برشکاری پارچه برای چه کسانی مناسب است؟

برشکاری پارچه برای چه کسانی مناسب است؟

0از 0 رأی


نکاتی درمورد آموزش برشکاری پارچه

هنر خیاطی به هنر برش های تخصصی نیز شناخته می شود که امروزه به صورت بسیار جداگانه به همراهی طراحی لباس مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع باید گفت که افرادی که از توانایی برشکاری تخصصی پارچه برخوردارند نسبت به خیاطان دیگر در زمینه دوخت انواع لباس های بچگانه، زنانه و مردانه چند قدم بالاتر و یا کاملا حرفه ای خواهند بود.

داشتن توانایی تخصص در این زمینه به عنوان یک حرفه مناسب در کار خیاطی و درآمد زایی به حساب می آید.


در دوخت انواع لباس ها مانند مانتو، کت و شلوار، لباس های مجلسی و غیره افراد به تخصص برشکاری پارچه در سطوح بالا نیاز دارند که در نتیجه لباس هایی که با توجه به این تخصص دوخته می شوند از زیبایی، دوام و کیفیت عالی برخوردار خواهند بود.

برشکاری پارچه به عنوان یک دوره بسیار تخصصی باید بعد از کسب توانایی لازم در زمینه نازک دوزی زنانه، دوخت شلوار، ضخیم دوزی، دوخت انواع لباس های مجلسی، لباس عروس و لباس شب، گذرانده شود، بنابراین افرادی که تمایل به گذراندن دوره آموزش برشکاری پارچه دارند، باید در زمینه های اولیه خیاطی دانش کافی را کسب کرده باشند.

داشتن دانش کافی در زمینه برشکاری پارچه می تواند به افراد درباره برش مناسب و دقیق پارچه کمک نماید، زیرا در صورتی که توانایی لازم در زمینه برش پارچه نداشته باشید، ممکن است برش با بی نظمی قابل مشاهده ایانجام شود و در نتیجه دوخت از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و لباس بد دوخته شود.

در ادامه به شرح انواع وسایلی که برای برش پارچه لازم می باشند، می پردازیم:

اولین وسیله برای گذراندن دوره آموزش برشکاری پارچه، قیچی مخصوص پارچه با داشتن طول برابر با 8 اینچ می باشد، البته این نوع قیچی به دو صورت وجود دارند، یکی دارای دسته خمیده که با داشتن دسته های زاویه دار می تواند کار برش را برای افراد، راحت نماید.

دومین نوع از این قیچی، که در لبه بالایی خود دارای یک نقطه کند هستند که برای جلوگیری از پاره شدن پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.

قیچی نخ چین، که برای بریدن لبه های پارچه های نخ کش مورد استفاده قرار می گیرد تا از هم پیچیده شدن نخ ها جلوگیری نماید.


قیچی دندانه دار یا زیگزاگی، نوعی قیچی که برای خرد نمودن قسمت های لبه پارچه مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع قیچی با برش زیگراگی لبه های پارچه، می تواند تا اندازه زیادی برای جلوگیری از نخ کش شدن پارچه استفاده شود. از انواع پارچه هایی که از قیچی دندانه دار استفاده می کنند می توان به چرم مصنوعی و پارچه پشمی اشاره نمود.

تیغه مدور، با داشتن کارکردی شبیه برش زن پیتزا، از کارایی بسیار خطرناکی برخوردار است، بنابراین در زمان کار با این نوع قیچی، مراقب انگشتان خود باشید.

معمولا باید در زیر این وسیله از یک لایه استفاده نمایید تا در زمان برش به قطعات آن آسیبی وارد نشود و کار با دقت انجام شود. استفاده از این تیغه برای برش، می تواند باعث به وجود آمدن لبه های تمیز و صافی بر روی پارچه شود.

قیچی های همه منظوره، می توانند برای برش انواع الگو ها، بند ها، چسب، حاشیه ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرند.

بشکاف، دارای یک سر تیز با یک منحنی است که می تواند به راحتی انواع درز ها و کوک ها را باز نماید، همچنین از بشکاف برای باز نمودن دوخت های سخت مانند جای دکمه، اطراف یقه و غیره استفاده می کنند.

در ادامه به شرح نکته هایی که در زمان برش پارچه باید به آن ها توجه نمود، می پردازیم:

معمولا باید توجه نمود که پارچه ها از تار و پود به حالت عرضی تشکیل شده اند، که در زمان برش پارچه، نخ کش شدن پارچه یه امر بسیار طبیعی است.

بنابراین برش انواع پارچه، باید به صورت طولی و از قسمت نخ کش شده پارچه انجام شود.

البته در برخی شرایط می توانید از بخش بافت پارچه، این کار را انجام دهید.

در زمان برش پارچه به جهت خواب پارچه نیز دقت نمایید، زیرا این شرایط می تواند تاثیر زیادی بر روی دوخت نهایی پارچه داشته باشد.

برای شروع برش باید ابتدا پارچه را بشویید، زیرا امکان آبرفتگی در انواع پارچه ها وجود دارد، الگو های لازم برای برش را آماده نمایید، الگو ها با استفاده از سوزن بر روی پارچه محکم نمایید. در نهایت بخش های اضافی را به وسیله قیچی یا کاتر جدا نمایید.


برای درک بهتر آموزش برشکاری پیشنهاد میکنم حتما اطلاعات کلاس 3 ( آموزش برشکاری) آکادمی لذت خیاطی را با دقت مطالعه کنید و بعد از آن برای اموزش دیدن در این حوزه تخصصی تصمیم بگیرید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : چرخ خیاطی کاچیران , چرخ خیاطی ژانومه , الگو آماده , خرید دوره خیاطی , آموزش خیاطی بدون الگو , آموزش خیاطی مردانه , آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , اموزش خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,