آن را ست کنند.

دومین استایل به ماکسیمال شناخته می شود، که در ترکیب آن، از رنگ های پر رنگ و شلوغ استفاده می شود، که البته این نوع در مورد کراپ های فانتزی مورد استفاده قرار می گیرد.

در استایل مدرن، افراد می توانند از کراپ هایی که رنگ های ساده ای دارند استفاده کنند.

در نوع کلاسیک، معمولا از رنگ هایی شامل سفید، مشکی و قهوه ای استفاده می شود.

برای دوخت لباس مجلسی کراپ، در ابتدا باید وسایل زیر را آماده کنید:

یک متر پارچه که با توجه به سلیقه شما می تواند از کتان، گیپور، ساتن و غیره باشد.

نخ، قیچی ، اتو، چرخ خیاطی، وسایل خیاطی و انواع وسایل تزئینی در صورت نیاز.

در هنگام برش پارچه باید به درز لباس دقت شود، معمولا به اندازه یک و نیم سانتی متر برای درز ها در نظر گرفته می شود.

معمولا انواع کراپ باید گشاد و راحت باشند، در ادامه پارچه خود را چهار بار تا کنید و در صورت داشتن یک نمونه لباس کراپ، آن را روی پارچه قرار دهید، سپس پارچه را با احتیاط و با توجه به درز، برش دهید.


در ادامه با سوزن، پارچه های برش داده شده را به هم وصل کنید.

قسمت های سوزن زده را که شامل شانه تا آستین و لبه پایین لباس هستند را با نخ و سوزن بدوزید، باید نخ هم رنگ پارچه باشد.

در ادامه آستین های لباس را به صورت پاکتی بدوزید، برای این کار باید لبه آستین را به اندازه یک سانتی متر برگردانید و تا کنید تا به اندازه 4 سانتی متر شود. سپس آن را بدوزید.

قسمت منحنی گردن را به اندازه یک سانتی متر برش دهید که باعث از بین رفتن چین خوردگی می شود.

قسمت لبه گردن را به اندازه یک سانتی متر به سمت داخل برگردانده و سپس به اندازه یک سانتی متر دیگر به سمت داخل بدوزید.

علت محبوبیت انواع کراپ در میان خانم ها، این است که معمولا این نوع لباس همیشه مد هست و همچنین در طراحی و دوخت انواع کراپ، از رنگ های بسیار زیبایی استفاده می شود.



مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , قیمت فروش الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی با الگو , آموزش خیاطی بدون الگو آماده , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی از صفر تا صد ,