دوره خیاطی چقدر طول میکشه ؟

دوره خیاطی چقدر طول میکشه ؟

0از 0 رأی


دوره خیاطی چقدر طول میکشه ؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای علاقه مندان به خیاطی پیش می آید این است که، دوره خیاطی چقدر طول می کشد و برای گذراندن انواع دوره های خیاطی چه مدت زمان نیاز است؟

در ابتدا باید به این موضوع اشاره نمود که خیاطی به عنوان رشته هنری در صورتی که به صورت مناسبی مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند برای افراد بسیار درآمد زا باشد، همچنین نداشتن توانایی در دوخت و دوز می تواند یک مزیت برای افرادی باشد که تمایل دارند لباسی که می پوشند فقط مخصوص خودشان باشد و قبل از خودشان، کسی آن را نپوشیده باشد.

هنر خیاطی می تواند به عنوان یک ورزش برای بدست آوردن آرامش روح نیز شناخته شود، بنابراین باید در جواب به سوال بالا این طور گفت که مدت زمانی که برای کسب تجربه کافی و دریافت آموزش در خیاطی لازم است به خودتان و مربی شما، روش آموزش خیاطی و امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد، بستگی دارد.

در ادامه به شرح مختصری از روش های مختلف آموزش خیاطی و مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری خیاطی، می پردازیم:

کار با چرخ خیاطی، به عنوان یکی از مهم ترین مسائل در آموزش خیاطی شناخته می شود، مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری کامل کار با چرخ خیاطی، به فرد و میزان توانایی او در یادگیری با ابزار بستگی دارد، بنابراین باید روش های دوخت و دوز با چرخ خیاطی را به خوبی و مرتبا تمرین نمایید، شما می توانید علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی، انواع فیلم های آموزش کار با چرخ خیاطی را در سایت ها و وبلاگ های آموزشی مشاهده نمایید.

در ابتدا به یادگیری دوره نازک دوزی بپردازید، برای این کار، در یک آموزشگاه خیاطی خوب ثبت نام نمایید، معمولا افراد برای گذراندن این دوره و دریافت مهارت کافی، نیاز دارند تا دو مرحله آزمون فنی حرفه ای را بگذرانند، این دوره آموزشی می توانددر حدود 6 الی 8 ماه وقت بگیرد، اما شما در نهایت می توانید، علاوه بر آشنایی کامل با ابزار خیاطی، بهترین روش های دوخت را یاد بگیرید و با استفاده از یکالگو، لباس های زیبا و مناسبی بدوزید.

دوره دومی که می تواند به عنوان تکمیل کننده دوره نازک دوزی به حساب بیاید، دوره ضخیم دوزی است، در پایان این دوره شما می توانید انواع دوخت و دوز های مربوط به پارچه هایی که ضخامت بالایی دارند را به خوبی انجام دهید، مانند دوخت بارانی، دوخت پالتو، دوخت جلیقه و غیره. این دوره می تواند بین 3 الی 4 ماه طول بکشد.

البته این سوال پیش می آید که در صورتی که علاقه مندان به خیاطی بخواهند دوره کامل از تمام دوره های آموزشی را بگذرانند، چه مدت زمانی را باید به این دوره آموزشی اختصاص بدهند.

در ادامه به تعداد روش هایی که افراد علاقه مند به خیاطی می توانند برای حرفه ای شدن در زمینه خیاطی مورد توجه قرار بدهند، می پردازیم:

در درجه اول، افراد با شرکت در دوره های آموزش خیاطی و ثبت نام در این دوره های حضوری می توانند از بهترین و جدید ترین روش های خیاطی برخوردار شوند.

در درجه دوم، با استفاده از ویدیو های آموزشی و کتاب های آموزش خیاطی، افراد می توانند مهارت های خود را در زمینه خیاطی، گسترش دهند.

در نهایت، در صورتی که روش های بالا برای افراد قابل انجام نیست، افراد می توانند با شرکت در دوره های آنلاین آموزش خیاطی، مهارت ها و توانایی های خود را در این زمینه افزایش دهند.

هنر خیاطی می تواند به عنوان یک شغل پردرآمد در آینده شناخته شود، در صورتی که افراد از آموزش های درست و دقیقی برخوردار باشند، داشتن مدرک در زمینه خیاطی و گذراندن دوره آموزشی مناسب می تواند مزیت های خوبی به شرح زیر داشته باشد:

توانایی و خلاقیت های فرد با یادگیری هنر خیاطی افزایش می یابد.

در صورت داشتن مدرک مناسب، فرد می تواند در صورت لزوم وام دریافت نماید.

داشتن توانایی در زمینه خیاطی می تواند فرصت مهاجرت به کشور های خارجی را برای افراد به وجود بیاورد.

خیاط برای شروع کار، به ایجاد یک کارگاه بزرگ و امکانات زیاد، احتیاجی ندارد.

همچنین فرد می تواند با داشتن توانایی لازم در زمینه خیاطی، در کارگاه های تولیدی و مزون های لباس، کار کند.

فرد می تواند برای خود و خانواده اش، انواع لباس ها را بدوزد.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,