مطلبی درباره آموزش دوخت لباس عروس

مطلبی درباره آموزش دوخت لباس عروس

0از 0 رأی


آموزش دوخت لباس عروس

لباس عروس به عنوان یکی از محبوب ترین لباس ها در بین خانم ها شناخته می شود، بنابراین کار دوخت انواع لباس عروس نیز از شغل های پردرآمد به حساب می آید.

تاریخچه استفاده از لباس عروس به دهه 1840 میلادی بر می گردد، ملکه ویکتوریا برای مراسم ازدواج خود با شاهزاده آلبرت، یک لباس از جنس ابریشم با تور کرم رنگ پوشید، قبل از این دوره، معمولا خانم هایی که در دادگاه حضور پیدا می کردند، از لباس هایی به رنگ سفید استفاده می کردند.

پس از جنگ جهانی دوم در ایالات متحده، استفاده از انواع لباس عروس سفید رواج بیشتری پیدا کرد.


امروزه لباس عروس به عنوان یکی از مهم ترین بخش های جشن ازدواج به حساب می آید.

از سخت ترین کار ها در یک مزون، طراحی لباس عروس می باشد، معمولا این کار هفت ماه قبل از مراسم عروسی انجام می شود.

معمولا افرادی که در زمینه خیاطی از توانایی لازم برخوردارند، تمایل دارند تا کار دوخت لباس عروسی را خودشان انجام دهند، بنابراین علاقه مندان می توانند با شرکت در کلاس 8 با عنوان آموزش لباس شب و عروس در آکادمی لذت خیاطی با متد مقدم جو، از بهترین نوع آموزش خیاطی در این زمینه برخوردار شوند.

در ادامه به شرح نکته هایی که درآموزش دوخت لباس عروس، می توانند مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم:

اولین نکته ای که در آموزش دوخت لباس عروس باید مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب یک پارچه مناسب برای طراحی و دوخت لباس عروس است، البته انتخاب بهترین پارچه برای دوخت لباس عروس می تواند به مسائلی مانند سلیقه، محل برگزاری، آب و هوا، بودجه، مدت زمان مراسم و غیره بستگی داشته باشد.

اولین نوع پارچه ای که می تواند برای دوخت انواع لباس عروس مناسب باشد، پارچه ساتن آمریکایی است، این نوع پارچه دارای ظاهری شیک، لوکس و مات است.

پارچه ساتن آمریکایی به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس عروس شناخته می شود.

همچنین می توان در زمان دوخت، از انواع اکسسوری و مروارید های زیبا، برای تزئینات لباس عروس استفاده نمود.

دومین نوع، پارچه های گیپور هستند که از یک تور ظریف با انواع طرح های زیبا تشکیل شده اند، امروزه این نوع پارچه به عنوان یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دوخت لباس عروس شناخته می شود. معمولا به دلیل تنوع در طرح های پارچه گیپور، افراد از گزینه های بیشتری برای دوخت لباس عروس برخوردارند.

پارچه دانتل، از یک پارچه ظریف با زمینه توری تشکیل شده است، معمولا طرح های این نوع پارچه به صورت نقش های برجسته بسیار زیبایی هستند، البته گاهی از الیاف نقره و طلا برای زیباسازی و درخشان شدن لباس استفاده می کنند.

انواع پارچه دانتل شامل ساده، کار شده و برجسته می باشند، که باعث شده تا به عنوان یکی از پرطرفدارترین پارچه ها برای دوخت انواع لباس عروس مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولا افرادی که تمایل دارند لباس عروسی کمی پوشیده ای داشته باشند، می توانند از پارچه دانتل برای آستین های لباس استفاده کنند.

یکی از محبوب ترین پارچه ها در دوخت انواع لباس عروس، پارچه حریر می باشد، معمولا برای تولید پارچه حریر از نخ نایلون، پلی استر و ابریشم استفاده می کنند.

ظاهر شیک و ساده این نوع پارچه ها می تواند برای افرادی که تمایل به ساده بودن لباس عروس دارند، مناسب باشد.

در نهایت پارچه ساتن، به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها در دوخت لباس عروس شناخته می شود. دوخت لباس عروس با استفاده از این پارچه می تواند باعث شود تا لباس ظاهری زیبا و سلطنتی داشته باشد.


در ادامه به شرح مختصری از نکات مهم در آموزش دوخت لباس عروس می پردازیم:

در ابتدا طرح مورد نظر خود را رسم نمایید، همچنین می توانید از متد هایی مانند مولر، گرلاوین و متد متریک برای دوخت لباس استفاده کنید.

الگو های بالاتنه جلو و پشت را رسم نمایید.

در صورت استفاده از پارچه حریر، می توانید از تکنیک گریت به صورت چروک عربی استفاده کنید.

برای رسم الگوی دامن باید به اندازه مشخصی به دامن اوزمان بدهید.

در ادامه باید الگوی آستری را رسم نمایید.

آخرین مرحله دوخت لباس عروس، دوخت رویه می باشد، می توانید برای قسمت زیر دامن از یک ژپون ساده استفاده نمایید، البته باید به این نکته توجه کنید که معمولا قد دامن به اندازه 5 الی 7 سانتی متر باید از آستری، بلندتر باشد.

سنگدوزی می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای تزئینات روی لباس مورد استفاده قرار بگیرد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : الگوی آماده خیاطی , آموزش دوخت لباس شب و مجلسی , آموزش دوخت لباس عروس , آموزش خیاطی بدون الگوی آماده خیاطی , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی رایگان در منزل , مطلبی درباره آموزش دوخت لباس عروس ,