چگونه آموزش خیاطی لباس ببینیم؟

چگونه آموزش خیاطی لباس ببینیم؟

0از 0 رأی


آموزش خیاطی لباس

همه افرادی که از توانایی در هنر خیاطی برخوردارند، تمایل دارند تا انواع لباس ها را به راحتی بدوزند، اما علاوه بر توانایی در خیاطی لباس، افراد با داشتن اطلاعات در زمینه خیاطی مانند انواع ترفند ها می توانند لباس های زیبا و مختلفی را به راحتی بدوزند، بنابراین در ادامه به شرح تعدادی از ترفند های جالب در زمینه خیاطی می پردازیم:

اولین نکته ای که در شروع کار خیاطی باید مورد توجه قرار بگیرد، شستن پارچه قبل از برش می باشد، زیرا اغلب پارچه ها با تماس به آب، به راحتی دچار آبرفتگی می شوند، همچنین به راحتی در زمان دوخت و دوز رنگ می دهند، بنابراین بهتر است پارچه ها را قبل از برش، به آرامی با آب ولرم در دمای مناسبی بشویید، در ادامه نیز با توجه به جنس پارچه می توانید از اتو با دمای پایین برای خشک شدن پارچه استفاده نمایید، البته برخی پارچه ها مانند حریر نباید به وسیله اتو خشک شوند زیرا حرارت می تواند باعث خرابی آن ها شود.


دومین ترفند، یادگیری استفاده درست از اتو می باشد، زیرا خیاطان می توانند به وسیله اتو انواع قسمت های لباس را بعد از دوخت، مانند درز ها، سجاف ها و غیره اتو نمایند، بنابراین روش درست اتو کردن می تواند می تواند باعث افزایش کیفیت و زیبایی دوخت و لباس شود.

در ادامه یاد بگیرید که درز های لباس را به خوبی و تمیز بدوزید، توجه به تمیزی دوخت و ظاهر لباس می تواند باعث افزایش کیفیت دوخت و همچنین شیک و عالی شدن لباس در پایان کار شود، بنابراین بهتر است انواع دوخت ها مانند فرانسوی یا زیگزاگی را به خوبی تمرین نمایید، همچنین می توانید برای افزایش توانایی در نازک دوزی و انواع دوخت ها، در کلاس های آموزش خیاطی در آکادمی لذت خیاطی ثبت نام نمایید و از تجربه ها و آموزش های عالی در این زمینه برخوردار شوید.

یکی از روش های عالی در زمینه دوخت و دوز، یادگیری دوخت دوسوزنه می باشد، که برای دوخت لبه های لباس مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع دوخت به عنوان روشی مناسب برای دوخت انواع لباس هایی که با استفاده از پارچه هایی مانند تریکو و کشی دوخته می شوند، به حساب می آید.


در ادامه، یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خیاطی باید به آن توجه نمود، برش درست و دقیق انواع پارچه است، زیرا انواع پارچه ها مانند پارچه های حریر، پارچه های کشی و غیره، دارای سبک های مختلفی در برش پارچه هستند. همچنین با یادگیری روش های مناسب برای دوخت، می توانید تا اندازه زیادی از هدر رفتن پارچه ها در زمان برش جلوگیری نمایید.

یکی دیگر از نکته هایی که در زمان خیاطی باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به روش درست برش انواع سجاف و لبه های پارچه می باشد، زیرا با یک سانتی متر اشتباه در این زمینه، می توان باعث بد شدن ظاهر لباس شد.

یادگیری روش انجام انواع تنظیمات کششی نخ ها وهمچنین سوزن ها در زمان کار با چرخ خیاطی نیز به عنوان یکی از مهم ترین مسائل در زمینه دوخت و دوز انواع لباس شناخته می شوند، به عنوان مثال انواع پارچه جین در زمان دوخت باید با نوع خاصی سوزن و نخ با کشش مناسب دوخته شوند.

در ادامه، یکی از مهمترین مسائل در زمان برش پارچه، توجه به سمت خواب پارچه می باشد، این موضوع می تواند بر روی روش دوخت و ظاهر لباس نیز تاثیر زیادی بگذارد.

برای داشتن نتیجه عالی در دوخت و دوز، باید از ابزار و وسایل استاندارد و با کیفیت خیاطی استفاده شود، مانند مانکن با اندازه مناسب، میز مناسب برای اتو، نخ مناسب و غیره.

پیشنهاد می شود برای تزئین لباس از اکسسوری و مواد با کیفیت و زیبا استفاده نمایید، به عنوان مثال دکمه هایی که برای لباس تهیه می کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشند، همچنین می توانید برای جلوگیری از رنگ پریدگی دکمه در زمان استفاده، به سطح آن ها قبل از دوخت به لباس، لاک براق بزنید تا جلوه و مقاومت مناسبی پیدا نمایند.

در ادامه کار خیاطی، می توانید برای جلوگیری از نخ کش شدن انواع درز های لباس، آن ها را به خوبی و با دقت سردوز نمایید، البته می توانید از انواع روش ها مانند کوک زیگزاگ، قیچی زیگزاک، ماشین سردوز و غیره در این زمینه استفاده نمایید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی ژانومه , چرخ خیاطی کاچیران , الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی مبتدی از صفر , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی آسان , آموزش خیاطی لباس ,