آموزش خیاطی بدون الگو دوخت تونیک آسان

آموزش خیاطی بدون الگو دوخت تونیک آسان

0از 0 رأی


آموزش خیاطی بدون الگو دوخت تونیک آسان

امروز خانم ها تمایل به پوشیدن لباس های راحتی و مناسب دارند، تونیک ها به عنوان یکی از مهم ترین و راحت ترین لباس ها برای خانم ها به حساب می آیند.

تونیک ها نوعی پیراهن یا بلوز بلند هستند که شامل اندازه ای تا زیر باسن می باشند، معمولا این لباس ها در مدل های مختلف کوتاه، تنگ و در رنگ های متنوعی با توجه به سلیقه های مختلف، دوخته می شوند.

انواع تونیک ها می توانند به صورت های متنوعی شامل یقه دار و بدون یقه دوخته شوند، همچنین با توجه به سلیقه به صورت های مجلسی یا معمولی دوخته می شوند.

تونیک می تواند با توجه به فصل مورد نظر، با استفاده از پارچه های خنک یا ضخیم دوخته شود و به عنوان مانتو مورد استفاده قرار بگیرد.


در ادامه به تعدادی از تونیک ها که می توانند به عنوان لباس مناسبی برای خانم ها در نظر گرفته شوند، اشاره می کنیم:

تونیک بلوز، تونیک کوتاه، تونیک مجلسی، تونیک بلند، تونیک های اسپرت، تونیک یقه دار، تونیک کمربند دار، تونیک اور سایز، تونیک یقه شل، تونیک های متنوع با طرح سنتی و غیره.

در ادامه به انواع روش هایی که می توان تونیک ها را با لباس ها و اکسسوری های مختلف ست نمود، می پردازیم:

در ابتدا باید توجه کنید که تونیکی که انتخاب می کنید باید با اندام شما متناسب باشد، بنابراین در زمان خرید به نوع و اندازه تونیک دقت نمایید، با توجه به اندازه اغلب تونیک ها که تا باسن می باشد، خانم هایی که قد کوتاهی دارند باید در هنگام خرید به اندازه تونیک دقت نمایند، زیرا اغلب تونیک ها برای خانم های قد بلند مناسب می باشند. همچنین در زمان خرید انواع تونیک به طرح روی لباس نیز دقت نمایید، زیرا برخی طرح ها برای مجالس، سفر یا کار های متنوع، مناسب می باشند. انواع شلوار های نخی و بلند نیز می توانند با تونیک هایی با طرح های سنتی به خوبی ست شوند.

افراد لاغراندام می توانند انواع تونیک با طرح راه راه را برای پوشیدن انتخاب کنند زیرا این طرح ها می توانند تا اندازه ای مناسب اندام لاغر باشند، همچنین افراد می توانند به همراه تونیک های راه راه از شلوار های جین استفاده نمایند.

انواع تونیک را می توان با دامن های مختلف ست نمود، برای این کار می توانید در فصل های سرد از یک جوراب شلواری گرم در زیر دامن استفاده نمایید، البته باید به رنگ لباس هایی که می پوشید توجه نمایید زیرا بی دقتی به این مسئله می تواند باعث داشتن ظاهری نامناسب در لباس هایی که می پوشید، شود. همچنین برای اکسسوری می توانید از انواع شال ها، روسری ها و غیره استفاده نمایید. این لباس ها می توانند برای استفاده در هوای تابستانی مناسب باشند، انواع اکسسوری مانند عینک دودی، صندل و غیره نیز می توانند برای فصل های گرم به همراه انواع تونیک خنک، مناسب باشند.

انواع تونیک می توانند گزینه مناسبی برای پوشیدن در محل کار باشند، البته پوشیدن تونیک هایی که یقه باز دارند برای مکان های اداری مناسب نیستند، معمولا انواع کفش های کتونی و اسپرت با رنگ های روشن می توانند برای پوشیدن در تابستان مناسب باشند.

امروزه تونیک های اسپرت دخترانه می توانند به عنوان یک لباس مناسب برای دختران در فصل های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.


انواع تونیک حریر مجلسی، با داشتن لطافت می توانند برای مجالس و مراسم مختلف مناسب باشند، اغلب این تونیک ها می توانند به همراه شلوار های جین به خوبی ست شوند، البته استفاده از شلوار های ساده و همرنگ تونیک می تواند بسیار عالی و جذاب باشد. همچنین می توان انواع شال با رنگ هایی نزدیک به رنگ تونیک را با لباس ست نمود.

در صورتی که دارای قد کوتاهی هستید از تونیک هایی استفاده نمایید که در قسمت بالای لباس، دارای طرح های دوختی زیبایی باشند.

انواع تونیک با ظاهر پیراهن نیز می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای خانم ها به حساب بیایند. البته این نوع لباس ها می توانند برای انواع مهمانی های خانوادگی مناسب باشند.

این نوع تونیک ها با توجه به جنس و ضخامت، می توانند به عنوان گزینه مناسبی برای فصل های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل استایل می تواند با یک کوله و کتونی هایی به رنگ روشن به خوبی ست شوند.

در ادامه به صورت مختصر به آموزش خیاطی بدون الگو دوخت تونیک آسان می پردازیم:

نداشتن الگو به معنی نبودن الگو به صورت کامل نمی باشد، بلکه از یک لباس مناسب به عنوان مدل برای برش پارچه استفاده می کنیم.

باید لباس را به صورت مرتب بر روی پارچه قرار داد و به اندازه یک الی دو سانتی متر اضافه بر اطراف لباس را به عنوان مسیر دوخت و برای جلوگیری از تنگ شدن لباس در نظر گرفت و سپس پارچه را برش داد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : آموزشگاه خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,