نکته های آموزش خیاطی پیشرفته

نکته های آموزش خیاطی پیشرفته

0از 0 رأی


نکته آموزش خیاطی پیشرفته ( آموزش خیاطی پیشرفته رایگان)

خیاطی، هنر برش و دوخت پارچه است، خیاطان می توانند علاوه بر داشتن توانایی در برش و دوخت، به راحتی انواع لباس ها را خودشان طراحی نمایند، همچنین می توان این هنر را علاوه بر توانایی دوخت لباس، به عنوان روشی عالی برای افزایش درآمد دانست.

تاریخچه استفاده از خیاطی به هزاران سال قبل بر می گردد، اولین چرخ خیاطی نیز در سال 1830 تولید و روانه بازار شد، همچنین در ادامه با ایجاد انواع روش ها مانند متد گرلاوین، متد متریک، متد فرانسوی، متد ژاپن و غیره، پیشرفت های زیادی در هنر خیاطی برای علاقه مندان به وجود آمد.


در ادامه نیز افرادی مانند ویونت و شانل با توجه به مسائل اجتماعی و زیبایی، به کشف خطوط اندام بدن پرداختند که به عنوان قدمی عالی در زمینه هنر خیاطی به حساب می آمد.

امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع چرخ های خیاطی و ابزار مختلف در زمینه خیاطی، پیشرفت زیادی در هنر خیاطی به وجود آمده است، در نتیجه هنر خیاطی علاوه بر روشی برای دوخت و دوز می تواند به عنوان یک روش بسیار مناسب در زمینه افزایش درآمد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین امروزه افراد علاقه مند می توانند در زمینه آموزش خیاطی پیشرفته در انواع کلاس های آموزش خیاطی در آکادمی لذت خیاطی ثبت نام نمایند و از بهترین و جدید ترین روش ها در آموزش خیاطی پیشرفته برخوردار شوند.


در ادامه به شرح انواع روش ها و مراحلی که می توانند به عنوان راهنمایی مناسب در زمینه آموزش خیاطی پیشرفته به علاقه مندان در زمینه هنر خیاطی کمک نمایند، می پردازیم:

علاقه مندان در مرحله اول از یادگیری هنر خیاطی باید با انواع دوخت ها و ابزار خیاطی آشنا شوند، به همین دلیل افراد می توانند با گذراندن دوره نازک دوزی این مهارت ها را در خود ارتقا دهند، در واقع می توان گفت که دوره نازک دوزی به عنوان دوره اولیه در یادگیری خیاطی شناخته می شود.

در مرحله دوم با انواع ابزار، وسایل و کاربرد هر یک در هنر خیاطی، آشنا شوید، امروزه علاوه بر ابزار زیر، انواع وسایل جدید نیز ساخته و در بازار به فروش می رسند.

متر خیاطی، گچ، کاغذ الگو، انواع خط کش مانند ماری و پیستوله، خط کش های منحنی و بلند، نخ زن و بشکاف، نخ و سوزن، رولت خیاطی، چسب نواری کاغذی، قیچی مناسب پارچه، اتو سرد و گرم، انواع لایی مانند لایی حریر، لایی چسب و لایی ارگانزا، چرخ خیاطی، صابون خیاطی و غیره.

در مرحله سوم، با انواع متد ها و روش های خیاطی آشنا شوید و در زمینه این متد ها تجربه های خوبی کسب نمایید، در ادامه به شرح تعدادی از این متد ها می پردازیم:

روش متریک، به عنوان یک روش بسیار جدید شناخته می شود، برای استفاده از این روش باید اندازه های دقیق اندام را بدست آورده و الگو ها را با دقت برش بزنید، اما با انجام این روش در دوخت و دوز لباس، می توانید از نتیجه کار بسیار عالی مطمئن باشید.

این روش می تواند مناسب افرادی باشد که از نظم، ترتیب و دقت بالایی در انجام کار های خود برخوردارند.

روش گرلاوین، به عنوان یکی از متد های قدیمی در خیاطی شناخته می شود و برای رسم الگو، به اندازه های تمام قسمت های بدن با دقت بسیار زیادی، نیاز دارد، در نتیجه می توان از دوخت لباسی با اندازه های دقیق و بسیار شیک، اطمینان داشت.

معمولا انواع آموزشگاه های خیاطی از متد گرلاوین برای افراد مبتدی در زمینه خیاطی استفاده می کنند.

روش مولر، می تواند گزینه مناسبی برای افراد علاقه مند به خیاطی به حساب بیاید، این روش به دلیل نیاز بسیار کم به پرو لباس در زمان دوخت، به عنوان یکی از بهترین روش ها برای یادگیری خیاطی به حساب می آید.

در ادامه بهتر است با روش های مطالعه و بررسی انواع الگو های لباس آشنا شوید، با داشتن این توانایی می توانید از انواع الگو های آماده برای دوخت لباس استفاده نمایید، زیرا در زمان دوخت انواع لباس، توصیه می شود از الگو مناسب استفاده نمایید، زیرا معمولا دوخت لباس بدون الگو برای تازه کاران کار بسیار سختی خواهد بود.

در نهایت انواع روش های دوخت دستی و چرخی را یاد بگیرید و با روش کار انواع چرخ خیاطی آشنا شوید، زیرا امروزه چرخ خیاطی های متنوعی در زمینه دوخت پارچه ساخته شده اند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی بچگانه , خیاطی , آموزش خیاطی کودکانه , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , الگوی آماده , آموزش خیاطی رایگان در منزل , آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی پیشرفته , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی , آموزش خیاطی صفر تا صد , نکته های آموزش خیاطی پیشرفته ,