نکاتی در انتخاب مدل لباس دخترانه

نکاتی در انتخاب مدل لباس دخترانه

0از 0 رأی


مدل لباس دخترانه شیک

اغلب والدینی که در خیاطی مهارت دارند، تمایل دارند تا خودشان انواع لباس های شیک را برای دختران خود بدوزند.

امروزه بچه ها به خصوص دختر ها نسبت به بچه های گذشته، تغییر کردند و اطلاعات خوبی درباره مد و فشن دارند، بنابراین والدین باید در زمان خرید پارچه و دوخت لباس، نظرات دختر خود را بشنوند، این کار می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در دختران شود.


البته والدین باید در زمان انتخاب پارچه به نکته های مهمی توجه کنند که در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

اولین و مهم ترین مسئله در زمان خرید پارچه، توجه به جنس پارچه است، پارچه های ابریشمی گل برجسته، به عنوان اولین گزینه برای دوخت انواع لباس مجلسی می باشند.

این نوع پارچه به نام برودکا شناخته می شود که در مجموعه پارچه های ژاکارد قرار دارد، استفاده از این پارچه به لباس ها ظاهری بسیار شیک می دهد.

پارچه کرپ، به عنوان یک پارچه سنتی شناخته می شود، امروزه برای دوخت انواع لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین می تواند در فصول مختلف سال، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه های ساتن، دارای نرمی و لطافت خاصی هستند که می توانند برای دوخت انواع لباس مجلسی مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع پارچه ها از ظاهری براق برخوردارند.

پارچه های حریر، بسیار سبک و لطیف هستند و به دلیل ظاهر لختی که دارند، زیبایی خاصی به اندام می دهند.


پارچه ژورژت، با ظاهری نیمه شفاف، از موادی مانند الیاف مصنوعی مانند پلی استر یا ابریشم تولید می شود، این نوع پارچه می تواند برای دوخت انواع لباس مجلسی بسیار شیک مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا این نوع پارچه ها می توانند برای دوخت انواع برش در لباس های کلوش، چپ و راستی و غیره استفاده شوند.

پارچه ژاکارد، به عنوان پارچه ای ابریشمی و بسیار نرم شناخته می شود، این نوع پارچه از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است و می توانند علاوه بر دوخت انواع لباس، در ساخت انواع اکسسوری و تزئینات مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه های دانتل یا تور، این نوع پارچه ها می توانند به عنوان روکش، آستین، نوار وغیرهدر انواع لباس های مجلسی مانند لباس های عروسی استفاده شوند.

پارچه ارگانزا، معمولا به دلیل داشتن ظاهری ظریف به پارچه حریر شباهت دارد. البته به اندازه پارچه حریر، از براقی زیبایی برخوردار نیست. به دلیل مقاومت مناسب، می تواند برای دوخت انواع لباس ها مانند لباس های مجلسی، دامن ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. معمولا در این نوع پارچه ها، تعداد سوراخ های بیشتر نشان دهنده کیفیت بالاتر پارچه می باشد.

پارچه ابریشم، به دلیل داشتن ظرافت و نرمی به عنوان پارچه ای لوکس برای دوخت انواع لباس های مجلسی شناخته می شود.

در ادامه به نکته هایی برای انتخاب بهترین لباس در مجالس مختلف، می پردازیم:

معمولا برای انتخاب نوع لباس مجلسی باید به مسائلی مانند ضخامت، رنگ، کیفیت پارچه، طرح و غیره توجه نمود.

نوع لباس به مجلس یا مهمانی خاصی که قرار است در آن شرکت نمایید، بستگی دارد.

رنگ لباس باید متناسب با سن دختران انتخاب شود، از به کار بردن رنگ های تیره برای دوخت انواع لباس مجلسی دخترانه به شدت خودداری نمایید، رنگ لباس هایشاد و زیبا، مناسب برای دختران جوان می باشد.


یکی دیگر از نکته های مهم در زمان انتخاب پارچه، توجه به میزان آبرفتگی پارچه می باشد، بنابراین باید انواع پارچه ها را قبل از برش، با احتیاط و به آرامی بشویید.

البته برای دوخت انواع مدل لباس دخترانه شیک، می توان از پارچه های زیر برای سنین کمتر، استفاده نمود، زیراپوست دختر بچه ها در سنین پایین بسیار حساس است.

پارچه پنبه ای، به عنوان مناسب ترین پارچه برای کودکان می باشد، زیرا این پارچه فاقد از مواد شیمیایی است و می تواند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس بچه گانه مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه نخی، با داشتن توانایی دور نمودن رطوبت و عرق از پوست، می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس مورد استفاده قرار بگیرند، در نتیجه کودک دچار حساسیت های پوستی نمی شود.

پارچه های حوله ای، با داشتن وزن سبک، نرمی و لطافت، می توانند گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس در فصل های سرد باشند.

پارچه های مخمل، ممکن است دارای مواد مضر و خطرناکی برای پوست کودک باشند، بنابراین با توجه به این مسئله، از طبیعی بودن پارچه در زمان خرید مطمئن شوید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی بدون الگو , الگوی آماده خیاطی , آموزش دوخت لباس بچگانه , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزشگاه خیاطی , آموزش لباس زنانه , آموزش لباس بچگانه , آموزش خیاطی رایگان در منزل , نکاتی در انتخاب مدل لباس دخترانه ,