گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه

گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه

0از 0 رأی


گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در زمان کار با انواع چرخ خیاطی ممکن است برای خیاطان و تازه کار ها اتفاق بیفتد، گیر كردن سوزن چرخ خياطی است.

چرخ خیاطی ژانومه به عنوان یکی از محبوب ترین چرخ خیاطی ها شناخته می شود. این نوع چرخ خیاطی ها از یک موتور پرقدرت در ساختار خود برخوردارند که باعث ایجاد کارایی بالا و سرعت مناسب در زمان خیاطی می شوند.

در زمان کار با چرخ خیاطی ژانومه، گاهی پیش می آید که مانند انواع دیگر چرخ خیاطی ها مرتبا سوزن در زمان دوخت گیر کند و در نتیجه سرعت خیاطی و دوخت و دوز را بسیار پایین بیاورد، این مشکل می تواند باعث خراب شدن لباس و هدر رفتن پارچه شود.

بنابراین در ادامه به شرح مشکل گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه و روش های برای حل این ایراد می پردازیم:


در ابتدا باید به صورت مختصر به روش کار چرخ خياطی بپردازیم:

معمولا در دوخت ساده با دست، سوزن با بالا و پایین آمدن در زمان دوخت، پارچه را سوراخ می کند و نخ از میان پارچه عبور می کند، در ادامه نیز خیاط باید پارچه را کوک بزند و در نهایت با گرهزدن نخ، مانع از باز شدن دوخت شود.

اما در دوخت به وسیله چرخ خیاطی، دوخت به وسیله دو نخ انجام می شود، سوزن چرخ خیاطی از کاربرد بسیار متفاوتی نسبت به سوزن معمولی برخوردار است، در زمان کار با چرخ خیاطی، به دلیل وجود سوراخ در قسمت سر سوزن، بدون نیاز به عبور کامل سوزن از پارچه، می تواند باعث عبور نخ از میان پارچه شود و در نتیجه دوختی که با استفاده از چرخ خیاطی انجام می شود نسبت به نوع دوخت دستی، بسیار محکم تر خواهد بود.

در ادامه با بالا آمدن سوزن، نخ قسمت بالا به وسیله ماسوره گرفته می شود و با ایجاد یک حلقه گشاد، آن را به دور خود می پیچد و در ادامه با چرخش یک دور کامل، نخ قسمت پایین، در حلقه بالایی گیر می کند و در ادامه یک گره ایجاد می نماید، همچنین سوزن با کشیدن نخ به سمت بالا، باعث ایجاد گره در طرف دوم پارچه می شود، بنابراین باید گفت هر کدام از کوک هایی که روی پارچه ایجاد می شوند، دارای یک گره به صورت جداگانه هستند، این مسئله می تواند باعث محکم بودن دوخت با چرخ خیاطی نسبت به دوخت دستی شود.


در ادامه به شرح دلایل گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه می پردازیم:

اولین دلیل برای گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه می تواند به علت نصب نادرست سوزن باشد، معمولا قسمت پهن بالای سوزن باید به صورت کامل در قسمت نگهدارنده سوزن قرار گرفته باشد. برای اطمینان از قرارگیری دقیق سوزن در قسمت نگهدارنده، سوزن را در زمان نصب کمی به سمت بالا فشار بدهید و در ادامه پیچ محکم کننده را به خوبی ببندید.

یکی دیگر از دلایل گیر كردن سوزن چرخ خياطي ژانومه، می تواند به علت نخ کشی نادرست نخ باشد، بنابراین در زمان عبور و نخ کشی نخ، به مسیری که معمولا بر روی سطح بدنه چرخ خیاطی به وسیله نقطه چین مشخص شده است، دقت نمایید.

همچنین شکستن یا خمیده شدن سوزن می تواند به عنوان یکی از دلایل گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه شناخته شود، بنابراین قبل از شروع دوخت و دوز، از سالم بودن سوزن چرخ خیاطی اطمینان پیدا نمایید.

گاهی نیز ممکن است، سوزنی که برای دوخت و دوز به وسیله چرخ خیاطی انتخاب نموده اید از اندازه مناسبی نسبت به ضخامت پارچه برخوردار نباشد. به عنوان مثال سوزن نسبت به پارچه ای با ضخامت خاص، مناسب نباشد.

همچنین یکی از دلایل گیر كردن سوزن چرخ خياطی ژانومه می تواند استفاده از نخ های بی کیفیت باشد، برخی از نخ ها دارای پرز های زیادی بر روی سطح خود هستند که باعث می شود در زمان دوخت با چرخ خیاطی، سبب گیر كردن سوزن چرخ خياطی شوند و سرعت دوخت را پایین بیاورند.

در دلایل دیگر می توان به کشش نامناسب نخ بالایی اشاره نمود، که در نتیجه با حرکت چرخ خیاطی، باعث گره در مسیر دوخت می شوند و سرعت دوخت را به اندازه زیادی پایین می آورند.

البته یکی از مهم ترین دلایل گیر كردن سوزن چرخ خياطي ژانومه می تواند مربوط به نیاز قطعات چرخ خیاطی به روغن کاری و نظافت باشد. بنابراین قبل از شروع خیاطی از تمیز بودن قطعات چرخ خیاطی مطمئن شوید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی زنانه , آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,