آموزش دوخت شومیز مجلسی

آموزش دوخت شومیز مجلسی

0از 0 رأی


آموزش دوخت شومیز مجلسی

شومیز به انواع لباس هایی گفته می شود که در واقع از لباس های مردانه الهام گرفته شده اند و نرمی و لطافت جنس پارچه آن ها، حس بسیار خوبی را به افراد انتقال می دهد. شومیز یک کلمه فرانسوی است که معنی تیشرت یا ژاکت زنانه می دهد.

معمولا شومیز در بازار با طرح ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود، در گذشته به دلیل نرمی و لطافت این نوع لباس ها به عنوان لباس های زیر توسط خانم ها استفاده می شد.

البته امروزه برخی آقایان نیز از انواع شومیز با آستین های بلند و دارای دکمه استفاده می کنند.



انواع شومیز را براساس مدل یا جنس پارچه به صورت های زیر تقسیم بندی می کنند:

نوع اول، انواع شومیز با آستین های بلندو دارای ردیف دکمه در جلو هستند که معمولا از لباس های مردانه الهام گرفته شده اند، اغلب با شلوار جین به خوبی ست می شوند.

نوع دوم، به شومیز های پشت باز شناخته می شوند، که دارای بند در قسمت انتهایی خود هستند، معمولا این مدل شومیز را با شلوار جین و لی می پوشند.

نوع سوم، که می توان گفت به صورت یک ترکیب از دو نوع اول و دوم می باشد، البته به جای دکمه در جلوی لباس، از بند استفاده می کنند، این مدل شومیز می تواند به عنوان یک لباس مناسب در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار بگیرد.

نوع چهارم که نمادی از لباس های دهه 60 در ایران می باشد، در شانه های خود، اپل دارد، معمولا این مدل لباس های شومیز می توانند با دامن های گشاد به خوبی ست شوند.

مهم ترین تفاوتی که در انواع شومیز و تونیک وجود دارد، این است که تونیک یک تی شرت زنانه می باشد که بلندی آن تا ران است و ممکن است آستین دار یا بدون آستین باشد، ولی شومیز ها نسبت به تونیک ها، کوتاهترهستند و اغلب تنگ و چسبان هستند.



در ادامه به آموزش دوخت شومیز مجلسی می پردازیم:

در ابتدا پارچه مناسبی را برای دوخت شومیز مجلسی انتخاب کنید. معمولا انواع پارچه های زیر می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت شومیز، مورد استفاده قرار بگیرند:

پارچه لینن، بهترین انتخاب برای دوخت انواع شومیز در فصل های گرم سال می باشد، بافت این نوع پارچه بسیار نرم و ظریف است، البته این نوع پارچه به راحتی چروک می شود.

پارچه پوپلین، می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع شومیز در فصل های گرم سال باشد، البته این نوع پارچه ها بسیار بدن نما می باشند.

پارچه های جین، از ضخامتی مناسب برخوردارند و باعث اذیت پوست بدن نمی شوند.

انواع دیگر پارچه ها که می توانند برای دوخت شومیز مناسب باشند به شرح زیر هستند:

پارچه کشمیر، پارچه گاباردین، پارچه فلانل، پارچه نخی، پارچه آکسفورد و حریر .

در ادامه به آموزش دوخت شومیز مجلسی به روش ساده می پردازیم:

در ابتدا وسایلی مانند پارچه مناسب، الگو، نخ وسوزن، قیچی، دکمه و زیپ، ماشین دوخت و میز دوخت برای راحتی انجام کار، را آماده نمایید.

در بالا به تعدادی پارچه مناسب برای دوخت شومیز مجلسی اشاره کردیم، در ادامه الگوی مناسب خود را طراحی کرده و اندازه های دقیق خود را به الگو وارد نمایید.

باید دو الگو برای جلو و پشت رسم شوند.

به اندازه 2 سانتی متر برای قسمت های دکمه و جادکمه مشخص کنید.

برای قسمت هایی مانند کمر به پایین، از ساسون برای چین استفاده کنید.

برای برش و دوخت یقه، باید به اندازه 1 سانتی متر در قسمت شانه در نظر بگیرید و به اندازه 5 سانتی متر نیز به سمت پایین بروید.

لقی گیری وسط سینه به جلو را به اندازه 1 سانی متر در نظر بگیرید.

لقی گیری ساسون از قسمت حلقه یقه تا کمر برابر با 1 سانتی متر در نظر گرفته شود.

برای سرشانه در الگوی پشت به اندازه یک سانتی متر در نظر بگیرید.

برای کشیدن یقه جدید، به اندازه نیم سانتی متر از قسمت خط مرکزی وارد شوید.

در ادامه باید ساسون کمر را حذف نمایید، همچنین در بخش کمر در الگوی پشت، باید ساسون حذف شود.

در ادامه قبل از تنگ نمودن آستین، الگوی آستین مورد نظر خود را رسم کرده و بدوزید.

انواع شومیز های مجلسی را می توان با دامن یا شلوار ست نمود، معمولا در انواع شومیز های مجلسی از اپل استفاده می شود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , آموزش خیاطی حرفه ای , الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی رایگان در منزل بدون الگو ,