مواردی که درآموزش خیاطی شلوار باید بدانیم

مواردی که درآموزش خیاطی شلوار باید بدانیم

0از 0 رأی


آموزش خیاطی برش شلوار

امروزه اغلب افرادی که به خیاطی علاقه مند هستند یا در این زمینه از توانایی خوبی برخوردارند، تمایل دارند که خودشان انواع لباس ها را به راحتی بدوزند، اما قبل از داشتن توانایی در دوخت و دوز، افراد باید در برش از مهارت خوبی برخوردار باشند، زیرا پایه اصلی دوخت و دوز مناسب می تواند به علت برش مناسب پارچه باشد، زیرا در صورتی که به اندازه یک سانتی متر در برش پارچه اشتباه شود، می تواند بر روی نتیجه دوخت و دوز نهایی تاثیر زیادی بگذارد.

بنابراین شما می توانید با ثبت نام در کلاس 4 با موضوع دوخت شلوار در آکادمی لذت خیاطی به تجربیات و آموزش های بسیار عالی در این زمینه دست پیدا نمایید.


در ادامه به نکته ها و روش هایی که در آموزش خیاطی برش شلوار می تواند به عنوان یک راهنمای مناسب مورد استفاده قرار بگیرد، می پردازیم:

در گذشته افراد به خصوص خانم ها برای دوخت و دوز شلوار، گزینه های بسیار کمی داشتند، اما امروزه با پیشرفت در زمینه مد، فشن و تولید پارچه های مختلف، گزینه های زیادی پیش روی افراد علاقه مند به خیاطی وجود دارد، در ادامه به مدل های متنوعی از شلوار ها که می توانند برای دوخت و دوز مورد توجه قرار بگیرند، می پردازیم:

مدل بوت کات، نوعی شلوار که دارای مدلی برش مانند تا روی زانو می باشد، در ادامه این مدل شلوار دارای حالتی مثلثی گشاد از قسمت زانو به پایین است.

این مدل شلوار در دهه های 60 و 70 میلادی از مد های محبوب در دوخت و دوز شلوار به حساب می آمد و امروزه به عنوان پرفروش ترین مدل ها در زمینه شلوار های جین نیز شناخته می شود، زیرا افراد مختلف با داشتن اندام های متفاوت، می توانند به راحتی از این مدل شلوار استفاده نمایند.

مدل راسته، این نوع شلوار دارای یک برش راسته و یکسان، از قسمت کمر تا بخش پاچه شلوار است، که افراد می توانند برای تنگ شدن قسمت کمر از یک بند اضافه، استفاده نمایند.

این مدل شلوار به عنوان مدل کلاسیک شناخته می شود که با پوشیدن آن می توان از ظاهری شیک برخوردار شد. البته می تواند به عنوان شلواری مناسب برای افرادی که اضافه وزن نیز دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.


مدل مخروطی، از مدل های محبوب در دهه های 80 و 90 میلادی به حساب می آید، این مدل شلوار دارای ظاهری با حالت مخروطی در قسمت بالا و مخروطی در قسمت کمر، در ادامه به سمت پاچه شلوار، کمی تنگ تر می شود، اما مدل شلوار برای افراد مختلف، تنگ نمی شود. امروز افرادی که تیپ اسپرت دارند، از این مدل شلوار استفاده می کنند. البته به افرادی که کمی در قسمت شکم چاق هستند، پیشنهاد می شود از این مدل شلوار استفاده نکنند.

مدل فیت کات، یا همان شلوار های تنگ هستند که امروزه در رنگ ها و طرح های متنوعی در بازار به فروش می رسند. این مدل شلوار برای افرادی که بسیار لاغر هستند یا اضافه وزن دارند، مناسب نمی باشد، اما می توانند برای افرادی که از اندام متناسبی برخوردارند، بسیار مناسب باشد. همچنین افرادی که قد کوتاهی دارند با پوشیدن این مدل شلوار با کفش های پاشنه دار، می توانند ظاهری عالی و مناسب پیدا نمایند.

نوع دیگر از مدل های شلوار، دارای حالتی گشاد در قسمت کمر است، همچنین از قسمت کمر به پایین بیشتر گشاد می شود، که به عنوان نوعی الهام دهنده برای مدل های اسپرت به حساب می آید. این مدل شلوار می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که از اندام بسیار لاغری برخوردار هستند.

در ادامه به نکته هایی در زمینه آموزش خیاطی برش شلوار می پردازیم:

ابتدا الگوی مناسب از مدلی که می دانید به اندام شما می آید را انتخاب نمایید، در ادامه به اندازه گیری اندام پایین تنه برای دوخت شلوار، بپردازید.

بهترین کار برای برش دقیق پارچه، استفاده از یک الگوی بسیار مناسب است، شما می توانید انواع الگو های عالی در زمینه برش شلوار را در اینترنت و فروشگاه های لوازم خیاطی پیدا نمایید.

برای برش پارچه به جنس پارچه توجه نمایید، اغلب پارچه ها مانند پارچه های حریر به دقت خوبی در زمان برش نیاز دارند، بهتر است در فصل های گرم سال، شلواری که انتخاب کرده اید کمی گشاد باشد، اما در فصل های سرد می توانید به دوخت و دوز شلوار هایی کمی تنگ بپردازید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی , خرید دوره خیاطی , آموزش سایز بندی , آموزش دوخت شلوار , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , الگوی آماده خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی از ابتدا , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزش خیاطی آسان , آموزشگاه خیاطی , خیاطی , آموزش خیاطی , اموزش خیاطی ,