مطالبی درمورد آموزش لباس دخترانه نوجوان

مطالبی درمورد آموزش لباس دخترانه نوجوان

0از 0 رأی


لباس دخترانه نوجوان

دوره نوجوانی به عنوان دوره سنی بسیار خاصی شناخته می شود، در این سنین نوجوانان هویت اصلی و شخصیتی خود را می سازند، بنابراین ممکن است نوع خاصی از سبک لباس پوشیدن را انتخاب کنند، این استایل به استایل تینیجری یا تیپ نوجوانی نیز شناخته می شود.

شیوه ای که نوجوان برای پوشیدن لباس انتخاب می کند به عنوان بخشی از شخصیت او می باشد، این سنین می توانند بین 14 الی 22 سالگی باشند.

تاریخچه لباس ها در استایل تینیجری به دوره توسعه صنعت مد در اروپا و امریکا باز می گردد، در سال 1890، اغلب دختران آمریکایی، سبک لباس پوشیدن خود را که شامل رنگ های زیبا، دامن های کوتاه و اکسسوری های شیک و فانتزی بود، تغییر دادند.


در زمان انتخاب یک استایل مناسب برای لباس دخترانه نوجوان، باید به نکاتی مانند فرم بدن، فرم صورت، قد و غیره دقت شود.

معمولا دختران نوجوان با شروع سن بلوغ تصور خاصی از خود و زیبایی دارند، بنابراین توجه به ظاهر دختران نوجوان تاثیر خوبی بر روی شخصیت و هویت آن ها می گذارد.

برای دوخت انواع لباس دخترانه نوجوان، با توجه به موضوع و مکانی که در آن حضور دارند، می توان از پارچه های متنوعی مانند گیپور، ساتن و غیره استفاده نمود.

معمولا گزینه هایی که برای دوخت لباس دخترانه نوجوان وجود دارند، از تنوع زیادی برخوردارند، رنگ ها و طرح های متنوع می توانند باعث افزایش شادی و زیبایی در دختران شود.

در ادامه به انواع طرح و روش دوخت لباس دخترانه نوجوان می پردازیم:

معمولا لباس ها می توانند به صورت های مجلسی، اسپرت، خنک بهاره و تابستانه و غیره باشند.

برای شروع دوخت لباس دخترانه نوجوان، افراد باید در زمینه نازک دوزی از توانایی لازم برخوردار باشند، در ادامه با داشتن توانایی لازم در این زمینه می توانند به طراحی و رسم یک الگوی مناسب برای لباس دخترانه مناسب برای سنین نوجوان بپردازند، در این شرایط بهتر است تا اندازه ای نظر نوجوانان نیز مورد توجه قرار بگیرد، زیرا این کار می تواند به افزایش اعتماد به نفس و شکل گیری هویت دختران کمک نماید.

اغلب دختران نوجوان می توانند در زمستان از استایل هایی زیبایی شامل یک کاپشن، سوییشرت و شلوار جین به رنگ های آبی یا سبز نیز استفاده نمایند.

در تابستان نیز دختران نوجوان می توانند از انواع بلوز های با رنگ های روشن به همراه دامن یا شلوار های خنک استفاده کنند.

در پاییز، دختران نوجوان می توانند از پیراهن های جین استفاده کنند، انواع کتانی روشن اسپرت نیز می توانند برای این فصل مناسب باشند.

در استایل هایی مانند مینیمال و کژوال، نوجوانان می توانند از انواع شلوار جین، به همراه کتانی های سفید استفاده کنند.

در انتخاب پارچه دقت نمایید، استفاده از رنگ های ملایم و شاد می تواند مناسب باشد، در ادامه بعد از طراحی الگو و اندازه گیری دقیق اندام نوجوان، اندازه ها را به الگو وارد نمایید، همچنین می توانید بدون الگو و با استفاده از یکی از لباس های قدیمی دختر نوجوان، به عنوان مدل، به برش پارچه بپردازید.

هنگام برش انواع پارچه های سبک مانند حریر می توانید از چند لایه کاغذ استفاده کنید، این کار می تواند از حرکت بیش از اندازه پارچه جلوگیری نماید، همچنین در زمان برش پارچه های سبک، هر کدام از لایه های پارچه را به صورت جداگانه برش دهید، این کار از خراب شدن پارچه ها در هنگام برش جلوگیری می کند.

به همگام برش پارچه بدون الگو، لباسی را که به عنوان مدل انتخاب کرده اید به صورت صاف و مرتب بر روی پارچه قرار دهید، سپس در زمان برش به اندازه 1 الی 2 سانتی متر در اطراف لباس را به عنوان قسمت اضافی برای دوخت در نظر بگیرید.


همچنین مهم ترین نکته قبل از برش پارچه، شست و شوی تمیز پارچه می باشد، زیرا انواع پارچه می توانند بعد از دوخت و شست و شو دچار آبرفتگی شوند و یا رنگ زیادی بدهند، بنابراین قبل از تصمیم به برش پارچه، آن را تمیز و به آرامی بشویید و به صورت طبیعی با جریان هوای آزاد خشک کنید.

قسمت هایی از بدن که نیاز به اندازه گیری دارند می توانند شامل موارد زیر باشند:

قد بالاتنه جلو تا کمر، قد بالاتنه پشت تا کمر، قد جلو از سرشانه تا زمین، قد جلو از سرشانه تا زانو، قد دامن، دور سینه، دور کمر، دور باسن، بلندی باسن، سرشانه، دور مچ، دور بازو، قد آستین و غیره.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی صفر تا صد , چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , قیمت خرید الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک در کرج , آموزش آموزش خیاطی رایگان صفر تا صد , مطالبی درمورد آموزش لباس دخترانه نوجوان ,