آموزش دوخت شومیز حریر با الگو

آموزش دوخت شومیز حریر با الگو

0از 0 رأی


آموزش دوخت شومیز حریر با الگو

شومیز به عنوان یکی از لباس های بسیار مناسب و شیک برای خانم ها شناخته می شود، این نوع لباس می تواند برای انواع مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

کلمه شومیز یک واژه فرانسوی به معنی ژاکت یا تی شرت زنانه می باشد، این اصطلاح اولین بار در دهه 1780 مورد استفاده قرار گرفت.


معمولا این لباس ها را با توجه به سلیقه افراد در طرح ها و رنگ های متنوعی می دوزند، در ادامه به شرح برخی از مدل های شومیز می پردازیم:

شومیز پشت باز، شومیز جلو بسته، شومیز رسمی، شومیز های حریر، شومیز اسپرت، شومیز آستین بلند، شومیز آستین کوتاه، شومیز بدون آستین و غیره.

شومیز اغلب توسط زنان استفاده می شود، در واقع برای دوخت شومیز از لباس های مردانه الهام گرفته اند، اما نوع مردانه این نوع لباس ها به صورت آستین بلند و شامل دکمه هایی در جلوی لباس می باشد.

شومیز های جلو بسته، در قسمت جلویی لباس بسته هستند، این نوع لباس ها در قسمت کمر کمی تنگ می شوند، اغلب دارای چین در قسمت پایین هستند که به لباس، زیبایی خاصی می بخشند.

شومیز رسمی، از پر طرفدار ترین شومیز ها می باشد، معمولا این نوع شومیز ها در قسمت شانه دارای اپل هستند، که نمادی از دهه 60 ایران نیز می باشد. اغلب شومیز های رسمی با شلوار یا دامن به خوبی ست می شوند.

شومیز اسپرت، مناسب برای انواع مهمانی های غیر رسمی می باشد، این نوع شومیز با ظاهری ساده، بدون طرح و نخی دوخته می شود و با شلوار های کتان یا جین به خوبی ست خواهد شد.

شومیز پشت بسته، از قسمت پشت لباس به طور کامل بسته هستند و فاقد زیپ یا دکمه می باشند، همچنین این نوع شومیز در قسمت پهلو ها دارای زیپ هستند به صورتی که به تن می چسبند.

شومیز حریر، برای دوخت این نوع شومیز ها از پارچه حریر استفاده می کنند، جنس شومیز های حریر بسیار نرم می باشد و معمولا در طرح ها و رنگ های متنوعی دوخته می شوند، که باعث می شود بههنگام پوشیدن، حالت زیبایی به خود بگیرند.

مهم ترین تفاوتی که شومیز ها با انواع تونیک دارند، به این شرح است که، تونیک ها به نوعی لباس ها گفته می شود که دارای اندازه بلند و چسبانی هستند، ولی شومیز ها نسبت به تونیک ها کمی کوتاه تر هستند.


در ادامه به آموزش دوخت شومیز حریر با الگو می پردازیم:

در ابتدا طرح شومیز مورد علاقه خود را رسم کنید، بعد از اندازه گیری دقیق اندام ها، اعداد به دست آمده را به الگوی خود وارد نمایید.

پارچه های حریر از نرمی و لطافت زیادی برخوردارند، بنابراین در زمان برش این نوع پارچه باید دقت زیادی شود، در ابتدا الگو های خود را به طور دقیق بر روی پارچه ها قرار داده و می توانید با سنجاق یا سوزن مخصوص محکم نمایید تا حرکت نکند، در ادامه با دقت پارچه را برش بزنید.

از یک قیچی بسیار صاف و مناسب برای برش استفاده کنید، می توانید از یک لایه نازک کاغذ در زیر پارچه حریر، در زمان برش استفاده کنید.

سوزن و نخ مورد استفاده برای دوخت باید مناسب باشند، سوزن تمیز و تیز باشد، همچنین نخ باید از کشش مناسب برخوردار باشد و هم رنگ پارچه انتخاب شود.

برش الگوی آستین، باید به اندازه 3 سانتی متر از خط آرنج به پایین باشد، معمولا سه اوزمان نیز به اندازه 1 سانتی متر به منظور چین دار شدن آستین در نظر می گیرند.

شما می توانید براساس سلیقه خود در الگوی یقه، از یقه مردانه یا یقه خرگوشی استفاده کنید.

برای گشاد کردن یقه، در ابتدا یک سانتی متر از جلو، و نیم سانتی متر از وسط به یقه اضافه کنید.

در ادامه برای گشاد کردن یقه، از قسمت سرشانه ها به اندازه 1 سانتی متر برش دهید و اطراف یقه را به صورت هلالی مشخص کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان دوخت شومیز حریر باید به آن توجه شود، استفاده از لایی برای دوخت یقه است، همچنین در پایان دوخت شومیز حریر با الگو، از اتوسرد برای پرس استفاده نمایید.

انواع شومیز حریر را می توان با شلوار های جین ست نمود، البته امروزه انواع کمربند های پهن نیز می توانند به زیبایی با این لباس ها ست شوند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , خرید دوره آموزش خیاطی , آموزش خیاطی آسان مجازی , آموزش خیاطی آموزش خیاطی مبتدی تا پیشرفته , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی بدون الگو ,