همه چیز درباره دوره خیاطی سایز بندی

همه چیز درباره دوره خیاطی سایز بندی

0از 0 رأی


دوره خیاطی سایز بندی

دوره خیاطی سایز بندی به عنوان یک دوره جدید از آموزه های سیستم مولر شناخته می شود، این سیستم براساس شرایط کار در ایران، برنامه ریزی شده است.

امروزه داشتن اطلاعات لازم در زمینه اندازه گیری دقیق سایز انواع لباس ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طوری که افراد در زمان خرید انواع لباس، اولین موضوعی که به آن دقت می کنند، اندازه دقیق لباس متناسب با سایز اندام آن ها است.

بنابراین برای علاقه مندان به خیاطی، داشتن اطلاعات در زمینه سایز بندی و روش های آن می تواند بسیار مفید و لازم باشد، همچنین علاقه مندان به گذراندن دوره خیاطی سایز بندی می توانند با ثبت نام در کلاس 7 (آموزش سایز بندی) در آکادمی لذت خیاطی، از بهترین و جدید ترین آموزش ها و روش ها در زمینه سایز بندی برخوردار شوند.

علاقه مندان در این دوره می توانند انواع موضوعات مانند سایز بندی را به دو روش جیمینی اصلاح شده و روش قالب سازی اندام از سایز 36 الی 54، مدل شناسی، پارچه شناسی، اندازه گیری و تبدیل سایز ها، طراحی خطوط، آموزش آستین شمشیری اسپرت و کتی، تکنیک های متنوع در زمینه بازی با الگو و تغییر شکل الگو را یاد بگیرند.

معمولا بهتر است علاقه مندان قبل از ثبت نام در این دوره، در دوره های آموزش نازک دوزی ( کلاس 14 ) و آموزش الگو مادر و الگو آماده ( کلاس 6 ) ثبت نام نموده و به خوبی آن ها را گذرانده باشند.

برای اولین قدم باید با کلمات اصلی در اندازه گیری اندام بدن آشنا شوید، به طوری که با شنیدن هر کلمه، به راحتی بتوانید قسمت های مختلف بدن را برای اندازه گیری مشخص نمایید.

کلمه قد در اندازه گیری به معنی این است که، خیاط باید از قسمت نوک سر تا کف پا را به طور کامل اندازه گیری نماید، برای این کار باید فرد باید به حالت کاملا صاف بایستند.

طول آستین نشان دهنده اندازه شانه تا مچ می باشد.

دور سینه به معنی اندازه گیری عریض ترین بخش سینه می باشد، همچنین دور سینه می تواند نشان دهنده اندازه گیری دور تا دور قسمت سینه باشد.

دور کمر را می توان به این صورت اندازه گیری نمود که، دور تا دور پهلو ها، تا جایی که گودی کمر نیز در نظر گرفته شود، البته به صورتی که متر خیلی در گودی کمر فرو نرود.

دور باسن نیز به اندازه گیری برجسته ترین قسمت باسن گفته می شود، به صورتی که باید دور تا دور آن، به طور دقیق اندازه گیری شود.

در نهایت طول پا، به قسمت مربوط به خط فاق الی زمین گفته می شود.

در ادامه به شرح اصطلاحات مربوط به سایز بندی های که معمولا به صورت عدد یا حروف انگلیسی نشان داده می شوند، میپردازیم:

سایز اسمال، معمولا همان عدد 36 است که به عنوان رایج ترین سایز شناخته می شود و اغلب به صورت S بر روی لباس ها قابل مشاهده می باشد.

سایزمدیوم، به صورت عدد 38 نشان داده می شود و با حرف m بر روی لباس ها قابل مشاهده است، این سایز برای افرادی که نه لاغر و نه چاق هستند، مناسب می باشد.

سایز لارج، تقریبا سایز40 است که معمولا به صورت حرف Lبر روی لباس ها قابل مشاهده است، این سایز می تواند برای افرادی که دارای اندام به نسبت توپری هستند، مناسب باشد.

سایز ایکس لارج، برابر با سایز 42 است و به صورت حروف XL بر روی لباس ها قابل مشاهده است و می تواند برای افرادی دارای اندام تقریبا چاقی هستند، مناسب باشد.

سایز دو ایکس لارج، برابر با سایز 44 است و به صورت حروف 2XL بر روی لباس ها قابل مشاهده می باشد، این سایز می تواند برای افراد چاق مناسب باشد.

معمولا علاقه مندان به گذراندن دوره خیاطی سایز بندی می توانند شامل افرادی به شرح زیر باشد:

افرادی که به طراحی و خیاطی انواع لباس علاقه دارند،

همچنین افرادی مانند مشاوران طراحی و دوخت لباس و مربیان در این حرفه به گذراندن دوره خیاطی سایز بندی علاقه دارند،

مدیران و تولید کنندگان ممکن است به گذراندن دوره خیاطی سایز بندی علاقه داشته باشند،

همچنین افرادی مانند مزون داران و صاحبان کسب و کار از علاقه مندان به گذراندن دوره خیاطی سایز بندی هستند،

در نهایت افرادی که ایده های تازه و خوبی در زمینه خیاطی دارند، به عنوان علاقه مندان دوره خیاطی سایز بندی شناخته می شوند.

مقالات پربازدید
هشتگ های مرتبط
هشتگ های مرتبط : اموزش خیاطی , آموزش خیاطی , خیاطی ,