آموزش خیاطی آسان بدون الگو با متروقیچی

آموزش خیاطی آسان بدون الگو با متروقیچی

0از 0 رأی


آموزش خیاطی آسان بدون الگو فقط با متر و قیچی

خیاطی به عنوان یک هنر با ارزش شناخته می شود که می تواند علاوه برای دوخت انواع لباس، وسیله ای برای افزایش درآمد توسط افراد مختلف باشد، در واقع داشتن توانایی در زمینه خیاطی می تواند به عنوان یک روش در کاهش هزینه ها به حساب بیاید.

به این صورت که والدین با داشتن توانایی در دوختن انواع لباس، می توانند به راحتی لباس های مناسب را برای کودکان خود بدوزند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع چرخ خیاطی ها، الگو ها، سایت های اینترنتی، دوره های آموزش در سایت ها و آموزشگاه ها، افراد می توانند به راحتی انواع اطلاعات و آموزش ها را در این زمینه ببینند.


با توجه به این مسئله، روش ها و متد های متنوعی برای دوخت انواع لباس وجود دارد، که تعدادی از این ترفند ها به خیاطی بدون الگو وفقط با متر و قیچی شناخته می شوند. البته باید در ابتدا به این نکته اشاره نمود که بدون الگو به معنی نداشتن الگوی کامل برای برش و دوخت لباس نیست، بلکه در این موارد، از یک لباس دلخواه به عنوان مدلی برای برش پارچه استفاده می کنند.

برخی از مزیت های یادگیری خیاطی بدون الگو به شرح زیر می باشند:

در درجه اول یادگیری خیاطی می تواند به عنوان یک هنر مقرون به صرفه شناخته شود.

افراد می توانند به راحتی برای خود یا خانواده، انواع لباس ها را بدوزند.

گاهی هنر خیاطی می تواند وسیله ای برای کسب درآمد به حساب بیاید.

انواع روش ها و متد های خیاطی بسیار جذاب هستند، اما در صورتی که تمایل داشته باشید کار خیاطی را به طور مستقیم با برش بر روی پارچه انجام دهید، برای شروع بهتر است از یک الگوی بسیار آسان در این زمینه شروع نمایید.

با داشتن اطلاعات در این زمینه، شما می توانید بعد از اندازه گیری دقیق، اندازه ها را با استفاده از یک متر و صابون، به روی پارچه وارد نمایید، در ادامه نیز به راحتی می توانید به برش و دوخت لباس بپردازید.

در ادامه به شرح تعدادی از ترفند هادر آموزش خیاطی آسان بدون الگو فقط با متر و قیچی می پردازیم:

در ابتدا طرح انتخابی خودتان را به روی کاغذ بیاورید، در صورتی که با اغلب طرح های لباس آشنا نیستید، می توانید به سایت های متنوعی مانند پینترست، مراجعه نمایید.

در صورتی که تصمیم به برشپارچه بدون استفاده از الگو دارید، می توانید از یک لباس قدیمی و مورد پسند خود به عنوان مدل برای برش پارچه استفاده نمایید.

در زمان قرار دادن لباس بر روی پارچه، با توجه به روش دوخت لباس، به اندازه 1 الی 2 سانتی متر در اطراف مسیر دوخت را آزاد بگذارید، این فضا کمک می کند که لباس بیش از اندازه برای شما تنگ نشود.

در صورتی که لباس بسیار پیچیده ای را برای دوخت انتخاب کردید، به سراغ پارچه های ارزان قیمت مانند چیت بروید، با تمرین زیاد می توانید در آینده این روش را بر روی پارچه های گران قیمت نیز انجام دهید، البته باید توجه نمایید که انواع دوخت بدون الگو نمی تواند زیاد دقیق باشد، بنابراین بهتر است همان برش از روی الگو با اندازه گیری های دقیق را انجام دهید.


یادگیری طراحی لباس، می تواند به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای افراد در زمینه ایجاد طرحی زیبا با لباس های مورد پسند باشد.

در زمان برش انواع پارچه ها دقت نمایید، زیرا برخی پارچه به شدت نرم هستند و بی دقتی در برش می تواند باعث جا به جایی در زمان برش شود، به عنوان مثال پارچه حریر که باید به صورت یک لایه برش داده شود، در صورتی که در زمان برش به اندازه یک سانتی متر اشتباه داشته باشید، می تواند باعث تغییر نتیجه نهایی کار شوید.

در زمان کار، آرامش داشته باشید و از خیاطی لذت ببرید، از خراب شدن نترسید، شما با تمرین زیاد، می توانید مهارت لازم را کسب نمایید.

در نهایت، پاکدوزی لباس را با دقت انجام دهید، از کشش مناسب نخ در چرخ خیاطی نیز اطمینان پیدا نمایید.

با تمرین خیاطی بدون الگو، شما می توانید انواع لباس ها مانند دامن ها، پیراهن ها، لباس های مجلسی، لباس های بچگانه و غیره را به راحتی بدوزید، در نتیجه می توان گفت آموزش خیاطی آسان بدون الگو فقط با متر و قیچی، در صورت رعایت اصول می تواند بسیار عالی و دقیق پیش برود.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی آسان بدون الگو با متروقیچی ,