بهترین پارچه برای دوخت شلوار مردانه

بهترین پارچه برای دوخت شلوار مردانه

0از 0 رأی


بهترین پارچه برای شلوار مردانه

شلوار مردانه به عنوان یکی از مهم ترین بخش ها در انواع لباس های مردانه شناخته می شود، البته امروزه اغلب خانم ها نیز از شلوار استفاده می کنند، تاریخچه استفاده از شلوار به قرن 10 الی 13 قبل از میلاد بر می گردد، اولین نوع شلوار توسط ساکنان چین غربی و منطقه سین کیانگ استفاده می شد، شلوار ساکنان، شامل حالتی ساده با فاقی گشاد بود که از جنس پشم آماده می شد.

مردان ایتالیایی نیز در قرون وسطی از نوعی جوراب شلواری استفاده می کردند.

اسکاتلندی ها نیز به علت فرهنگ خاص خود، از دامن اسکاتلندی و شلوارک استفاده می کردند.

امروزه اغلب افراد تمایل دارند، در صورت داشتن توانایی در خیاطی، خودشان انواع شلوار را بدوزند، البته این کار می تواند برای صرفه جویی در هزینه ها نیز مفید باشد،

بنابراین علاقه مندان می توانند روش دوخت انواع شلوار را دردوره آموزش دوخت شلوار مربوط به کلاس 4، در آکادمی لذت خیاطی بگذرانند.


در ادامه به شرح تعدادی از انواع شلوار مردانه می پردازیم:

در درجه اول، شلوار پارچه ای قرار دارد، معمولا به عنوان مدل کلاسیک برای ست نمودن انواع کت و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد، این مدل شلوار ها از تنوع زیادی در رنگ و طرح برخوردارند، مانند رنگ های سرمه ای، مشکی، زغال سنگی و غیره.

معمولا انواع شلوار پارچه ای در گذشته شامل فاق بلند و راسته بودند اما امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت مد، مدل های متنوعی ماننددمپا پاکتی و غیره دوخته می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.


شلوار لی یا شلوار جین، به عنوان یکی از محبوب ترین شلوار ها به حساب می آید، که می تواند برای انواع استایل های روزمره، خرید و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

شلوار کتان راسته، به عنوان استایل نیمه رسمی شناخته می شود، معمولا این شلوار ها از تنوع زیادی در رنگ برخوردارند.

شلوار جاگر یا اسلش، در گذشته به عنوان لباس مخصوص ورزشکاران شناخته می شد اما امروزه با توجه به فشن و مد، افراد بیشتری به سمت پوشیدن این مدل شلوار ها، کشیده شدند.

در ادامه به شرح تعدادی از بهترین پارچه ها برای شلوار مردانه می پردازیم:

در ابتدا، پارچه کتان به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت انواع شلوار به حساب می آید، کتان با داشتن ویژگی های عالی برای دوخت انواع شلوار مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار است و تنوع زیادی در رنگ دارد.

پارچه فاستونی، به عنوان یکی از پرکاربرد ترین پارچه ها در دوخت انواع شلوار مردانه به حساب می آید، ضخامت مناسب پارچه فاستونی باعث شده تا به عنوان گزینه ای مناسب برای دوخت انواع شلوار مردانه در فصل های پاییز و زمستان، مورد استفاده قرار بگیرد.

این نوع پارچه از ایستایی خوبی برخوردار است، به همین دلیل نیاز به اتوکشی مداوم ندارد.

پارچه جین، به عنوان یکی از بهترین پارچه ها در دوخت انواع شلوار مردانه به حساب می آید، امروزه شلوار های جین از تنوع بسیار خوبی در طرح و رنگ برخوردارند.

پارچه کرپ، به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع شلوار زنانه به حساب می آید، معمولا امروزه اغلب برای دوخت مانتو و شلوار های رسمی و اداری زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

ریون جودون، با داشتن نرمی و وزن سبک، می تواند به عنوان گزینه خوبی برای دوخت انواع شلوار مورد استفاده قرار بگیرد.

کرپ گاباردین، از مجموعه پارچه های کرپ به حساب می آید، معمولا به دو صورت صابونی و کج راه تولید می شود، این نوع پارچه از مقدار کمی حالت کشسانی برخوردار است که باعث شده به عنوان پارچه مناسب برای دوخت انواع کت وشلوار های رسمی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه غواصی، نوعی پارچه که از الیاف مصنوعی و پلی استر تولید می شود، معمولا این نوع پارچه از تنوع خوبی در رنگ برخوردار است، همچنین با توجه به ضخامت متوسط می تواند به عنوان یک پارچه مناسب برای انواع شلوار ها در تمام فصل های سال مورد استفاده قرار بگیرد.

این نوع پارچه به دلیل داشتن خاصیت ضد چروک، به اتوکشی مداوم نیازی ندارد، همچنین می تواند به عنوان یک پارچه مناسب برای دوخت انواع شلوار ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه سورن، از نخ های پلی استر و ویسکوز تولید می شود، البته این نوع پارچه به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع شلوار های زنانه مانند شلوار های مجلسی و اسپرت، مورد استفاده قرار می گیرد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش لباس رسمی مردانه , آموزش کت و شلوار مردانه , اموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو آماده , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش دوخت لباس مردانه , آموزش دوخت شلوار , بهترین پارچه برای دوخت شلوار مردانه ,