آموزش دوخت لباس مجلسی والان دار

آموزش دوخت لباس مجلسی والان دار

0از 0 رأی


اموزش دوخت لباس مجلسی والان دار

یکی از مهم ترین مسائلی که برای شرکت در انواع مراسم و مهمانی ها به آن توجه می شود، انتخاب یک لباس مجلسی مناسب است، لباس مجلسی والان دار به عنوان یکی از گزینه های انتخابی برای دوخت لباس در مجالس و مهمانی ها به حساب می آید، واژه والان در لغت به نیم پرده ای می گویند که در قسمت های بالای پرده قرار می گیرد تا از ورود انواع گرد و غبار، گرما و سرما، به درون یا از میان درز ها جلوگیری کند، البته در لباس های مجلسی به عنوان تزئینات مورد استفاده قرار می گیرد، این قسمت از لباس علاوه بر پوشانندگی می تواند به زیبایی لباس اضافه نماید.


در ادامه به نکته های مهمی که در زمان اموزش دوخت لباس مجلسی والان دار باید مورد توجه قرار داد، می پردازیم:

در ابتدا به نکته هایی می پردازیم که به ما برای انتخاب بهترین لباس، کمک می کنند.

معمولا در ابتدا برای خرید و انتخاب پارچه مناسب برای دوخت لباس مجلسی والان دار باید به مسائلی مانند رنگ، ضخامت مناسب پارچه، رنگ پوست، اندام، نوع پارچه، طرح پارچهو غیره دقت نمایید.

در ادامه به انواع پارچه مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی والان دار، می پردازیم:

در درجه اول انواع پارچه مجلسی ساده قرار دارند، که می توانند شامل موارد زیر باشند:

ساتن، لمه، حریر، مخمل، شیفون، دیسکو، ژرژت، اورگانزا، کرپ، ابریشمی و غیره.

پارچه حریر به عنوان یکی از زیباترین و بهترین پارچه ها در زمینه دوخت انواع لباس مجلسی شناخته می شود، انواع مختلف این نوع پارچه شامل کریشه، حریر لمه، ژرژت، ساتن، حریر پلیسه، حریر نخ، کریستال، کرپ و غیره می باشند.

این نوع پارچه ها می توانند برای افرادی که مشکل اضافه وزن دارند، در زمینه دوخت انواع لباس مجلسی، مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه های لمه، با داشتن سطحی براق و شیک و حالت کشی، می توانند برای دوخت انواع لباس مجلسی والان دار مورد استفاده قرار بگیرند.

پارچه لمه به صورت های متنوعی شامل مروارید، شنی، مجلسی و نگین دار موجود می باشد.

پارچه شنی، به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها در زمینه دوخت انواع لباس مجلسی والان دار، می تواند ظاهری شیک و براق به لباس بدهد.

پارچه ساتن، به عنوان یکی از قدیمی ترین پارچه های دوخت لباس مجلسی والان دار شناخته می شود، البته این نوع پارچه به دلیل نازک بودن به مراقبت بسیار زیادی در زمان برش و دوخت نیاز دارد.

پارچه مخمل، با داشتن تاریخچه چهار هزار ساله، به عنوان یکی از بهترین پارچه ها در دوخت لباس مجلسی والان دار شناخته می شود.

این نوع پارچه ها از درخشش، زیبایی، نرمی و لختی برخوردار هستند که باعث می شوند لباس مجلسی بسیار شیک به نظر برسد.

پارچه دیسکو، با داشتن حالت کشی، از نخ های بسیار براق تشکیل شده است، در نتیجه لباس هایی که با این پارچه دوخته می شوند می توانند بسیار شیک و زیبا باشند، البته باید توجه داشت این نوع پارچه ها به دلیل داشتن ضخامت، نمی توانند به عنوان پارچه مناسب در فصل های گرم مورد استفاده قرار بگیرند.


مهم ترین نکته ای که در دوخت لباس مجلسی والان دار باید مورد توجه قرار داد، استفاده از الگو های لباسی است که دارای پنس سرشانه باشند، وجود پنیس سرشانه می تواند باعث شود تا لباس به صورت زیبایی قالب بدن شود، بنابراین الگویی که مورد استفاده اغلب خیاطان برای دوخت لباس مجلسی قرار می گیرد، الگوی شماره 2 است، بنابراین در صورتی که الگوی 2 را در اختیار ندارید می توانید با کمی تغییرات، الگوی 5 را به الگوی 2 تبدیل نمایید.

برای شروع باید به اندازه یک و نیم سانتی متر را از خط سینه به سمت داخل مشخص نمایید.

کف حلقه را به اندازه یک سانتی متر به سمت بالا مشخص نمایید.

به اندازه نیم سانتی متر از قسمت خط کمر داخل شده و مشخص کنید.

در ادامه به اندازه دو و نیم سانتی متر به سمت داخل در قسمت خط باسن نشانه گذاری نمایید.

در نهایت قسمت خط حلقه آستین را به صورت نقطه موازنه تصحیح نموده و یک خط پهلوی جدید رسم نمایید.

در ادامه باید همین مراحل را برای قسمت پشت الگو نیز انجام دهید، به این ترتیب می توانید با استفاده از این تغییرات جزئی، الگوی 5 را که برای دوخت انواع لباس و مانتو مورد استفاده قرار می گیرد را به الگوی 2 که مناسب برای دوخت انواع لباس مجلسی می باشد، تبدیل کنید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش دوخت لباس مجلسی , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی در منزل رایگان , آموزشگاه خیاطی معتبر با مدرک , آموزش خیاطی آسان , آموزش دوخت لباس مجلسی والان دار ,