نکاتی در آموزش دوخت کراپ

نکاتی در آموزش دوخت کراپ

0از 0 رأی


اموزش دوخت کراپ

کراپ به انواع لباس هایی گفته می شود که برای پوشش نیم تنه بالا مورد استفاده قرار می گیرند، این نوع لباس ها بخش هایی از پهلو ها و شکم را نمی پوشانند.

معمولا با توجه به سلیقه ها، انواع کراپ با طرح ها و رنگ های مختلفی دوخته می شوند، در ادامه به شرح تعدادی از کراپ های پرکاربرد در بین خانم ها، می پردازیم:

در درجه اول، کراپ راه راه برش دار قرار دارد که دارای تنوع زیادی در طرح است، به عنوان مثال افراد می توانند با توجه به سلیقه خود طرح های مختلفی شامل پولکی، راه راه، رنگ های پاستلی را در این نوع لباس ها، مورد استفاده قرار دهند.

همچنین افراد می توانند این دسته لباس ها را با شلوار های جین راسته و انواع کفش های ورزشی ست نمایند.


تاپ کراپ بروکات، از پارچه ابریشمی سنتی دوخته می شود، این نوع کراپ را می توان با دامن های هندی استفاده نمود، این نوع کراپ ها دارای آستین های بلندی هستند، بنابراین می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که دارای بازو های درشتی هستند.

تاپ کراپ پیلوم، دارای ظاهری شبیه تاپ های معمولی است، البته در زمان استفاده توجه نمایید که این نوع لباس باید با شلوار یا دامن به صورت تضاد در رنگ و طرح باشد، همچنین استفاده از صندل یا چکمه های بلند برای این لباس ها، پیشنهاد می شود.

کراپ برش دار اسپاگتی، می تواند گزینه مناسبی به جای لباس خواب باشد، همچنین افراد می توانند در انواع تفریحات و تعطیلات، از این نوع لباس استفاده نمایند، این نوع کراپ ها دارای یک فرورفتگی در قسمت کمر خود هستند، که در نتیجه می توانند کمر را کمی باریک تر نشان دهند، همچنین استفاده از دامن به همراه این کراپ ها، پیشنهاد می شود.

کراپ ذوزنقه ای، دارای ظاهری باریک در بالاتنه و حالت شل در پایین تنه می باشد، همچنین انواع شلوار جین تنگ، دامن و غیره می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای پوشیدن، به همراه این لباس ها باشند. شلوار نخی تمام بگ نیز می تواند با این نوع کراپ در منزل، به خوبی ست شود. به عنوان لباس های راحتی در تعطیلات نیز مناسب می باشد.


کراپ تک شانه، به عنوان لباسی مناسب برای نشان دادن گردن، استخوان یقه و شانه ها پیشنهاد می شود. همچنین انواع شلوار جین تنگ، کمربند های تنگ و اکسسوری های مختلف نیز می توانند باعث شیک بودن این مدل لباس شوند.

کراپ یقه اسکوپ، به عنوان یکی از رایج ترین کراپ ها شناخته می شود، این نوع کراپ می تواند برای برجسته نشان دادن یقه، شکل بدن، استخوان های یقه و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولا دارای آستین های بلندی هستند، همچنین می توانند به همراه شلوار، دامن، انواع اکسسوری به خوبی ست شوند.

کراپ چوکر، یک قسمت از لباس جدا می شود و می تواند بخشی یا کامل از دور گردن را بپوشاند، اگر تمایلی به استفاده از انواع اکسسوری ندارید، این نوع کراپ می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. معمولا این نوع کراپ ها از تنوع زیادی در طرح و رنگ برخوردارند.

کراپ هالتر، در ظاهر خود دارای دو بند است که به صورت ضربدری به دور گردن بسته می شوند، معمولا با پوشیدن این نوع لباس، قسمتی ازشکم، بیرون از لباس می ماند. این نوع کراپ می تواند برای شنا و برنزه شدن، گزینه بسیار خوبی باشد.

کراپ های فلزی، دارای ظاهری براق مانند فلز هستند، که می توانند گزینه مناسبی برای مجالس و مهمانی ها باشند، همچنین در انواع آستین دار و بدون آستین دوخته می شوند.

مهم ترین سوالی که ممکن است افراد درباره انواع کراپ داشته باشند، این است که کراپ گشاد یا تنگ، کدام می تواند مناسب باشد، در ادامه باید گفت، افرادی که اضافه وزن دارند، می توانند از انواع کراپ گشاد که دارای چین خوردگی در زیر سینه هستند، استفاده کنند، البته این مدل کراپ را باید با انواع شلوار های گن دار و جین ست نمود.


در ادامه به شرح انواع نکته های مهم در اموزش دوخت کراپ به روش بسیار ساده می پردازیم:

در انتخاب پارچه می توانید از کتان استفاده نمایید، در ادامه با وارد نمودن اندازه های دقیق به الگو مورد نظرتان، به برش پارچه بپردازید.

در مواردی که تمایل دارید در زمان پوشیدن کراپ، فضای بیشتری در قسمت بالای لباس داشته باشید، می توانید زیپ را به صورت وارونه روی لباس بدوزید.

در ادامه با زدن ساسون ها به قسمت های جلو و پشت لباس، آن ها را با سنجاق محکم نمایید.

در ادامه برای دوخت لباس، از مناسب بودن کشش نخ در چرخ خیاطی اطمینان پیدا نمایید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی زنانه , آموزش دوخت کراپ ,