بهترین پارچه برای لباس خانگی

بهترین پارچه برای لباس خانگی

0از 0 رأی


بهترین پارچه برای لباس خانگی

داشتن اطلاعات لازم در زمینه انواع پارچه ها، به عنوان یکی از مهم ترین اصول در هنر خیاطی به حساب می آید، زیرا انتخاب پارچه مناسب یکی از اولین اقداماتی است که یک خیاط باید به آن تسلط داشته باشد.

در گذشته به دلیل کم بودن تعداد پارچه های موجود، خیاطان مجبور بودند از تعداد محدودی از پارچه ها، استفاده های متنوعی کنند، اما امروزه با پیشرفت در صنعت نساجی و تولید انواع پارچه ها با رنگ ها وطرح های مختلف، خیاطان گزینه های زیادی برای طراحی و دوخت لباس ها دارند، همچنین افراد می توانند با توجه به طرح و الگوی مورد علاقه خود، پارچه ای مناسب برای دوخت در نظر بگیرند. بنابراین داشتن اطلاعات در زمینه انواع پارچه ها و ویژگی های آن ها می تواند برای خیاطان و تازه کار ها در زمینه خیاطی بسیار مفید باشد.


یکی از مهم ترین مسائلی که خیاطان باید بدانند، این است که چه پارچه هایی برای دوخت و دوز انواع لباس ها مناسب هستند.

لباس های خانگی به عنوان یکی از مهم ترین لباس ها برای افراد به حساب می آیند، زیرا معمولا در ساعات بیشتری از شبانه روز، افراد باید این لباس ها را به تن داشته باشند، معمولا جنس لباس ها باید به صورتی باشد که برای پوست بدن ایجاد حساسیت نکند، همچنین طرح و رنگ مناسبی داشته باشد. بنابراین در ادامه به شرح بهترین پارچه برای لباس خانگی می پردازیم:

اولین دسته از پارچه ها می توانند شامل پارچه های نخی باشند، امروزه با پیشرفت در صنعت نساجی، بیش از 100 نوع از پارچه های نخی در بازار وجود دارند، که می توانند به عنوان بهترین گزینه برای دوخت انواع لباس های خانگی مورد استفاده قرار بگیرند.

همچنین این نوع پارچه ها می توانند برای دوخت انواع لباس ها مانند لباس های نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار بگیرند.

دومین نوع از پارچه ها، پارچه های کتان هستند که به دلیل کیفیت خوب تا اندازه ای به نوع نخ پنبه شباهت دارند. معمولا انواع پارچه کتان از دوام بالایی برخوردار هستند و به عنوان پارچه های ضد آلرژی شناخته می شوند.

در ادامه انواع پارچه های ابریشم و گیپور قرار دارند که از دسته پارچه های مناسب برای دوخت انواع لباس های خانگی به حساب می آیند، این نوع پارچه ها می توانند برای دوخت انواع پیراهن و روبدوشامبر مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه های پنبه چایی که از دسته پارچه های محبوب برای دوخت انواع لباس های زنانه و دخترانه به حساب می آیند، می توانند برای دوخت انواع تاپ زنانه، لباس های راحتی و انواع لباس خواب مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه های پلی پنبه از الیافی مانند پنبه و پلی استر تولید می شوند، این نوع پارچه ها از تنوع زیادی در رنگ برخوردارند و به آسانی دچار چین و چروک نمی شوند.البته باید در صورت نیاز به اتو، آن ها را با دمای ملایم اتو کنید، زیرا می توانند به راحتی آسیب ببینند.

پارچه پوپلین، که از ترکیب پلی استر با پنبه یا به صورت کامل از پنبه تولید می شود، این نوع پارچه با توجه به کیفیت، دوام و ماندگاری مناسب، از قیمت های مقرون به صرفه ای برخوردار است.

پارچه وال، از الیاف پنبه و ابریشم و یا به صورت کامل از پنبه تولید می شود، معمولا این نوع پارچه به صورت های ساده، طرحدار یا چاپی و خامه دوزی، تولید می شود ودر بازار به فروش می رسد.


همچنین امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت نساجی، شاهد تولید انواع متعددی از پارچه ها هستیم که می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای بافت و تولید لباس های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه به نکته هایی که در زمان استفاده از انواع پارچه ها باید مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم:

انواع پارچه نخی با توجه به ویژگی های مناسب خود، ممکن است در زمان شست و شو، تا حدودی آبرفتگی داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می شود قبل از برش انواع پارچه، ابتدا آن را با احتیاط بشویید.

در صورت لزوم به اتو، پارچه نخی را به همراه کمی رطوبت، به آرامی اتو بزنید.

همچنین می توانید از آب سرد برای شستن پارچه استفاده کنید، در این شرایط پارچه نیازی به اتو نخواهد داشت.

انواع پارچه نخی به دلیل نداشتن حالت کشی، باید در زمان برش، کمی بزرگتر برش داده شوند، تا در زمان استفاده، راحت باشند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : الگوی آماده خیاطی , آموزش دوخت شومیز , آموزش نازک دوزی , آموزش خیاطی پیشرفته , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی لباس راحت خانگی , بهترین پارچه برای لباس خانگی ,