نکاتی درآموزش خیاطی کت و شلوار مردانه

نکاتی درآموزش خیاطی کت و شلوار مردانه

0از 0 رأی


آموزش خیاطی کت و شلوار مردانه

داشتن توانایی در دوخت کت و شلوار مردانه می تواند به عنوان راه مناسبی در کاهش هزینه ها و دوخت کت شلوار متناسب با اندام شناخته شود، زیرا خیاطدر انتخاب طرح، رنگ و همچنین استفاده از اندازه های دقیق فرد، آزاد خواهد بود.

تاریخچه اولین کت و شلوار مردانه به کشور آلمان بر می گردد که دارای طرحی چهارخانه و قدی تا قوزک پا بودند، که به زیزو شهرت داشتند.

با توجه به شواهد، ایران به عنوان منشا ایجاد انواع کت و شلوار های امروزی آقایان می باشد، زیرا در گذشته ایرانیان یک بالاپوش بلند به همراه شلوار می پوشیدند که با گذشت زمان بالاپوش جای خود رابه کت های امروزی داد.

اولین کت و شلوار ها در زمان رضاشاه وارد ایران شدند و دارای رنگ ها و طرح هایی ساده و مشکی بودند.


در ادامه به شرح برخی نکته ها در زمینه آموزش خیاطی کت و شلوار مردانه می پردازیم:

شما می توانید با داشتن توانایی در دوخت کت و شلوار مردانه، تغییرات مختلفی را برای متناسب شدن کت شلوار انجام دهید:

متناسب نمودن کت و شلوار با اندازه و فرم بدن به عنوان اولین نکته باید در نظر گرفته شود، در این موارد شما باید بررسی نمایید که آیا می توانید با برش قسمتی از پارچه کت و شلوار، سایز آن را متناسب نمایید، البته باید توجه نمود که انواع کت و شلوار به دلیل داشتن قسمت های مختلفی مانند جیب ها، روکش، لایه استر و غیره نمی توانند به راحتی تغییر سایز در خود داشته باشند، اما معمولا می توان با برش در قسمت هایی مانند کمر، پهلو ها و بازو ها، در حدود یک سایز، از اندازه کت و شلوار کمکنید.


در صورتی که در شانه های کت و شلوار، وجود اپل باعث ایجاد ظاهری نامتناسب بر روی اندام شده است، شما می توانید با تغییر اپل ها ظاهری مناسب با کت و شلوار بدهید، البته برای انجام این کار باید از مهارت خوبی در دوخت برخوردار باشید.

در ادامه اندازه مناسب یقه کت می تواند در ظاهر کت و شلوار تاثیر داشته باشد، به عنوان مثال بزرگ بودن یقه کت و شلوار می تواند ظاهری ناخوشایند به لباس بدهد.

همچنین تغییر جزئیات دوخت در انواع آستین های کت و شلوار می تواند به عنوان روشی برای ایجاد ظاهری متناسب در کت و شلوار شناخته شود، تغییر اندازه آستین های کت و شلوار را از قسمت شانه های لباس انجام دهید، شما می توانید در صورت لزوم آستین های کت و شلوار را کوتاه، بلند یا تنگ نمایید.

گاهی نیز می توانید دکمه های تزئینی برای آستین های کت و شلوار قرار دهید یا در مواقع لازم، محل دکمه های تزئینی روی لباس را تغییر دهید.

کوتاه کردن کت، در صورتی که دکمه های لباس و جیب ها به انتهای کت نزدیک نشوند، قابل انجام خواهد بود.

همچنین سایز شلوار را می توان در صورت نیاز تنگ و کوتاه نمود، البته امکان بزرگ کردن شلوار وجود نخواهد داشت. در واقع یک از ساده ترین روش ها برای تغییرات کت و شلوار، تنگ کردنیااضافه نمودن اندازه به قسمت کمر کت و شلوار است.

در ادامه به شرح ابزاری که برای تولید انواع کت و شلوار مردانه مورد نیاز هستند، می پردازیم:

اولینو مهمترین وسیله برای دوخت کت و شلوار مردانه، قیچی برش می باشد، امروزه انواع قیچی ها با اندازه های متنوع، می توانند برای دوخت کت و شلوار های مردانه مورد استفاده قرار بگیرند.

برای شروع کار تولیدی کت و شلوار مردانه، به چرخ خیاطی راسته دوز نیاز می باشد که در حدود 40 درصد از کار دوخت کت و شلوار را انجام می دهد.

دومین نوع چرخ خیاطی پرکاربرد در زمینه دوخت کت و شلوار، چرخ خیاطی سردوز سه نخ و پنج نخ می باشد.

یکی دیگر از انواع چرخ خیاطی های پرکاربرد در دوخت کت و شلوار، نوع دکمه دوز می باشد که باعث افزایش سرعت کار تا چهار برابر خواهند شد.

چرخ خیاطی مادگی، نوعی دیگر از چرخ خیاطی ها می باشد که در دوخت جا دکمه مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به تعدادی دیگر از انواع چرخ خیاطی های مورد استفاده در دوخت کت و شلوار اشاره می کنیم:

چرخ خیاطی الیک برای دوخت جیب ها، چرخ خیاطی هفت و هشت برای دوخت انواع مارک کت و شلوار و غیره.

همچنین ابزاری مانند میز مکش، اتو، دستگاه پرس و غیره در زمینه دوخت کت و شلوار مورد استفاده قرار می گیرند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی , الگو آماده , آموزش دوخت کت و شلوار مردانه , آموزش خیاطی بچگانه , خرید دوره خیاطی , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزش خیاطی صفر تا صد , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,