مطالبی درباره آموزش خیاطی بلوز

مطالبی درباره آموزش خیاطی بلوز

0از 0 رأی


آموزش خیاطی بلوز

بلوز به عنوان یکی از پرکاربرد ترین لباس ها در بین خانم ها به حساب می آید، امروزه اغلب خانم ها، علاوه بر زیبایی لباس، راحتی آن را نیز در نظر می گیرند.

مهم ترین مشکل در زمان خرید بلوز، پیدا نکردن لباسی دلخواه براساس سلیقه خود است.

بنابراین داشتن توانایی در خیاطی می تواند به عنوان یک مزیت به حساب بیاید، زیرا می توانیم انواع لباس ها مانند بلوز را برای خود، به طرح و رنگ دلخواهی بدوزیم.

در نتیجه باید با انواع روش های اولیه دوخت آشنا باشید و در نازک دوزی توانایی لازم را کسب کرده باشید، به همین دلیل می توانید در دوره های نازک دوزی شرکت نمایید، بنابراین پیشنهاد می شود تا در دوره های متنوع و جالب خیاطی در آکادمی لذت خیاطی ثبت نام نمایید و با بهترین و جدید ترین متد ها در دوخت آشنا شوید.


در ادامه به شرح آموزش خیاطی بلوز، نکته هاو وسایلی که برای دوخت انواع بلوز مورد نیاز هستند، می پردازیم:

در ابتدا برای شروع به وسایل و ابزاری برای خیاطی نیاز دارید که در ادامه به تعدادی از این وسایل اشاره می کنیم:

سوزن گاما، سوزن خیاطی، قیچی، متر نواری، نخ های رنگی، گچ خیاطی، رولت، اتو، میز اتو، کاغذ چاپ، مداد و غیره، که هر کدام در زمان انجام مراحل مختلف دوخت لباس مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پارچه هایی که می توانند به عنوان پارچه ای مناسب برای دوخت بلوز مورد استفاده قرار بگیرند، شامل پنبه، کرپ، تافته و غیره می باشند.

بنابراین با توجه به فصلی که در آن هستید می توانید لباس هایی از جنس پنبه و ترکیباتی با پنبه بدوزید و از پشم و کتان و ترکیبات آن برای دوخت انواع لباس در زمستان و پاییز استفاده کنید.

با توجه به این که انواع بلوز برای آقایان و خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد، برای اندازه گیری باید به جنسیت و اندام توجه شود، اغلب الگو های آماده برای آقایان شامل اندازه هایی به این شرح است 34، 36، 38، 40، 42 و 44 که به عنوان اندازه هایی استاندارد شناخته می شوند.


برش پارچه باید با توجه به الگوی مناسب انجام شود تا در اندازه ها اشتباهی رخ ندهد و نتیجه کار راضی کننده باشد.

اندازه گیری ها باید براساس سانتی متر انجام شوند و معمولا در سمت راست الگو قرار می گیرند.

با توجه به متقارن بود دو قسمت، چپ و راست بدن، باید اندازه ها به صورت دقیق وارد الگو شوند، همچنین درزمان برش پارچه، باید مواد اولیه برای دوخت به اندازه دو برابر حساب شوند.

دوخت بلوز زنانه می تواند بدون الگو نیز انجام شود، البته باید توجه داشت که نداشتن الگو به معنی نبودن الگوی اولیه نیست، بلکه معمولا از یک لباس به عنوان مدل برای برش و دوخت لباس استفاده می شود.

برای شروع ابتدا الگوی مورد نظر خود را رسم نمایید یا لباسی را که به عنوان مدل اولیه انتخاب نموده اید بر روی پارچه اولیه، به صورت صاف و مرتب قرار دهید.

در صورت استفاده از الگو، اندازه ها باید دقیق باشند تا لباس تنگ یا گشاد نشود.

قبل از برش پارچه، به یاد داشته باشید که پارچه را بشویید زیرا اغلب پارچه ها بعد از تماس با آب دچار آبرفتگی می شوند.

قیچی برای برش پارچه باید به اندازه ای تیز و مناسب باشد که لبه های مشخص شده برای برش را به خوبی و دقیق برش دهد.

به هنگام برش پارچه، قیچی باید در سمت چپ و پارچه در قسمت راست باشد تا برش به صورت مرتبی انجام شود.

در ادامه به دوخت لباس با چرخ خیاطی بپردازید، معمولا بلوز های ساده از الگوی اولیه بالاتنه و آستین دوخته می شوند، در صورتی که جنس پارچه از نوع پنبه ای با الاستین و بافتنی و بسیار کشسان است، نیازی به تغییر روی خط سینه و برش دست برای بزرگتر شدن الگو، نخواهد بود.

در انواع بلوز ها می توان از آستین های مختلفی مانند آستین چاک دار، آستین پف دار، آستین کیمونو، آستین گلبرگ، آستین زنگوله، آستین راست، آستین پروانه ای و غیره استفاده نمود.

در انتها باید گفت، بهترین روش برای یادگیری آستین ها و مدل های زیبا برای دوخت انواع بلوز، ثبت نام در کلاس های آموزش خیاطی می باشد، بنابراین شما می توانید در کلاس های آموزش خیاطی در آکادمی لذت خیاطی ثبت نام نمایید و از بهترین دوره ها و آموزش ها بهره مند شوید.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزش خیاطی مردانه , آموزشگاه خیاطی , اموزش خیاطی , آموزش خیاطی , آموزش خیاطی زنانه , خیاطی ,