آموزش دوخت لباس بچه گانه با ریون

آموزش دوخت لباس بچه گانه با ریون

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس بچه گانه با پارچه ریون

پارچه ریون را الیاف مصنوعی مانند ابریشم مصنوعی، پنبه یا خمیر چوب و غیره تولید می کنند.

این نوع پارچه ها به دلیل تولید با هزینه کم، دارای قیمت های مقرون به صرفه ای برای فروش هستند.

پارچه ریون تا اندازه ای به انواع پارچه های پشمی و نخی شباهت دارد، همچنین این نوع پارچه از پارچه های مناسب برای دوخت انواع پیراهن، مانتو، دامن و غیره به حساب می آید.


در ادامه به شرح انواع پارچه های ریون می پردازیم:

پارچه های ریون را با توجه به رنگ و طرح و همچنین جنس به انواع زیر تقسیم می کنند:

تقسیم بندی پارچه ریون براساس رنگ و طرح شامل موارد زیر می باشد:

ریون ساده، یکی از پارچه های مناسب برای دوخت انواع تونیک های زنانه و دخترانه می باشد، همچنین این نوع پارچه را برای دوخت انواع لباس های مجلسی به کار می برند.

معمولا این نوع پارچه دارای طرح های مختلف کوتاه و بلند می باشد، دوخت انواع لباس مجلسی ریون کوتاه می تواند بسیار شیک و زیبا باشد، انواع بلند این لباس ها هم می تواند بسیار جذاب باشد.

پارچه ریون طرح دار، به عنوان یکی از محبوب ترین مدل های طرح دار شناخته می شود، این طرح ها می توانند باعث ایجاد تنوع در لباس های روزانه خانم ها شود، خانم هایی که اندام چاقی دارند بهتر است از رنگ های تیره با طرح ریز برای دوخت لباس استفاده کنند، همچنین خانم های لاغر اندام می توانند از رنگ های روشن با طرح های متنوع استفاده نمایند.

پارچه ریون کریستال، از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت انواع مانتو و لباس زنانه می باشد، معمولا این پارچه ها جنس نرمی دارند و با داشتن تنوع در رنگ و طرح می توانند برای دوخت لباس های مجلسی و شیک مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه های ریون چایی، دارای الیاف سلولزی هستند که باعث می شود تا از رنگ پذیری مناسبی برخوردار باشند، نمونه ای از این نوع پارچه ها، پارچه ویسکوز می باشد، همچنین این نوع پارچه ها برای انواع چاپ دیجیتالی و حرارتی مناسب می باشند.

پارچه ریون رگه دار، از رنگ بندی مختلفی برخوردار است، به همین دلیل می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع سارافون، دامن و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ریون نگین دار، به عنوان جایگزینی مناسب برای انواع ریون های اکلیلی می باشد، البته با توجه به وارداتی بودن این نوع پارچه، از قیمت های بالایی برخوردارند.

این نوع پارچه می تواند برای دوخت انواع لباس بچه گانه، دخترانه و زنانه مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ریون مانتویی، از رنگ بندی زیبایی برخوردار است، به همین دلیل می تواند برای دوخت انواع مانتو با طرح های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه ریون جودون یا زنبوری، با داشتن بافت تار و پود به لانه زنبور شباهت دارد، همچنین از ضخامت بالاتر و وزن بیشتری نسبت به انواع دیگر پارچه ها، برخوردار می باشد.

از ویژگی های مهمی که باعث محبوبیت این نوع پارچه شده است می توان به لختی و نرمی آن اشاره نمود.

معمولا برای شستن انواع پارچه ریون، باید از ماشین لباسشویی و آب سرد و ولرم استفاده نمود.


در ادامه به شرح نکته هایی که در آموزش دوخت لباس بچه گانه با پارچه ریون، می توانند مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم:

اولین نکته ای که باید قبل از برش پارچه ریون به آن توجه نمود، شست و شوی پارچه می باشد، زیرا انواع پارچه ها می توانند به راحتی دچار آبرفتگی شوند، همچنین ممکن است به اندازه زیادی رنگ بدهند.

با خشک شدن پارچه می توانید آن را با احتیاط برش بزنید، در ادامه به دلیل حالت کشی پارچه، باید قسمت هایی مانند یقه و انواع بخش های لباس که حالت منحنی دارند، را نواردوزی کنید، این کار از بد شدن و کش آمدن قسمت های دوخته شده، جلوگیری می کند.

معمولا بهتر است قبل از دوخت سجاف یقه، لباس را برای مدت زمان 24 ساعت آویزان نمایید تا یقه لباس حالت درستی به خودش بگیرد.

با توجه به این که انواع پارچه ریون از دوام بالایی برخوردار نیستند، بهتر است برای دوخت انواع لباس هایی که زیاد تنگ نیستند، استفاده شوند تا در صورتی که بعد از شست و شو، حالت خود را از دست دادند، مدل لباس خیلی دچار تغییر نشود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده خیاطی , آموزش نازک دوزی , آموزش دوخت لباس بچگانه , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش دوخت لباس بچه گانه با ریون ,