آموزش دوخت لباس مجلسی با پارچه کشی

آموزش دوخت لباس مجلسی با پارچه کشی

0از 0 رأی


اموزش دوخت لباس مجلسی با پارچه کشی

پارچه های کشی به نوعی از پارچه ها گفته می شود که الیاف آن ها در صورت کشیده شدن، بدون شکستن می توانند به حالت اولیه خود باز گردند.

معمولا از این پارچه ها برای دوخت لباس های ورزشی، راحتی و خانگی استفاده می کنند، با توجه به روش کشش پارچه، می توان آن ها را به دو دسته پارچه های کشی دو طرفه و پارچه های کشی چهار طرفه تقسیم کرد.



در ادامه به شرح تعدادی از پارچه های کشی می پردازیم:

گزینه اول شامل پارچه های بافتنی می باشند که از کشش دوطرفه برخوردارند، که باعث شده تا به عنوان یکی از مناسب ترین پارچه ها برای دوخت و دوز به حساب بیایند.

پارچه جرسه، با کشش مناسب می باشد که در دوخت و دوز انواع لباس ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از انواع پارچه های کششی، پارچه اسپندکس می باشد که به عنوان پارچه مصنوعی باعث انقلابی در صنعت نساجی شد، به طوری که دارای کشش بین 300 الی 400 درصد می باشد.

در واقع الیاف اسپندکس وقتی با الیاف دیگر ترکیب شوند می توانند کششی در حدود 2 الی 20 درصد به الیاف ترکیبی جدید، بدهند.

نوع دیگر از پارچه های کششی، از ترکیب پنبه و اسپندکس به وجود می آیند، که از کشش چهار طرفه برخوردارند، معمولا این پارچه ها دارای سطح بسیار صافی هستند و می توانند در دوخت و دوز انواع تی شرت، دامن و غیره مورد استفاده قرار بگیرند.

نوع دیگری از پارچه های کشی، از ترکیب پلی استر و اسپندکس به وجود می آیند، این نوع پارچه با داشتن کشش بالا می تواند برای دوخت انواع ساق بند مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ساتن کشی، از ظاهری بسیار درخشان برخوردار است.

پارچه جین کشی، به عنوان ترکیبی از پنبه، پلی استر و اسپندکس، برای دوخت و دوز دامن، لباس و شلوار جین مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه توری کشی، یکی از بهترین پارچه های توری می باشد، معمولا از ترکیب نخ های مصنوعی و الاستیک ساخته می شود و برای دوخت و دوز لباس شب، دامن و پیراهن مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه بافتنی ریون یا اسپندکس، از کشش خوبی برخوردار است، معمولا جنس این نوع پارچه، مانند ابریشم لطافت دارد، همچنین می تواند برای دوخت لباس های راحت مورد استفاده قرار بگیرد.



در ادامه به شرح نکته هایی که در اموزش دوخت لباس مجلسی با پارچه کشی می توانند مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم.

در زمان برش انواع پارچه های کشی، شیب برای قسمت شانه باید خیلی کم و در حدود 2 سانتی متر الی 3 سانتی متر باشد.

همچنین پارچه کشی، به فضاسازی سینه و پنس سرشانه نیازی نخواهد داشت.

معمولا مناسب ترین نخ برای دوخت و دوز پارچه های کشی، نخ هایی از جنس پلی استر می باشد. زیرا حالت کشسانی این نوع قرقره ها باعث انعطاف پذیری آن ها نسبت به انواع دیگر قرقره ها می باشد.

همچنین در انواع چرخ خیاطی می توانید درجه کشش مناسبی را برای نخ تنظیم نمایید.

پیشنهاد می شود هنگام دوخت پارچه کشی از روزنامه استفاده کنید، می توانید در درز های پارچه کشی، روزنامه بگذارید و در پایان دوخت و دوز، کاغذ ها را جدا نمایید.

استفاده از نوار چسب در قسمت پایه چرخ خیاطی در زمان دوخت پارچه های کشی اهمیت زیادی دارد.

با توجه به اهمیت کشش نخ در زمان دوخت انواع پارچه های کشی، پیشنهاد می شود در ابتدا کشش مناسب نخ را بر روی یک تکه پارچه کشی اضافه تمرین کنید، همچنین از کشیدن بیش از اندازه پارچه کشی در زمان دوخت، به شدت خودداری نمایید.

در زمان دوخت انواع پارچه کشی با چرخ خیاطی، از سوزن های مخصوصی استفاده کنید.

بهترین نوع دوخت در انواع پارچه های کشی، دوخت زیگزاگ می باشد، دوخت درجهریز هم می تواند در دوخت پاچه های کشی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد می شود در زمان دوخت لباس مجلسی، پارچه را به حد بسیار کمی بکشید، این کار از شکافته شدن درز ها در زمان پوشیدن لباس جلوگیری می کند.

همچنین استفاده از آستر در زمان دوخت می تواند باعث ایجاد ظاهری مناسب و خوش فرم در لباس شود.

هر چه لباس ساده تر باشد و اکسسوری کمتری استفاده شود، لباس دیر تر از مد و ترند بودن می افتد.


مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه , قیمت الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی صفر تا صد ,